דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן מרחיבה את הקריאה לתיקון - אבל היא לא המושפעת היחידה

Getting your Trinity Audio player ready...


נראה שלא עובר שבוע בו לא נחשף פרט חדש בפרשת תקלת כריות האוויר של טקאטה, החברה היפנית שמייצרת את מנגנוני כרית האוויר לכ-12 יצרניות רכב בהן הונדה, ניסאן, מאזדה, טויוטה ועוד. חקירת הפרשה הוכיחה עד לרגע כתיבת שורות אלה קשר בין הכשל במנגנון ניפוח כרית האוויר לבין תשעה מקרי מוות, שמונה מתוכן בארצות הברית ועוד מספר לא ידוע של תאונות קטלניות שלא הוכחו או שבכלל לא פורסמו.

עד כה כבר הספיקה הפרשה להוליד את הקריאה לתיקון (ריקול) הגדולה בהיסטוריה של עולם הרכב. מספר המכוניות המושפעות מהריקול בכל העולם אינו מפורסם, אך ההערכות עומדות על מעל ל-30 מיליון רכבים, כאשר ממשלת ארה"ב מאשרת כי 19 מיליון מהרכבים הם "אזרחי" ארצות הברית.

ניסאן אלמרה
ניסאן אלמרה. גם הפעם משתתפת בקריאה / צילום: ניסאן
מהות התקלה, שעד לא מכבר התרכזה בכרית האוויר של הנהג (על גלגל ההגה) וכעת התפשטה גם לכרית האוויר של הנוסע, היא כשל במנגנון הניפוץ של כרית האוויר. כרית האוויר עדיין נפתחת במקרה של תאונה, אולם היא עלולה להיפתח בעוצמה גבוהה מדי. במקרה של כרית האוויר של הנהג, הכשל כאמור הוכח כקשור לתשעה מקרי מוות בעקבות רסיסים שעפו בזמן הפיצוץ והרגו את הנהגים. בכל הנוגע לכרית האוויר של הנוסע, טרם הוכח קשר לפציעות או מוות.

גם על ישראל לא פסחה הפרשה, ועד היום נקראו לתיקון כמות בלתי מבוטלת של מכוניות בהן שלל דגמי ניסאן, סובארו, הונדה ועוד. אבל כאן מלוא הקרדיט מגיע לקרסו, יבואנית ניסאן, שעושה את הצעד הנוסף ומודיעה גם לגופי העיתונות על הקריאות לתיקון ולא רק מפזרת בשקט את ההזמנות לבעלי הרכבים. למרות ההד התקשורתי הברור שהוא עשוי לייצר.

אמש פרסמה היבואנית ריקול נוסף, הפעם לדגמי ניסאן טראנו, פטרול, אלמרה, ווינר ואקסטרייל שיוצרו בין השנים 2004-2008. בכל מקרה, גם כאן תשלח הודעה לביתו של בעל הרכב עם הזמנה לביצוע התיקון שיבוצע ללא עלות ותוך כ-50 דקות (כך עפ"י היבואנית). החובה החוקית על בעלי הרכב היא להגיע ולבצע את התיקון. מי שלא יעשה כן, רישיון רכבו לא יחודש.

ובנימה אישית, אני עצמי הושפעתי מהריקול, כאשר לפני כשנה וחצי הוזמנתי להחליף את כרית האוויר בניסאן אלמרה (2003) שהייתה בבעלותי. העבודה בוצעה במוסך היבואן בחיפה והיא אמנם לקחה מעט יותר מ-50 הדקות המובטחות ויותר לכיוון השעתיים, אך כל העבודה בוצעה (כמובן) ללא שום חיוב ובאווירה נעימה וחיובית.

כמובן שיש צורך להיכנס למוסך על מנת לתקן את התקלה בהקדם האפשרי, אבל לא צריך להיכנס לפאניקה. לא נמצאו שום הוכחות להתפוצצות ספונטנית של כריות האוויר. אז פשוט תיסעו בזהירות. ולמוסך.

אם אתם חסרי סבלנות ורוצים לבדוק האם רכבכם מושפע מהקריאה לתיקון, אתר האינטרנט של איגוד יבואני מציע מנגנון חיפוש לפי מספר שלדה. לחילופין, תוכלו להיכנס לאתר משרד התחבורה לצפות ברשימת הריקולים המלאה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה