דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיכום תערוכת פרנקפורט 2015: לאן נוסעות המכוניות?

Getting your Trinity Audio player ready...


קבלו כמה מספרים על תערוכת פרנקפורט: התערוכה ה-66 במספר נערכה בספטמבר 2015. הציגו את מרכולתם 1,103 מציגים, שהציגו בפני הציבור, אנשי התעשייה והעיתונות לא פחות מ-219 בכורות עולמיות. מספר העיתונאים שהופיע שם עומד על 11,000 ומספר המבקרים בכלל הוא כ-920 אלף. כן, כמעט מיליון איש ביקרו השנה בשטחי תערוכת המכוניות שהיא, כפי הנראה, הגדולה ביותר בעולם.

כמעט לכל מקום שאליו מפנים מבט, אפשר לראות חידושים פורצי דרך בתערוכה הזו, בכל אחד מעשרות אולמות, אוהלי ומתחמי התערוכה השונים. יצרנים גדולים וחזקים, כמו מרבית היצרנים הגרמנים (מרצדס, קבוצת פולקסוואגן, אודי וב.מ.וו במיוחד), תפסו לעצמם מתחמים שלמים להציג את עשרות החידושים של כל אחד מהם. אבל גם יצרנים קטנים יותר, וגם ספקי רכיבים שונים לתעשייה, התפרשו על פני שטחים נרחבים, כדי להראות את כל מה שיש להם להראות. כך מגיעה התערוכה לכדי 230,000 מטרים רבועים, כלומר, כ-33 מגרשי כדורגל.

לסקירת הדגמים המלאה של תערוכת פרנקפורט - לחץ כאן


מישהו צריך קלאץ'?
אחד הפנים המעניינים בתערוכה כזאת הוא לגלות עד כמה מרחיקים לכת הספקים המשניים של יצרני הרכב. ספקים שונים ברחבי התערוכה הציגו מערכות מולטימדיה, לוחות מחוונים "מקוריים של יצרנים", מושבים וגם תיבות הילוכים ומערכות הנעה.

נוסף על כך, מציגי התערוכה השתמשו באמצעים מקוריים ומיוחדים להצגת הטכנולוגיה שלהם בפני הציבור. המסתובבים יכולים היו ליהנות מסימולטורים של נהיגה אקטיבית ב"מכוניות" שונות, ולהתמוגג מהמחשות מרשימות באמצעות מכשירי מציאות מדומה.



כניסות לתחומים חדשים
תערוכת פרנקפורט של 2015 התאפיינה בכמה וכמה כניסות חדשות של יצרני רכב לתחומים ולנישות שלא היו בהם קודם, או שחזרו אליהם אחרי הפוגה. אנחנו כבר רגילים לעובדה שיצרן מכוניות הספורט הגרמני, פורשה, מייצר קרוסאוברים, אבל מה דעתכם על כיוון דומה אצל בנטלי? יצרן האצולה הבריטי המסורתי מוכן לכופף את מסורותיו ושומו שמיים - להציג רכב כאילו-שטח משלו. השם הוא בנטלי בנטייגה, ולא בכדי הוא נשמע כנסיך מהמפרץ הפרסי.

אלפא ומזראטי, שעובדים גם הם על קרוסאוברים משלהם, לא הבשילו למהלך בפרנקפורט למרות ההערכות, אבל המתחרה הבריטי, יגואר F-פייס, דווקא כן. וביגואר לא הסתפקו בהשקת קרוסאובר, אלא נכנסו חזרה לתחום מכוניות המנהלים היוקרתיות, עם ה-XE, שתתחרה באודי A4 וחברותיה. אלפא מתכוון גם הוא לחזור לתחום הזה, שעזב ב-2011 עם סוף הייצור של ה-159. המחליפה נקראת אלפא ג'וליה.

כניסות נוספות לתחומים חדשים: יצרן היוקרה של ניסאן, אינפיניטי, החליט להיעזר בשיתוף הפעולה עם קבוצת דיימלר, כדי לייצר את ה-Q30, מכונית יוקרה קומפקטית, שנעזרת בבסיס של מרצדס A קלאס, ובמידה מסוימת - אפילו את וריאציית ה-GLA הגבוהה יותר. את גרסת ה-4 דלתות ו-4 מושבים של סמארט, הפורפור, כבר פגשנו גם בישראל, אבל לא בטוח שנפגוש את החזרה של רנו לתחום המנהלים, עם הטליסמן היוקרתית, הגדולה והמאובזרת.



הירוקים
על אף פרשיית הדיזל-גייט, מובן שתערוכה אירופית מרכזית תפגין שלל רחב של כלי רכב ידידותיים לסביבה, ופתרונות ירוקים שונים ומשונים למכוניות חדשות ולמכוניות קיימות. הבשורה המרכזית של התערוכה בתחום הזה דווקא לא נולדה באירופה, אלא היתה בביתן טויוטה היפני. שם הוצגה לעולם לראשונה טויוטה פריוס החדשה, עם עיצוב שנוי במחלוקת והבטחה לשיפור ביעילות וגם באופי הביצועיסטי. דומה לה מאוד, הוצגה לצידה טויוטה מיראי, מכונית סדרתית עם מערכת הנעה על תא דלק מהפכני.

אצל פולקסוואגן הופגנה סדרה שלמה של מכוניות שזכו לכיתוב GTE עליהן. הרמז הוא למכוניות עם יכולת ביצועיסטית (רמיזה ל-GTI), אבל עם ה-E הזאת, החשמלית. בפועל מדובר במערכות הנעה היברידיות נטענות, עם טווח נסיעה חשמלי עצמאי ואפשרות לחסוך הון בעלויות הדלק, בעיקר כל עוד נשארים בסביבה העירונית-פרברית. אצל מרצדס בוצע מהלך דומה מאוד, עם גרסאות (e), היברידיות נטענות גם הן, למרבית דגמי החברה, מה-C קלאס ומעלה.

גרסאות חסכוניות במיוחד הוצגו לכמה וכמה מכוניות; ראויה לציון במיוחד היתה גרסת ה-BlueHDi של פיג'ו 208, עם צריכת דלק משולבת מוצהרת של 33.3 ק"מ לליטר!



המנהלים
בעולם הרכב ממלמלים קינות על מותה בטרם עת של קבוצת מכוניות המנהלים, שאותה החליפה קבוצת רכבי הקרוסאובר, ובמידה מסוימת גם קבוצות המיניוואנים. אבל בתערוכת פרנקפורט ברור מאוד שקבוצת המנהלים-פרימיום דווקא חיה ובועטת חזק, ואפילו קבוצת המנהלים הקלאסית יותר ממשיכה להתקיים ולהתחדש.

בקבוצת המנהלים-פרימיום כבר הזכרנו את יגואר XE ואת אלפא ג'וליה, אבל לצידה נראו עוד חידושים חשובים, ובעיקר אודי A4 החדשה, שכבר זכינו לנהוג בה באיטליה, וב.מ.וו סדרה 3 שהתעדכנה קלות. בתחום הקלאסי יותר הופיעו רנו טליסמן, סקודה סופרב החדשה גם בגרסת סטיישן המגה-שימושית וגם - קיה אופטימה שהוחלפה בדור חדש, אפילו שזה לא ממש נראה כך מבחוץ.

תחום הקומפקט-פרימיום, שגם הוא מתחרה לעתים בקבוצת המנהלים, נהנה גם הוא מכמה חידושים. נוסף על אינפיניטי Q30, מרצדס A קלאס זכתה למתיחת פנים וסיטרואן DS4 התפצל לשתי מכוניות מעט שונות - DS4 שהונמכה מעט וחודדה לכיוון הכביש ו-DS4 קרוסבק שעוצבה בכיוון מעט יותר "קרוסאוברי" מסוקס.



הקרוסאוברים שבדרך
מובן שאף יצרן לא מפספס את העובדה שהקהל רוצה קרוסאוברים מכל סוג ומין. אז ביתני תערוכת פרנקפורט התמלאו ברכבי שטח, ובעיקר ברכבי כאילו-שטח מכל סוג אפשרי. ובכל זאת, היו שם כמה מעניינים במיוחד. ראשית, בטויוטה נצפה רכב קונספט בשם C-HR שרומז על בואו של מתחרה בניסאן ג'וק וסקודה ייטי. שנית, בסיטרואן נצפה רכב קונספט בשם אייר-קרוס. איש סיטרואן במקום אמר כי הקונספט רומז על מתחרה קרוב בפולקסווגן טיגואן וחבריו.

בניסאן, שהיו מהמשפיעים הגדולים על תחום הקרוסאוברים החדשים, עם הג'וק, הציגו את הגריפס. ניסינו לברר מה בדיוק המשמעות שלו, אבל איש לא ידע לומר בדיוק. נראה שהכיוון הוא לג'יפון עם ביצועי כביש ספורטיביים יותר.



כל כך הרבה חדשות וחידושים, כל כך הרבה אנשים ומקצוענים, המון עושר והמון טכנולוגיה ומחשבה על העתיד. לפי תערוכת פרנקפורט 2015, לעולם הרכב יש עוד הרבה מאוד מה לספר.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה