המכון לשירותי מידע ושיווק צרכני J.D Power ערך סקר בקרב 13,536 רוכשי רכבים חדשים בבריטניה (פרטיים או בליסינג), שרכשו רכבים חדשים בשנים 2015-2017. סקר זה מתקיים בבריטניה זו השנה הרביעית ובוחן את כמות הבעיות עליהן דיווחו הרוכשים ב-12 החודשים האחרונים.
הסקר בחן 177 סוגי תקלות המחולקות ל-8 קטגוריות: מצב חיצוני / חווית נהיגה / אביזרים, פקדים ותצוגות / שמע, תקשורת, מדיה וניווט / מושבים / מיזוג וחימום / מצב פנימי / מנוע ותיבת הילוכים.
בקרב הרוכשים שלא חוו כלל תקלות, 54% דיווחו כי "בטוח" ירכשו שוב את אותו המותג. בקרב אלו שחוו תקלה אחת (מעשרת התקלות הנפוצות) רק 37% דיווחו כי "בטוח" ירכשו שוב את אותו המותג.
נתון מעניין נוסף שעלה מהמחקר הוא שעשרת המותגים האמינים ביותר הם מותגים עממים (כך גם מקומות 11-13). יצרן היוקרה האמין ביותר התמקם רק במקום ה-14. נתון זה הוא תוצאה ממידע נוסף שעלה במחקר - טכנולוגיות חדשניות המוטמעות ברכבי יוקרה גורמות לדיווחי תקלות מצד הלקוחות.
היצרנים האמינים
הסקר מציג את מספר התלונות ביחס ל-100 רכבים, כך שניתן להתייחס לנתונים באחוזים. ממוצע הסקר עומד על 128 תלונות לכל 100 רכבים.
המותג המוביל הוא יונדאי עם 78 תלונות בלבד לכל 100 רכבים. המותגים הבאים אחריו הם סוזוקי עם 87 תלונות לכל 100 רכבים וקיה עם 94 תלונות לכל 100 רכבים. במקום הרביעי נמצאת סקודה עם 97 תלונות ובמקום החמישי ניסאן עם 100 תלונות לכל 100 רכבים. בהמשך הטבלה (ובסדר מקומות יורד) נמצאת את סיאט (102), דאצ'יה (105), פיג'ו (107), טויוטה (109), ווקסהול/אופל (113).
הדגמים האמינים
הסקר ערך גם השוואה בין הקטגוריות השונות ודירג את המצטיינות בכל תחום.
מכוניות מיני: יונדאי i10
מקום שני: קיה פיקנטו
מקום שלישי: ווקסהול ויוה (אחות של שברולט ספארק)
מכוניות סופר מיני: פיג'ו 208
מקום שני: יונדאי i20
מקום שלישי: טויוטה יאריס
מכוניות משפחתיות: סקודה אוקטביה
מקום שני: קיה סיד
מקום שלישי: יונדאי i30
רכבי פנאי קטנים: סקודה יטי
מקום שני: ווקסהול מוקה (אופל מוקה)
מקום שלישי: רנו קפצ'ור
רכבי פנאי קומפקטיים: פולקסווגן טיגואן
מקום שני: יונדאי טוסון
מקום שלישי: ניסאן אקס טרייל
מכוניות מנהלים: ווקסהול אינסיגניה (אופל אינסיגניה)
מקום שני: יגואר XE
מקום שלישי: פורד מונדיאו
מכוניות סאלון: מרצדס E קלאס
מקום שני: יגואר XF
ג'וש האליברטון, ראש הפעילות האירופאית ב-J.D. Power, אמר: "מערכות הרכב כיום מורכבות יותר מאשר אי פעם ומותגי יוקרה, נוהגים לשלב מערכות נהיגה אוטונומיות, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית בדגמיהם. זה הכרחי עברו היצרנים לטפל בבעיות אלו על מנת לשפר את רמת אמון הצרכנים בטכנולוגיה".
למאמר זה התפרסמו 12 תגובות