דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C3 החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


האמת? התמונות של סיטרואן C3 החדשה לא היו אמורות להפתיע אותנו. סיטרואן C3 היא סופר מיני, סיטרואן קקטוס הוא ג'יפון שמבוסס על סופר מיני. C3 עמדה לפני החלפה, קקטוס זכה לתשבוחות על ש"החזיר את הצבע ללחיים של סיטרואן". החיבור בין השתיים פשוט חיכה שם על הספסל כדי לקרות.

סיטרואן C3

אבל בכל זאת, התמונות האלה איכשהו כן הצליחו להפתיע אותנו. סיטרואן, היצרנית הצרפתיה האקסצנטרית, המוזרה והשובבה, שחשיבה מחוץ לקופסא (לפעמים קצת רחוק מדי לטעמו של העולם) הביאה אותה לא פעם לקשיים ולהיסטוריה של החלפת בעלויות תדירות, החליטה לפני כשנתיים לחזור ולחדש. זה התחיל מהקטטוס, וכעת זה ממשיך עם הדור השלישי של ה-C3.
סיטרואן C3 החדשה נשענת - לפחות עיצובית - במידה רבה על הקקטוס. החל משלושת זוגות הפנסים מלפנים, סכימת הצביעה הכפולה, הסמל הקדמי ששני פסי הכרום שלו עוטפים את פנסי היום וכמובן - איך לא - פסי הגומי, ה-AirBumps שהוצגו עם הקקטוס.

 סיטרואן כנראה לא חושבת שבמכונית מיינסטרים כמו ה-C3 הקהל כבר בשל לקבל את ה-AirBumps שלו באותו גודל ונוכחות כמו בקקטוס, ולכן בחרה היצרנית ללכת רק על שני פסים דקים יחסית על הדלתות ולגנוז לגמרי את ההגנה שעל הפגושים.

סיטרואן C3

גם בפנים השפעת הקקטוס על רוח העיצוב ניכרת. עם תא נוסעים "סלוני", מושבים רחבים, דשבורד בשילוב צבעים ותחושה מאוד "חמימה", לפחות מהתמונות. שניים מהשינויים המשמעותיים ביותר שעשו מעצבי סיטרואן במעבר מהקקטוס ל-C3 היה החלפת לוח המחוונים מאחד דיגיטלי ודל למדי במידע לאחד אנלוגי שגרתי יותר. כן, יש מד סל"ד.

עוד הבדל, פחות עיצובי ויותר פרקטי - הוא התקנת חלונות אחוריים, שלא כמו בקקטוס, נפתחים באמת. נראה שסיטרואן עד כדי כך גאה בזה, שהיא לא התאפקה ושמה צילום של שני אנשים שמוציאים את הראש מהחלון האחורי בסרטון הפרסומת (1:01).

צפייה בתוכן סיטרואן C3 החדשה נחשפת



למרות המעבר של פיג'ו סיטרואן למערך פלטפורמות מודולאריות וקלות משקל בסגמנטים הגבוהים יותר, את שתי הסופר מיני של הקונצרן ממשיכה לשרת גרסה של פלטפורמת ה-PF1 הוותיקה. גם הפעם היא עברה אי-אילו שינויים שהעיקרי בהם הוא הארכת בסיס הגלגלים מ-246 ס"מ ל-254. דבר המטפל בנקודת התורפה העיקרית של ה-C3 היוצאת - המרווח.

גם בשאר הממדים הסופר מיני החדשה גדולה מקודמתה, וקצת יותר גדולה גם מה-208 של פיג'ו. עם 399 ס"מ בין הפגושים, 172 ס"מ לרוחב, 147 ס"מ לגובה. רק בתא המטען, גוברת ה-208 על ה-C1 עם 311 מול 300 ליטר בהתאמה.

סיטרואן מאבזרת את ה-C3 עם פריט אחד מעניין במיוחד - מצלמת דרך מובנית שתצלם את כל מה שקורה לפני הרכב. מעבר לזה מקבלת ה-C3 את מערכת המולטימדיה המוכרת של היצרנית, עם מסך מגע שמפעיל גם הפעם פונקציות שלא מעט מאיתנו היו מעדיפים אילולא היו מקבלות פקדים ייעודים, כמו למשל המזגן.

סיטרואן C3

היצע המנועים של סיטרואן C3 יהיה מקביל לזה של ה-208. כלומר, מנוע בנזין 1.2 ליטר בלי ועם טורבו, עם 82 ו-110 כ"ס בהתאמה, כשזה החזק יותר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים והקטן לידנית עם חמישה, ומנועי טורבו דיזל, עם 75 ו-100 כ"ס. בנוסף, תקבל ה-C3 גם את מנוע ה-1.0 ליטר 68 כ"ס שישודך לגיר ידני ויכול להוות אופציה מוזלת מעניינת מאוד לכשיגיע זמן ההשקה המקומית.

שיווקה של סיטרואן C3 החדשה צפוי להתחיל ממש בקרוב - ב-14.3.2017 תערוך היבואנית את אירוע ההשקה הרשמי.


לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה