דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורשה 911 החדשה נחשפת. מעכשיו רק טורבו

Getting your Trinity Audio player ready...


בתמנות שלפניכם מוצגת פורשה 911 החדשה. ככה לפחות טוענת היצרנית. אנחנו לא חושבים שיש לה מה שנדרש כדי להיות מכונה "דור חדש" באופן מלא, אבל ניתן להם – לפחות בינתיים – ליהנות מהספק. למרות הדמיון הרב (שלא לומר זהות כמעט מוחלטת) לדור היוצא, מדובר כאן על מכונית בעלת שלדה שתוכננה מחדש, מערך מתלים חדש, מנועים חדשים לחלוטין, ולראשונה גם אופציה להיגוי אחורי בקאררה S.

פורשה 911
פורשה 911 החדשה. באמת חדשה? / צילום: פורשה
ההבדלים בעיצוב דקים, אך הם שם. פנסי החזית עושים כעת שימוש בתאורת היום המורכבת מארבע נורות לד שמזוהה עם הדור הנוכחי של דגמיה, ומכסה המנוע כמו גם הפנסים האחוריים עוצבו מחדש. בתא הנוסעים מקבלת הפורשה 911 החדשה מערכת מולטימדיה חדשה עליה נרחיב בהמשך.

האמירה הגדולה ביותר עם הדור החדש של המכונית הוא המעבר המוחלט למנועי טורבו. במקום מנועי 3.4 ו-3.8 ליטר בקאררה ובקאררה S בהתאמה, עוברת פורשה להשתמש בשני מנועי 3.0 ליטר מוגדשי טורבו עם הספקים של 370 ו-420 כ"ס. שיפור של 20 כ"ס בשני המקרים. על מנת לקטול תיאוריות "ההבדל הוא רק בתוכנה", פורשה מציינת כי ההספק המוגדל של הקאררה S הושג בזכות מגדשי טורבו שונים מאלה של גרסת הבסיס, מערכת פליטה ייחודית, וכן, גם "שינוי תוכנה". שני המנועים מציגים גם שיפור זהה בתפוקת המומנט, 6.1 קג"מ יותר מאשר בדור היוצא, עם 45.9 ו-51 קג"מ בהתאמה שמושגים בין 1,700 ועד 5,000 סל"ד.

פורשה 911
פורשה 911 החדשה. אטמוספרי לפנסיה

הביצועים, כרגיל, טובים. פורשה 911 קאררה החדשה עם תיבת ה-PDK כפולת המצמדים מאיצה למאה קמ"ש תוך 4.2 שניות (0.2 שניות מהר יותר) ועד למהירות מרבית של 294 (וחצי, אם אתם רוצים להיות קטנוניים) קמ"ש. אחותה המשודרגת תגיע למאה תוך 3.9 שניות (שוב, 0.2 שניות מהר יותר) ועד ל-307 קמ"ש מרביים.

אחד הדברים בהם פורשה מתגאה יותר מכל, הוא הוורסטיליות של סדרת הקאררה שלה. היא מציינת כי בכל דור היא עושה מאמצים על מנת להרחיב את המעטפת עוד יותר ולהפוך את המכוניות שלה לשימושיות עוד יותר ביומיום תוך שמירה – ואף שיפור – של יכולותיהן על המסלול. אז את החלק של של "יכולותיהן" נסגור בנתון 7:30. זה המספר, בדקות, שלקח לקאררה להקיף את מסלול הנורבורגרינג האגדי. 10 שניות מהר יותר מהמכונית המוחלפת.

פורשה 911
פורשה 911 החדשה. 10 שניות מהר יותר סביב ה'רינג'

בכל הנוגע לשימושיות יומיומית יש כאן שורה של בשורות לא פחות חשובות. הקאררה החדשה מקבלת מערך מתלים חדש ומתכוונן שמנמיך את המרכב ב-10 מ"מ. עכשיו בטח תגידו "אבל מה קורה אם אני מגיע לפס האטה נורא גבוה?". בדיוק בשביל זה פורשה הכניסה למערכת המתלים אופציה (בתוספת תשלום) לכפתור שירים את אפה של המכונית ב-40 מ"מ כדי למנוע מפגש מביך עם האספלט.

בנוסף, מקבלת הקאררה S לראשונה את האופציה להיגוי אחורי אקטיבי. פורשה אינה מפרטת בכמה מעלות הגלגלים האחוריים יסטו בדגם הזה אך סביר שהמספר יסוב סביב 10 מעלות. במהירויות נמוכות הגלגלים האחוריים מוסטים בכיוון הנגדי להיגוי ועוזרים לקזז חצי מטר מקוטר הפניה ולשפר את התמרון במקומות צרים. במהירויות גבוהות הגלגלים מוסטים לאותו כיוון ועוזרים למעברי נתיב מהירים להפוך חלקים יותר.

פורשה 911
פורשה 911 החדשה. גם בפנים השינויים לא גדולים

פורשה 911 החדשה מקבלת גם מערך בידור חדש, היא מכנה אותו PCM, או Porsche Communication Management. כי כשאתם נוהגים בפורשה, מסתבר, אתם מנהלים גם את התקשורת. המערכת מורכבת ממסך רב-מגע בגודל 7 אינץ', היא מאפשרת חיבור של הטלפון הנייד דרך פלטפורמת CarPlay של אפל ומשלבת גם ניווט מבוסס שירות המפות ו-Streetview של גוגל. בנוסף כמובן המערכת כוללת דיבורית בלוטות' וחיבור Wi-fi, תא ייעודי לטלפון עם מגבר קליטה שעוזר למזער את צריכת הסוללה.

פורשה 911 החדשה תגיע לאולמות התצוגה בבריטניה כבר בדצמבר הקרוב. מחירה יתחיל ב-76,412 ליש"ט, כ-1,000 ליש"ט יותר מהדגם היוצא. ואם במהלך קריאת הכתבה תהיתם לעצמכם "אבל מה כבר יש לעשות עם מכונית כזאת בארץ?", בוודאי תשמחו לדעת שפורשה תטיס את הרוכשים (על חשבונה כמובן) לקורס נהיגה ב"מרכז החווייתי של פורשה" במסלול סילברסטון שבאנגליה. שם כנראה, כן יהיה מה לעשות איתה.


לדגמי פורשה בישראל - פורשה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה