דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צפו בתמונות: תערוכת דטרויט 2013

Getting your Trinity Audio player ready...



תערוכות הרכב האירופאיות בשנה האחרונה הרגילו אותנו לסטנדרטים צנועים. מכוניות קונספט מרהיבות כמעט ולא ראינו, ואת עיקר ההשקעה שמו היצרנים במכוניות הלחם והחמאה: קטנות, משפחתיות וג'יפונים קומפקטיים וחסכוניים. אצל האמריקאים זה פשוט לא יכול לקרות. תערוכת הרכב של צפון אמריקה, המתקיימת בימים אלו בדטרויט, מציגה את הקרם דה לה קרם של יצרני הרכב - המכונית הספורטיביות, היוקרתיות והמרהיבות ביותר שניתן לראות. רובן לא יגיעו לישראל, ואלו מהן שיעשו עליה יפנו לקהל לקוחות מצומצם ואמיד. עבור הצרכן הישראלי אין בשורות של ממש בתערוכת דטרויט, אך הוא בהחלט יכול לנצל את ההזדמנות ולחלום. אנו מזמינים אתכם להישען לאחור בנחת, לצפות בתמונות של המכוניות המרשימות ופשוט לפנטז.


אודי RS7
- לאחרונה בחנו ב-iCar את הגרסה הסטנדרטית של אודי A7, והתרשמנו לטובה מהביצועים. כנראה שבחו"ל זה לא תמיד מספיק - אחרת אין דרך להצדיק את הגרסה החדשה, עם מנוע 4,000 סמ"ק בעל שני מגדשי טורבו. הנתונים לא משאירים מקום לספק: 560 כ"ס, 71.4 קג"מ ו-3.9 שניות בדרך ל-100 קמ"ש, עד למהירות מרבית של 305 קמ"ש פסיכוטיים.

אודי SQ5 - אפשר גם להוריד שניים מתוך ה-7, לוותר על ה-R ולקחת במקומו Q. המשמעות: רכב פנאי יוקרתי, אבל עם ביצועים של חטיבת ה-S של אודי. 354 כ"ס מזניקים אותו למאה קמ"ש בתוך 5.3 שניות, אבל כל זה קורה כשנשארים על הכביש. לא היינו ממליצים לרדת איתו לשטח.

אינפיניטי Q50
- סדרת ה-G של אינפיניטי תוחלף בקרוב בדגמי ה-Q, והחשוב מביניהם שנחשף בדטרויט הוא ה-Q50. למעשה מדובר במכונית מנהלים, מחליפתה של ה-G37 שתתחרה בשוק הצפוף של ב.מ.וו סדרה 3, קדילאק ATS ולקסוס IS החדשה (להלן). כרגיל, נפגוש שם את מנוע ה-3,700 סמ"ק המשובח - והפעם תצטרף גם גרסה היברידית עם 200 סמ"ק פחות.

אקורה NSX קונספט
 - משנת 1990 ועד 2005 כיכבה הונדה NSX בחלומותיהם הרטובים של חובבי הרכב מסביב לעולם. ה-NSX העתידית תשווק תחת המותג אקורה, חטיבת היוקרה של הונדה, והיא תהיה מרשימה אפילו יותר. כרגע מדובר על מנוע V6 מרכזי המחוזק במנוע חשמלי נוסף, ולנו לא נותר אלא לחכות לתוצר הסופי. כנראה שלא נראה אותה בישראל.

בנטלי קונטיננטל GT Speed קונברטיבל
 - 5 מילים מהכתבה בזבזנו רק על השם של המכונית הזו, וזה כלום לעומת מה שיבזבזו הלקוחות של המכונית הזו - שתעלה למעלה ממיליון שקל בשוק הבריטי. תמורת הסכום הצנוע הם יקבלו 625 כ"ס ממנוע 12 צילינדרים ו-4 מקומות ישיבה תקניים. זה מה שבריטים עשירים עושים כשכובע הצילינדר גבוה מדי בשביל להיכנס לבנטלי הרגילה.

ג'יפ גרנד צי'רוקי
 - אחד מהרכבים החשובים ביותר עבור השוק הישראלי מתוך אלו שנחשפו בדטרויט. אמנם מדובר רק במתיחת פנים, אבל לעיצוב המעודכן מצטרפת גם תיבת הילוכים חדשה עם 8 יחסי העברה שתשפר את צריכת הדלק. אלינו הוא יגיע בהמשך השנה.

הונדה אורבן SUV - עוד לא הספקנו ללמוד כיצד מבטאים "רנו קאפטור", והונדה כבר מביאה את המתחרה שלה לניסאן ג'וק. כרגע זהו רק דגם קונספט ולכן עוד אין לו שם רשמי, אבל כבר ניתן לספר שהוא יבוסס על הפלטפורמה של הונדה ג'אז.

טויוטה קורולה פוריה קונספט - יכול להיות שהקורולה תיראה ככה? המכונית שבתמונות היא עדיין לא הקורולה החדשה, אבל העיצוב מרמז על הדגם שעתיד לבוא. אם המידות של הקונספט אכן תואמות לדגם העתידי, אז אנו צפויים לקבל קורולה ארוכה יותר, רחבה יותר, נמוכה יותר ומרווחת הרבה יותר.


למעלה מימין ועם כיוון השעון: שברולט קורבט, ניסאן רסוננס, מזראטי קוואטרופורטה, טויוטה קורולה פוריה

לקסוס IS - המכונית הסופר חשובה של לקסוס תנחת אצלנו בהמשך השנה ותתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ובקדילאק ATS. העיצוב כבר לא משעמם, במיוחד בגרסת ה-F-Sport, והמנועים ההיברידיים צפויים להיות חזקים וחסכוניים יותר מתמיד. יכול להיות שזו לקסוס שעושה חשק לנהוג?

מזראטי קוואטרופורטה
 - מותג הפאר האקזוטי מתוצרת איטליה החל להימכר בישראל באופן רשמי לפני כשנתיים, ובשנה החולפת נמסרו ללקוחות ישראליים לא פחות מ-17 מזראטים. הקוואטרופורטה החדשה תהיה באורך של 5 מטר ורבע, ומנוע בנפח 3.8 ליטר (530 כ"ס) יזניק אותה למאה קמ"ש בתוך 4.7 שניות. האם הנתונים האלה ימשכו את 36 הלקוחות שקנו בשנה האחרונה ב.מ.וו סדרה 7? ייתכן, אבל כנראה שהמחיר ישחק תפקיד חשוב יותר.

מרצדס CLA - הנה מכונית שתזכה אצלנו להצלחה גדולה יותר. מרכב סדאן דמוי קופה, מנועים חסכוניים ומחירים נוחים יחסית אמורים להפוך את המשפחתית החדשה של מרצדס ללהיט מכירות של ממש, לפחות עד שב.מ.וו תחליט לייצר את סדרה 2 גראן קופה (תנו לה שנה וזה יקרה).

ניסאן רסוננס קונספט - מכונית התצוגה המרהיבה של ניסאן אמנם לא תרד לפס הייצור, אבל היא עשויה לרמז על הקו העיצובי של הקשקאי הבאה ואולי גם על המוראנו. אהבתם? מצויין. לא אהבתם? זה הזמן לפנות ליצרנית ולהתלונן, כי אחר כך כבר יהיה מאוחר מדי.

פולקסווגן קרוס בלו - גם זו מכונית קונספט, שמנסה למכור לאמריקאים את מה שהם אוהבים (רכבי שטח מגודלים) בדרך שהאירופאים יודעים (עם מנועי דיזל חסכוניים). לענק הידידותי הזה יהיו 6 מקומות ישיבה, הנעה היברידית בגרסת הדיזל וגם גרסת V6 לאמריקאים של פעם. האם שברולט טראוורס צריך לחשוש?

קדילאק ELR קונספט - שברולט וולט נכשלה? תלוי את מי שואלים. קדילאק ELR כנראה סוברת שלא, ולכן היא מאמצת את יחידת ההנעה של הוולט, משדרגת אותה ל-207 כוחות סוס ועוטפת את הכל בסגנון קופה מרהיב. האם נראה אותה על הכביש? התשובה חיובית, על פי ג'נרל מוטורס.

קיה קדנזה - כבר ב-2009 חשפה קיה את מכונית היוקרה שלה, אחות ליונדאי אזרה ומתחרה בסגנון אמריקאי של הונדה לג'נד וטויוטה קאמרי. הדור החדש של הקדנזה שנחשף בימים אלו בדטרויט יהיה אירופאי יותר בעיצוב ובסגנון, אך למרות זאת הסיכויים לשיווק בישראל נמוכים. אנחנו נסתפק בקיה אופטימה.

שברולט קורבט - אייקון אמריקאי, מכונית שמסמלת תרבות שלמה. הדור השביעי של שברולט קורבט מחזיר לחיים את הכינוי "סטינג-ריי" של הקורבטים משנות ה-50, אבל מה שמעניין באמת זה היכולות: עם מנוע V8 בנפח 6,200 סמ"ק משחררת הקורבט החדשה לא פחות מ-450 כוחות סוס, ולנו לא נותר אלא להצטער על כך שגם הפעם נראה את המכונית מסתננת ארצה בהתגנבות יחידים בייבוא האישי.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה