דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עדכון המס הירוק: איזה דגמים התייקרו?

Getting your Trinity Audio player ready...


חלק מיבואני הרכב מיהרו להגיב למיסוי הירוק המחודש, ופרסמו מיד עם תחילת חודש אוגוסט את המחירונים החדשים. יבואנים אחרים מעדיפים להמתין, לבדוק את המתחרים ולמכור מכוניות מהמלאי הקיים במחיר הקודם - זאת בטרם יעלו את המחירים. בחלק מהמקרים היבואנים הודיעו כי יספגו את כל ההתייקרות.

הכתבה שלפניכם סוקרת את השינויים העיקריים במחירונים. את הנתונים המלאים תוכלו למצוא בקטלוג הרכב של iCar, כאשר בתקופה הקרובה יתעדכנו הנתונים בהתאם לפרסומי המחירונים של יבואני הרכב.


פולקסווגן ג'טה. הייתם קונים גרסת דיזל ב-170 אלף? / צילום: יצרן. בכותרת: BCA


פולקסווגן

דגמי הדיזל חטפו את המכה האנושה ביותר, במיוחד הג'טה שהגיעה כבר ל-170 אלף שקל לגרסה האוטומטית. גם בדגמי הבנזין חלו התייקרויות, כאשר מנועי ה-TSI החסכוניים לא סייעו בכל המקרים לשמירה על המחירים הקיימים. הגולף והג'טה המשפחתיות התייקרו בכמה אלפים בודדים.  דגמי הפאסאט והטוראן התייקרו בשיעור ניכר, כאשר במקרה של האחרון גרסת הדיזל יצאה מן ההיצע.



סקודה

מצד אחד, סקודה הפתיעה עם הורדת מחירים (בסיטיגו ובפאביה ספייס); מצד שני, כמעט אף דגם לא ניצל מההתייקרויות - כשהבולטות שבהן נרשמו כמובן בדגמי הדיזל (שימו לב למחירים החדשים של הראפיד) וגם בכמה מנועי TSI - במיוחד בגרסאות הידניות.




סקודה סיטיגו. מהבודדות שהוזלו / צילום: אריאל זנברג


סיאט

לעומת יתר המותגים של צ'מפיון מוטורס, בסיאט נספגה עליית המחירים כמעט בכל הדגמים - למרות עליות בדרגות הזיהום בחלקם. האיביזה התייקרה רק בגרסאות ה-FR והקופרה הספורטיביות, וסיאט אלהמברה החדש אפילו הוזל ב-2,000 שקל.




טויוטה

היצרנית היפנית נודעת בדגמים החסכוניים שלה, שרובם אכן לא התייקרו הפעם. הקורולה החדשה שומרת על מחירה וכך גם האוריס, הפריוס, האייגו והלנדקרוזר - אך זה האחרון לא התייקר דווקא בגלל הזיהום הרב שהוא מייצר. התייקרויות קלות נרשמו ביאריס (כולל ההיברידית), בורסו ובאוונסיס. היבואנית ניצלה את ההזדמנות כדי לייקר את ההיילקס, שהמס עליו לא עלה.




יונדאי

היבואנית "כלמוביל" החליטה לספוג את עליית המחירים במרבית דגמי המיינסטרים של החברה. הדגמים שבכל זאת התייקרו הם הולוסטר הספורטיבית, מכונית המנהלים i40 ורכבי הפנאי ix35 וסנטה פה.




פורד

באופן לא מפתיע, פורד פוקוס לא התייקרה למרות עליה של 3 קבוצות זיהום. הסיבה לכך היא התחרות הקשה של המכונית הפופולארית: טויוטה קורולה לא נפגעה מהמיסוי המחודש, ויונדאי i35 ששמרה אף היא על מחירה. הפיאסטה והקוגה התייקרו מעט, ועליה גדולה יותר רשמו המונדיאו וה-S-max. היבואנית ניצלה את עליית המס בכדי לייקר גם דגמים שלא השתנה דבר במיסוי שלהם: פורד אדג', אקספלורר וקונקט.




מאזדה

טכנולוגיית ה-SkyActive של דגמי מאזדה החדשים מוכיחה את עצמה. מאזדה 6 ומאזדה CX5 כמעט לא התייקרו, שכן הנוסחה החדשה מיטיבה עם הטכנולוגיה העדכנית. אפילו מאזדה 2 הקטנה שמרה על מחירה - אך כאן היבואנית היא זו שספגה את ההתייקרות.




מאזדה 6 החדשה. רושמת התייקרות מתונה / צילום: גלעד ארצי

קיה

כמו אצל יונדאי, הרוב המוחלט של דגמי קיה לא התייקר. בהיצע שהושק בשנה האחרונה וכולל את דגמי הסיד, הפורטה והקארנס, נשמר במרבית המקרים המחיר הישן. גם הספורטאז' והסורנטו בנזין לא התייקרו. הפיקנטו והריו בגרסאות האוטומטיות התייקרו בשיעור של כ-1,000 שקל, ודגמי הדיזל ספגו את המכה הקשה ביותר עם התייקרויות של אלפי שקלים.



פיאט

כמעט כל דגמי פיאט, שמשווקים בישראל עם מנועים ותיקים לעומת אלו שקיימים באירופה, ספגו התייקרויות. את המכה האנושה ביותר ספג פיאט קובו שזכה להצלחה בשל מחירו הזול - וכעת יצטרך למצוא דרכים אחרות למשיכת הלקוחות.




האם פיאט קובו מאבד מומנטום? / צילום: יתיר דוידוביץ


אלפא רומיאו

באופן מעניין, דווקא אלפא רומיאו שמזוהה עם האגף הספורטיבי של משפחת פיאט הצליחה לשמור על ציונים ירוקים נמוכים - וההתייקרויות מתונות בהתאם.



לנצ'יה

במותג הקטן של סמל"ת נרשמה עלייה קטנה במחירי האפסילון שמבוססת על פיאט 500, בעוד דווקא הדלתא הגדולה שעלתה ברמת הזיהום לא התייקרה.




ומי לא התייקר?


חברת "קרסו", יבואנית רנו וניסאן, הודיעה כי היא מקפיאה את המחירים עד ל-15.8. לאחר מכן צפויה עליית מחיר משמעותית בדגמי הדיזל של רנו, שיפגעו משיטת המיסוי החדשה.
גם חברת "מאיר", יבואנית הונדה, וולוו ויגואר החליטה לא להעלות את המחירים כרגע. יבואנית אופל ו"חברת המזרח", יבואנית דגמי לנדרובר וגרייט וול, משאירות אף הן את המחירון הנוכחי.
מיצובישי, פיג'ו, סיטרואן, סובארו ואחרים יפרסמו מחירונים מעודכנים בימים הקרובים.
 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה