סיטרואן C4 ספייסטורר יורדת מפס הייצור

סיטרואן C4 ספייסטורר יורדת מפס הייצור


אחרי קרוב ל-30 שנה, סיטרואן נוטשת את תחום המיניוואנים. בישראל ימשיך הדגם להימכר עד סוף השנה



מאת נועם ריין

סיטרואן הודיעה לקהל לקוחותיה כי תפסיק בקרוב לייצר את המיניוואן הותיק, שכיום מכונה בשם סיטרואן גרנד C4 ספייסטורר. הייצור, שמתבצע במפעלי החברה בוויגו שבספרד, יעצר סופית בתחילת חודש יולי - אך היבואנית המקומית לובינסקי הודיעה כי הצטיידה בהזמנות ייצור שיספיקו עד לסוף השנה הנוכחית. גרסת 5 המושבים של המיניוואן ירדה מפס הייצור כבר בשנה שעברה.

סיטרואן C4 ספייסטורר

בכך תמה תקופה של 28 שנים שבהן יצרה סיטרואן מיניוואנים מסוגים שונים, שנמכרו ב-4.5 מיליון עותקים ברחבי העולם. המיניוואן הראשון של היצרנית הצרפתיה היה סיטרואן אווסיון, שיוצר כחלק משיתוף פעולה בין פיג'ו-סיטרואן לבין פיאט ולנצ'יה, שלושה עשורים לפני שהחברות התאחדו.


האווסיון הוחלפה ב-2002 בסיטרואן C8 שהיתה גם גדולה יותר, אך הלהיט האמיתי הראשון של סיטרואן בפלח המיניוואנים היתה כמובן הקסארה פיקאסו, שהושקה ב-1999 ונמכרה בשנה הראשונה ב-180,000 עותקים. עד להפסקת הייצור שלה ב-2012 יוצרו 1.76 מיליון יחידות, מה שהופך אותה למיניוואן הנמכר ביותר של סיטרואן בכל הזמנים.

סיטרואן קסארה פיקאסו

ב-2006 הוצגה ה-C4 פיקאסו, שנמכרה בכמעט 900,000 יחידות בדור הראשון שלה, עד לשנת 2013. באותה השנה היא הוחלפה בדור השני, שבהמשך שינה את שמו מ-C4 פיקאסו ל"ספייס טורר" - ונמכר בסך הכל ב-732 אלף עותקים עד היום.

סיטרואן C4 ספייסטורר

אחרי הפסקת הייצור של המיניוואן הקומפקטי, ובלי שיש באופק גרסה סיטרואנית לפיג'ו 5008, מובילי הנוסעים של היצרנית יהיו בגזרת המסחריות בלבד - שם תמשיך להציע סיטרואן את הברלינגו בגרסאות 5 ו-7 מושבים, ואת הג'מפי עם אופציה ל-9 מושבים. שניהם מוצעים גם בגרסאות חשמליות, שצפויות להגיע בקרוב לישראל. 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים