בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

סיכום שנה: השוואות הרכבים הנפוצות של 2018

ההשוואות של 2018


בשנה החולפת בוצעו ב-iCar מיליוני השוואות רכבים שונות. מה היו השילובים הכי נפוצים? וכמה השוואות אפשריות קיימות בכלל?



מאת נועם ריין
 
קטלוג הרכב של iCar, שבימים אלו חוגג את יום ההולדת ה-11 שלו, מעניק לנו את היכולת לנתח ולהבין מהם הרכבים שמעניינים את הגולש הישראלי. לרגל סוף השנה החלטנו לבדוק מה היו השוואות הרכבים הנפוצות ביותר שביצעתם בשנה החולפת. היות ובקטלוג ישנם למעלה מ-18,000 מפרטים ודפי גרסה, כמות השילובים האפשריים עומדת על מספר טריליוניםן (כלומר, כמה אלפי מיליארדים של אפשרויות). כך או אחרת, מרבית החיפושים התרכזו בדגמים הפופולאריים - והתוצאות לא מפתיעות: מתוך 10 ההשוואות הפופולאריות, 8 השוואות עוסקות ברכבי פנאי. אז מהן ההשוואות הנפוצות ביותר בשנה החולפת?
 
האמת? קצת הופתענו. ההשוואה הכי נפוצה בשנה החולפת עסקה כמובן ברכבי הפנאי הפופולאריים, אבל לא ציפינו למצוא שם גם את הג'יפון של רנו. אגב, אף אחד משלושת הרכבים האלו לא מופיע שוב בהמשך הרשימה.


 
שני רכבי הפנאי הקטנים האלו נחתו בישראל בשנת 2018, והזרימו דם חדש בקטגוריה שלהם. הארונה אמנם זול משמעותית מהקונה, אבל רוב הגולשים בחרו להשוות ביניהם בגרסאות שנמכרות במחיר דומה: ה-FR PRO הבכירה של הסיאט מול גרסת פרימיום הבסיסית של היונדאי.


 
עוד הוכחה לכך שהחלוקה המסורתית לקטגוריות כבר לא רלוונטית כיום. הקרוסאובר מוגדר כרכב פנאי קטן, הספורטז' נמצא בקטגוריה שמעליו אבל בפועל שניהם נתפסים בעיני הצרכן כמתחרים לגיטימיים. יכולות השטח של הסובארו לא הופכות אותו למתחרה של דגמים אחרים - הוא נתפס כמתחרה של השחקנים במרכז קטגוריית הפנאי.
 

 
עוד השוואה חוצת קטגוריות, אבל הפעם ההיגיון ברור יותר: אלו שני רכבים היברידיים שנמכרו בכמויות ענק בשנה היוצאת. מכיוון ששניהם מבוססים על אותם המכלולים, השאלה מתבקשת: מה בעצם ההבדלים בין השניים? תשוו ותדעו גם אתם.


 
המאזדה והמיצובישי נמכרים במחירים דומים, אך באופן מעניין הגולשים בחרו שלא להציב אותן מול גרסאות ה-2.0 ליטרים של הקיה - אלא דווקא מול ה-1.6 הבסיסית. זה מחזק את תחושת הבטן שלנו, לפיה החיפושים בשלב הראשוני מתמקדים בגרסאות הבסיס של כל דגם - ואילו באולם התצוגה משדרגים חלק מהלקוחות לגרסאות יקרות יותר.
 

 
 
כמו במקרה של האיוניק והנירו, מדובר בשתי מכוניות דומות שנמכרות על ידי אותו היצרן - והצרכנים לא פעם מנסים להבין מה בדיוק ההבדלים ביניהם. כרגע יש בין השניים פער די משמעותי בתחום יחידות ההנעה, שאמור להיסגר כאשר תגיע מתיחת הפנים של הויטרה בתחילת 2019.


 
ושוב, אותו המותג משווק שני רכבי פנאי במחירים דומים - והצרכן מנסה לברר מה ההבדלים ביניהם. בניגוד לסוזוקי, כאן ההבדלים גדולים מאוד בכל פרמטר, על אף שהשניים משתייכים לאותה הקטגוריה.
 

 
יש לכם 4 או 5 ילדים? כנראה שאחד מכלי הרכב האלה הוא אופציה רצינית עבורכם. המיצובישי אמנם מוביל במכירות, אך גם לניסאן ישנם אלפים רבים של רוכשים מדי שנה. הצמד האירופי המתחרה, מתוצרת סקודה ופיג'ו, ינסה בשנה הקרובה לסגור את הפער.


 
שתי מכוניות מאוד דומות, שנמצאות בסיטואציות מאוד שונות. שתיהן מכוניות סופר מיני אירופאיות, צעירות, עם רמת נוחות טובה ומנועי טורבו קטנים. אבל בעוד האיביזה הגיעה לישראל בדור חדש לפני כשנה וזוכה מאז להצלחה מסחררת, הפיג'ו ממתינה להחלפת הדגם במהלך השנה הקרובה. 


 
רכב הפנאי הקטן של מיצובישי מתחרה גם בגדולים ממנו, בשל בסיס גלגלים נדיב, מנוע 2.0 ליטרים חזק ומחיר לא נמוך במיוחד. השנה בחרו הגולשים להשוות אותו לרכב הפנאי המצליח ביותר - הספורטז' של קיה.
 

 
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. קיה ספורטא'ז מככבת (לת)  

,31.12.2018

2. יפה מאוד שנה טובה (לת)  

,31.12.2018

3. הראשון היה רנו קדג'אר. והוא לא חזר על עצמו כי הוא הזדמנות של פעם בחיים.  הקוריאנים לא מגיעים לרפידות של הרכב הזה. הוא מפנק,...

ניר,31.12.2018
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים