בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

נחשפה יונדאי i10 החדשה

נחשפה יונדאי i10 החדשה


הדור החדש של מכונית המיני יוצג בתערוכת פרנקפורט עם עיצוב מודרני ותיבת הילוכים רובוטית. עדיין לא ברור מתי יגיע לישראל



מאת נועם ריין
 
6 שנים לאחר הדור הקודם, מציגה יונדאי את ה-i10 החדשה - אשר כמו קודמתה תוכננה, פותחה ותיוצר באירופה. הופעת הבכורה תיערך בתערוכת הרכב של פרנקפורט שתיפתח בסוף השבוע הבא, ומהיבואנית נמסר כי בשלב זה עדיין לא ידוע מתי תגיע המכונית לישראל.

יונדאי i10
 
מה שיוצר את חוסר הוודאות בנושא הישראלי הוא תיבת ההילוכים הרובוטית בעלת המצמד היחיד שבה מצוידת ה-i10 החדשה (לצד התיבה הידנית). תיבות רובוטיות מסוג זה נוטות אמנם לחסוך בדלק, אך מחליפות הילוכים בגסות ופוגעות באופן ניכר בנוחות הנסיעה. באירופה נמכרות מכוניות המיני בעיקר עם תיבות ידנית, כך שביונדאי ויתרו בקלות יחסית על התיבה האוטומטית, אך בשוק הישראלי זה עלול להוות בעיה של ממש. לשם ההמחשה, בשנה שעברה נמכרו בישראל 13 דגמים שונים של מכוניות מיני: 10 מתוכם, שנמכרו עם תיבות ידניות או רובוטיות, מכרו יחד 2,851 יחידות. 3 הדגמים שהציעו תיבות אוטומטיות או רציפות (שברולט ספארק, קיה פיקנטו ויונדאי i10) מכרו יחד קרוב ל-20,000 יחידות. מהיבואנית כלמוביל נמסר כי בחודשים הקרובים יבדקו האפשרויות מול היצרנית למציאת פתרון שישלב תיבת הילוכים שונה ופופולארית יותר.
 

הדור החדש של ה-i10 מציג שינוי משמעותי בעיצוב, שמזכיר במשהו את זה של פורד קא - וגם את יונדאי אטוס מהעבר. מלפנים ניתן להבחין בגריל קדמי רחב, שונה מהטרפז הקלאסי של הטוסון וה-i20, המשלב בתוכו פנסי לד לתאורת יום בעיצוב "חלת דבש". חישוקים בקוטר "16 יוצעו כאופציה. מאחור האלמנט המודגש הוא שני פסי רוחב המשתלבים עם יחידות התאורה, שכוללות חתימת אור מתאורת לד, ומהצד בולטת הקורה האחורית בצורת X עם הכיתוב i10 המוטבע על גביה. 10 צבעים חיצוניים יוצעו בסך הכל, ויחד עם הצביעה השונה לגג יתאפשרו 22 שילובי צבעים שונים.
 
המימדים החיצוניים מצביעים על גידול קל של 2 ס"מ לרוחב, שיעמוד על 168 ס"מ, וחצי ס"מ לאורך, שיגיע ל-367 ס"מ. מימד הגובה קוצץ ב-2 ס"מ בהשוואה לדור היוצא ויעמוד על 148 ס"מ, כך שהפרופורציות דינאמיות מבעבר. בסיס הגלגלים צמח ב-4 ס"מ משמעותיים יותר ל-242.5 בסך הכל וביונדאי מבטיחים שיפור במרווח הפנימי בהתאם. נפח תא המטען זהה לדור היוצא עם 252 ליטרים, אך סף ההטענה הונמך בכ-29 מ"מ לטובת שיפור הגישה.
 
תבנית "חלת הדבש" מהגריל הקדמי מוצאת את דרכה גם לתא הנוסעים ומתמקמת על הדלתות ובדשבורד, שאף יציע 4 שילובי צבעים שונים לבחירה. מימד הרוחב מודגש עם פתחי מיזוג שמוקמו בצמוד הדלתות וביונדאי מציינים כי שדה הראיה שופר הודות להנמכת קו החלונות של הרכב ב-11 מ"מ מלפנים ו-13 מ"מ מאחור.
 
יונדאי i10
 
בתוך תא הנוסעים ניתן למצוא תא אחסון חדש שמתמקם מעל תא הכפפות, ואילו תא האחסון הגדול שהיה מעל ידית ההילוכים בדור היוצא איבד את דלת הסגירה - אך זכה ליכולת טעינה אלחוטית לסלולארי. 
 
ביונדאי לא מפרסמים את רשימת האבזור, אך מהתמונות ניתן להבחין במספר פריטים שנדיר למצוא בקטגוריה - ובהם הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, חימום למושבים ולגלגל ההגה ומשענת יד מקורית למושב הנהג.
 
יונדאי i10 תשווק עם מסך מולטימדיה מקורי בגודל "8, הגדול בסגמנט, הכולל קישוריות Android Auto ו-Apple Car Play. בנוסף כוללת המערכת גם תוכנת ניווט, מצלמת רוורס וקישור לאפליקציה המאפשרת שליטה מרחוק על נעילת הרכב ואיתור המיקום הנוכחי שלו. בישראל תתווסף ככל הנראה האפשרות למערכת המולטימדיה המקומית של "כלמוביל".

יונדאי i10
 
יונדאי i10 החדשה תוצע עם מערך בטיחות נרחב הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטיה מנתיב כולל תיקון היגוי אקטיבי (בפעם הראשונה בקטגוריית המיני), אורות גבוהים אוטומטיים, להתראת עייפות ואזהרה על חריגה מהמהירות המותרת.
 
מנועי הבנזין של ה-i10 כוללים את הצמד הקיים בדגם היוצא, ללא מנוע  הטורבו הקטן שנמכר באירופה עם האחות קיה פיקנטו. המנוע הקטן יהיה בנפח 1,000 סמ"ק, עם 3 צילינדרים, הספק מירבי של 67 כ"ס ומומנט של 9.8 קג"מ. המנוע הזה שווק בישראל עם ה-i10 היוצאת בתחילת דרכה, עד למתיחת הפנים.
 
המנוע הגדול יותר הוא זה שמשווק כיום עם ה-i10, בנפח 1.25 ליטרים עם 4 צילינדרים, הספק מירבי של 84 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ. לשני המנועים ישודכו תיבות הילוכים ידניות או רובוטיות, כאמור, ולשתיהן 5 הילוכים.
 
יונדאי i10
 
ביונדאי לא מפרסמים נתוני ביצועים או צריכת דלק, אך ברור כי תיבת ההילוכים הרובוטית צפויה להביא לשיפור ניכר בצריכה בהשוואה לדור היוצא. בנוסף כל הגרסאות יוצעו עם מערכת לדימום מנוע בעמידה. העיצוב החדש והשינוי במימדים שיפר את מקדם הגרר מ-0.32 ל-0.31.
 
חבילת "אקו" לחסכון מוגבר בדלק תציע תיבות הילוכים עם יחסי העברה שונים, הגבלה ל-4 נוסעים וחישוקים קטנים בקוטר "14.

 
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
 
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. תיבת הילוכים אוטומטית   תגידו, ברצינות? הישראלים סובלים מאיזו מחלה כרונית?...

התמהה,03.09.2019

2. חבל , גיר ומנוע טובים וזו מכונית מצוינת (לת)  

הגולש,04.09.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים