דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משפחתיות יוקרתיות עד 80,000 שקל: מה כדאי לקנות?

למכוניות יוקרה לרוב יש ערך אמיתי, מעבר להיותן סמל סטטוס נחשק. לרוב המעמד שלהן מגובה באיכות חומרים גבוהה יותר, בידוד רעשים עדיף, לפעמים יש להן יתרון באבזור ולא פעם הן מציגות עדיפות משמעותית בתחום הביצועים והתנהגות הכביש.

כפי שהזכרנו בסקירה אודות מכוניות המנהלים היוקרתיות, ירידת הערך של מכוניות יוקרה גבוהה למדי. נוכל למצוא פערים של עשרות אלפי שקלים בין שנתונים סמוכים, למרות שמדובר ברכבים מאותו הדור ובאותה רמת אבזור. כמו כן, יש לזכור כי אחזקה של מכוניות יוקרה בדרך כלל תהיה יקרה יותר מזו של מכונית עממית: עלויות הביטוח, הדלק, התיקונים וירידת הערך יהיו כולן גבוהות בעשרות אחוזים.

בכתבה זו סקרנו מספר מכוניות משפחתיות יוקרתיות בתקציב של עד 80,000 שקל. סדר המכוניות אקראי. המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית). נוסף על כך, במידה וחפצה נפשכם לרכוש רכב מפואר יותר או גדול יותר כמו מקטגוריית המנהלים למשל - תמיד ניתן לרדת יותר בשנתונים ולהגשים את החלום.

אודי A3

מנוע: 1.4 ליטר, טורבו-בנזין, 122 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 20.0 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 70,000-75,000 שקל לשנתונים 2013-2014

אודי A3 היא חלוצת מכוניות הפרימיום הקומפקטיות. העיצוב החיצוני בדור השלישי שהוצג ב-2012 נאה מאוד וכך גם תחושת היוקרה בתוך הרכב עם מערך התפעול MMI המצוין של אודי. התנהגות הכביש מהנה, אך לא כמו זו של ב.מ.וו סדרה 1 למשל. לצד זאת, צריכת הדלק טובה, נוחות הנסיעה טובה מאוד וגרסת הספורטבק שימושית. למי שירצה למתוח קצת את התקציב ישנן גרסאות 5 דלתות חזקות יותר עם מנוע 1.8 וגם גרסאות סדאן 4 דלתות.

אודי A3

אלפא רומיאו ג'ולייטה

מנוע: 1.4 ליטר, טורבו-בנזין, 170 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 19.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-70,000 שקל לשנתונים 2014-2015

אלפא רומיאו ג'ולייטה נהנית משם אייקוני המלווה את אלפא עוד משנות ה-50. גם הדגם עצמו כבר לא צעיר במיוחד – הוא הוצג בשנת 2010, בדרך עבר מספר מתיחות פנים (האחרונה בשנת 2016) ומאז לא הוצג לו דור חדש. למרות זאת, העיצוב עדיין נאה והאבזור מכובד. חשוב לדעת כי גרסאות ה"קומפיטיציונה" היו דלות יחסית באבזור, ולכן העדיפו את גרסאות "טוריסמו" או "מילאנו". לג'ולייטה שילוב מנוע וגיר טובים למדי ויחד עם אחיזת כביש גבוהה מתקבלת מכונית מהנה למדי – אך אם תרצו באמת משהו ספורטיבי, תמורת מתיחת התקציב תוכלו למצוא את גרסאות ה"תלתן" שכבר מציעות 240 כ"ס ושדרוג מכאני מקיף. קחו בחשבון פערים גדולים מאוד בצריכת הדלק בין נתוני היצרן לבין המציאות.

אלפא רומיאו גולייטה

ב.מ.וו סדרה 1

מנוע: 1.6 ליטר, טורבו-בנזין, 136 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 17.2 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-75,000 שקל לשנתונים 2012-2013

ב.מ.וו סדרה 1 הגיעה לעולם בשנת 2004. הדור השני שלה הוצג בשנת 2011 ומאז לא עבר שינוי משמעותי פרט לעדכון קל למנועים בשנת 2015 ומתיחת פנים ב-2017. סדרה 1 לא מציעה מרווח פנים נדיב במיוחד והיא די צפופה מאחור. גם הנוחות והעיצוב לא מרשימים במיוחד, אך איכות החומרים גבוהה ובזכות הנעה אחורית יש לסדרה 1 לא מעט מה להציע בתחום ההנאה מנהיגה, אפילו שמדובר במנוע הקטן בהיצע. סדרה 1 היא היחידה בקטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות שמציעה הנעה אחורית, עד הדור הבא שיעבור להנעה קדמית. לבעלי מסגרת תקציב גדולה יותר, גרסאות ה-135 מציעות 320 כ"ס וביצועים מרשימים.

במוו סדרה 1

וולוו V40

מנוע: 1.6 ליטר, טורבו-בנזין, 180 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 16.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 75,000-80,000 שקל לשנתונים 2014-2015

וולוו V40 היא אחת מהמצטרפות האחרונות אל סגמנט המשפחתיות פרימיום, אחרי שתפסה את מקומה של וולוו C30 בעלת 3 הדלתות. ה-V40 משווקת מאז 2012 ועברה מתיחת פנים ב-2016 כך שמדובר ברכב מודרני יחסית. העיצוב נותר נאה גם היום, יחד עם קונסולה מרכזית צפה ולוח שעונים דיגיטאלי. נוחות הנסיעה טובה, אבזור הבטיחות עשיר וכולל מערכת בלימת חירום אוטונומית ואף הוצעו מערכות אופציונליות נוספות כגון חניה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת ואפילו כרית אוויר המתנפחת על מכסה המנוע להגנה על הולכי רגל. מחפשי העיצוב הספורטיבי יוכלו למצוא את מבוקשם בגרסאות R-Design.

וולוו V40

לנצ'יה דלתא

מנוע: 1.8 ליטר, טורבו-בנזין, 200 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 12.8 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 50,000-60,000 שקל לשנתונים 2013-2014

אם אתם אניני טעם או רוצים להרגיש מיוחדים שווה להציץ בלנצ'יה דלתא. לנצ'יה החזירה בשנת 2007 את השם דלתא לדור השלישי של מכונית הנוסעים וכ-3 שנים מאוחר יותר החל השיווק בישראל. העיצוב מושך מבטים גם היום ואינו נמנה על "הזרם המרכזי", נוחות הנסיעה גבוהה והמרווח הפנימי מכובד הודות לספסל אחורי ומשענות גב מתכווננות. ללנצ'יה דלתא מנוע בנפח 1.8 ליטר, שקט ורגוע. לצד זאת הוא מספק 200 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות, מה שהופך את הדלתא לרכב מהיר מאוד, אם כי לא ספורטיבי בהתנהגותו. השיווק הופסק ב-2014.

לנציה דלתא

לקסוס CT200h

מנוע: 1.8 ליטר, היברידי (בנזין+חשמל), 136 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

צריכת דלק יצרן: 26.3 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 70,000-80,000 שקל לשנתונים 2013-2014

בקרב המכוניות האחרות ברשימה פגשנו כאלה בעלות יתרונות בתחומי העיצוב, הבטיחות או הביצועים. לקסוס CT200h מביאה איתה יתרון חשוב נוסף - חיסכון בדלק. הלקסוס הקומפקטית בעלת הנעת כלאיים ואם נתוני המנוע נראים לכם מוכרים נספר כי היא חולקת את יחידת ההנעה עם טויוטה פריוס (טויוטה היא בעלת הבית של לקסוס כמובן). הביצועים והתנהגות הכביש של ה-CT אומנם אינם דינאמיים אך נתון צריכת הדלק, גם בתנאי אמת, מניב תוצאות נהדרות. בנוסף לכך, תחושת הפרימיום והתנהגות הכביש הבטוחה מבטיחים הרגשה של מכונית יוקרה אמיתית.

לקסוס CT200h

ומשהו קצת אחר...

מיני קאנטרימן

מנוע: 1.6 ליטר, בנזין, 122 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 16.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 70,000-80,000 שקל לשנתונים 2012-2013

עד להגעת הקופר 5 דלתות ב-2014, מיני הציעה רק שני דגמים עם יותר מ-2 דלתות. הקלאבמן עם דלתות "התאבדות" מאחור ודלת תא המטען הכפולה (בשנתונים 2008-2011, לאחר מכן התצורה הפכה סטנדרטית) ואת רכב הפנאי קאנטרימן. מיני קאנטרימן לוקחת את עיצוב הרטרו המוצלח של המיני ומוסיפה לו קצת שרירים ותפיחות אופנתיות ובגרסאות הבכירות גם הנעה כפולה (אבל אל תחשבו לרדת איתה לשטח). גם פנים הרכב נהנה מאותו רטרו-שיק מוצלח עם מד המהירות הענק במרכז הקונסולה. איכות החומרים לא מצטיינת, אך איכות ההרכבה טובה ובנוסף עיצוב הרטרו מאלץ לא מעט פשרות בתחום הנדסת האנוש. מנגד, התנהגות הכביש מהנה מאוד ומזכירה את זו של המיני קופר הקטנה, אך עם שימושיות טובה יותר. אם תרצו להינות מעיצוב מיוחד עוד יותר, תוכלו לחפש את הפייסמן - גרסת הקופה של הקאנטרימן, אך תאלצו להסתפק ב-4 מושבים בלבד.

מיני קאנטרימן

פולקסווגן גולף GTI

מנוע: 2.0 ליטר, טורבו-בנזין, 210 כ"ס

תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 6 הילוכים

צריכת דלק יצרן: 16.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 65,000-75,000 שקל לשנתונים 2009-2010

פולקסווגן גולף אומנם לא נהנית מסמל של מותג יוקרה בחזית, אך היא ידועה באיכותיה הרבות. בתקציב המדובר ואם רק נתפשר קצת בשנתונים, ניתן לרכוש את אחד מרכבי הספורט האייקונים – גולף GTI. ל-GTI מנוע טורבו המספק 210 כ"ס ויחד עם תיבה כפולת מצמדים מהירה למדי ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות. העיצוב של הגולף הוא רק אבולוציה נוספת לעומת הדור שלפני כן, כך שמעטים יבחינו שמדובר ברכב בן 8 שנים. אם חשקה נפשכם בתיבה ידנית, גם אותה תוכלו למצוא, אך היא נדירה יותר. בנוסף לכך לא מעט רוכשים בחרו לשדרג את הגולף GTI שלהם עם מתלים אדפטיביים, ריפודי עור, חישוקים גדולים יותר במידה 18 אינץ', פנסי קסנון ועוד תוספות - כך שתחושת היוקרה בהחלט נמצאת שם.


פולקסווגן גולף GTI

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רק הלקסוס 
    טום, 22-10-2018

    כל השאר עם הטורבו והגיר הרובוטי כפול המצמדים כשזה לא חדש.... אמממ ...לא! לא חושב שכדאי!!...

    סגור תגובה

  • 2. במחירים כאלה אפשר למצוא רכבים טובים יותר 
    מאור, 23-10-2018

    אני לא יודע מה איתכם אבל אני חושב שבמחירים כאלה מי שבאמת מחפש רכב טוב שיעשה עבודה טובה יכול בקלות למצוא רכבים חדשים שנותנים הרבה, אני חושב שלקנות רכב "יוקרתי" משנת 2013-2014 שהערך שלו צונח, זה פשוט לא שווה שאפשר למצוא באותו מחיר רכב חדש

    סגור תגובה

  • 3. אין קשר בין הכותרת לכתבה!! 
    איתי, 23-10-2018

    איך הכנסתם לקטגוריית "משפחתיות" רכבי מיני וסופר מיני וכיניתם אותם משפחתיות יוקרתיות?!

    סגור תגובה

  • 4. הלקסוס שעמומית. פריוס עדיפה 
    א, 21-11-2018

    ללקסוס יש רכבים טובים אבל הct הוא לא אחד מהם
    חלש משעמם וחסכוני פחות מפריוס
    לא מרווח במיוחד/צפוף
    במוו 1 0 קמ ב137 לרכב חדש או אלםא בתור משומשת
    גם הדלתא מענינת בגלל התמורה למחיר
    בפחות מ50000 נקבלים רכב די נוח ומפואר ומאד חזק
    אם כי צרכן דלק כבד
    צריכת דלק אמיתית
    לקסוס 1:16
    במוו 1:11
    אאודי 1:12
    אלפא 1:9
    לנציה 1:7

    סגור תגובה

  • 5. הלקסוס שעמומית. פריוס עדיפה 
    א, 21-11-2018

    ללקסוס יש רכבים טובים אבל הct הוא לא אחד מהם
    חלש משעמם וחסכוני פחות מפריוס
    לא מרווח במיוחד/צפוף
    במוו 1 0 קמ ב137 לרכב חדש או אלםא בתור משומשת
    גם הדלתא מענינת בגלל התמורה למחיר
    בפחות מ50000 נקבלים רכב די נוח ומפואר ומאד חזק
    אם כי צרכן דלק כבד
    צריכת דלק אמיתית
    לקסוס 1:16
    במוו 1:11
    אאודי 1:12
    אלפא 1:9
    לנציה 1:7
    וולבו 1:10

    סגור תגובה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה