דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיאט ארונה בישראל: מ-110,000 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


"את מה שעשה הספורטז' לקטגוריית המשפחתיות, אנחנו מתכוונים לעשות עם הארונה לסגמנט הסופר מיני", הצהירו אנשי סיאט במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר (ג'). הארונה, רכב הפנאי הקטן שמבוסס על האיביזה, ימכר בישראל ב-109,900 שקל - מחיר הגבוה ב-13,000 שקל בלבד מהגרסה המקבילה של האיביזה ונמוך בעשרות אלפי שקלים ממרבית המתחרים בקטגוריית הג'יפונים הקטנים.

סיאט ארונה

אבל לפני הכל, תזכורת קצרה לגבי הרכב. מבחינת המימדים, הארונה רושם אורך של 413.8 ס"מ, ארוך בכ-8 ס"מ מהאיביזה ודומה מאוד לרנו קפצ'ור. מימד הגובה צמח בכ-10 ס"מ ביחס לאיביזה, זאת למרות שמרווח הגחון עלה רק בס"מ וחצי - משמע, עיקר התוספת היא לחלל הפנימי של הרכב, מה שמעניק מרווח פנימי משופר וגם תורם לתנוחת נהיגה גבוהה בכ-5 ס"מ. עם 154.3 ס"מ לגובה בסך הכל, סיאט ארונה יהיה נמוך ממתחריו הישירים.

נפח תא המטען עומד על 460 ליטרים כאשר מדף החלוקה נמצא ברף התחתון שלו.
המנועים של סיאט ארונה זהים לאלו של האיביזה. הגרסה העיקרית תצויד במנוע 1,000 סמ"ק טורבו בהספק של 115 כ"ס ועם מומנט של 20.3 קג"מ. תיבת ההילוכים היא DSG עם 7 הילוכים והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 10 שניות בדיוק. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20 ק"מ לליטר בגרסה זו.

גרסה חזקה יותר מקבלת את מנוע ה-1.5 טורבו החדש של קבוצת פולקסווגן, עם 150 כ"ס ומומנט של 25.4 קג"מ. כאן תיבת ההילוכים היא ידנית בלבד, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.3 שניות. בשתי הגרסאות ההנעה היא קדמית בלבד.

רשימת האבזור עשירה יותר מזו של סיאט איביזה, כאשר גרסת "רפרנס" בסיסית לא מוצעת בארונה - וגרסת הכניסה היא גרסת ה"סטייל". זו כוללת בין היתר מסך מולטימדיה בגודל "8 עם קישוריות אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד עם קיפול חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני גשם ותאורה, מראה נגד סנוור וחישוקים קלים בקוטר "16. מבחינת הבטיחות מציעה הארונה בגרסה הזו מערכת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית - כמתחייב על פי חוק במכוניות ללא מערכת מקורית להתראת סטיה מנתיב.

סיאט ארונה

גרסת ה-FR כוללת בנוסף גם בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה מאחור, שינויים קלים בעיצוב הפנימי והחיצוני, חישוקי "17, חבילת צביעה דו-גוונית, התראה על רכב בשטח מת במראות וניטור תנועה חוצה מאחור. חבילת ה-FR PRO, שבגרסת ה-1.5 ליטר נקראת FR EVO, כוללת בנוסף גם תאורת לד מלאה מלפנים, מערכת שמע משודרגת עם רמקולים של Beats, מושבי עור משולב אלקנטרה וחישוקי "18.

חבילה של צביעה דו-גוונית (עם גג בצבע שונה מצבע הרכב) תוצע גם בגרסת הסטייל בעלות נוספת של 2,500 שקל, ותינתן ללא עלות ל-300 כלי הרכב הראשונים שימכרו בתקופת ההשקה. כרגיל אצל סיאט, התוספת לכל צבע שאינו לבן תעלה סכום נוסף - 2,000 שקל במקרה זה.

סיאט ארונה

סיאט ארונה - מחירים:
סיאט ארונה 1.0 אוט' סטייל תעלה 109,900 שקל
סיאט ארונה 1.0 אוט' FR תעלה 115,900 שקל
סיאט ארונה 1.0 אוט' FR PRO תעלה 128,900 שקל
סיאט ארונה 1.5 ידנית FR EVO תעלה 137,900 שקל

צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס, אמר: "בשנים האחרונות נשען המותג שלנו בעיקר על האיביזה. בשנה הקרובה התמהיל ישתנה, ויהיו למותג 4 דגמים מרכזיים. המטרה היא להתמקם עם הארונה בין 3-4 הדגמים המובילים בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, מיד אחרי שני הדגמים של סוזוקי. אנו צופים כי בקטגוריה הזו יחול גידול משמעותי".

לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ראוי לציין - אחריות רק שנתיים ותוספת לצבע 
    אא, 27-12-2017

    חבל שלא מציינים זאת תמיד, ביחס לקונצרן פולקסווגן. האחריות היא מינימלית, למרות שהאמינות, איך לומר, מאד מאד בינונית [ראה קונסיומר רפורט בעשור האחרון, וראה דיווחים בישראל בעשרים שנים האחרונות.
    לגבי תוספת אלפי שקלים לצבע שאינו לבן, חבל שאייקאר לא מדגישים זאת כל פעם. עבור רבים, זה פשוט תוספת מחיר - מאחר ולא קיים אצל רוב המתחרים [אצל מאזדה למשל זב רק לגבי צבע אדום, בסטזוקי זה לגבי צביעה דו גוונית וכו]
    כך שמראש, רכבי קונצרן פולקסווגן בפיגור, מבחינתי, בשיקולי בחירת רכב

    סגור תגובה

  • 2. ועדיין מדובר ברכב כנראה הכי טוב בקטגוריה  
    א, 27-12-2017

    ובמחיר מאד סביר
    נכון האחריות שנתיים וגיר DSG זה לא הוגן
    2008 במבצעים מגיעה אולי לפחות אם כי הסיאט עדיפה בחלק מהפרמטרים /רובם
    קפצור מיושנת יותר ופחות מוצלחת פרט לעיצוב
    500X גם פרט לעיצוב אין לה יתרון-ויקרה מאד
    ג'וק כנ"ל
    CX3 קטנה יותר ויקרה בהרבה

    כרגע 2008/קקטוס המתחרות העיקריות ובקרוב גם הC3 AIRCROSS שיהיה מתחרה ראוי (עם ביצועים מופחתים בגלל סיבות לא ברורות)

    סגור תגובה

  • 3. FR EVO מתומחרת מאד יקר 
    א, 27-12-2017

    בהשוואה לחו"ל
    דווקא סטייל וFR בתמחור סביר,
    FR EVO צריכה לעלות עד 120000 (ידני)

    סגור תגובה

  • 4. תמורת 1000 שקלים מקבלים שנת אחריות שלישית. 
    איל, 27-12-2017

    ברצוני לציין כי תמורת 1000 שקלים
    מקבלים שנת אחריות נוספת סה"כ 3 שנים.

    לאחר מכן משלמים עוד הרבה כסף
    במוסכי היבואן או המורשים מטעמו
    בגין עלות התיקון של תיבת ההילוכים DSG הסוררת של הקונצרן.

    או שמקווים לקבל תיקון חוזר נוסף של תיבת ההילוכים לאחר תום האחריות
    במסגרת הרצון הטוב של היבואן.

    סגור תגובה

חזור למעלה