בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מרצדס GLS: ה-GL מתחדש



מרצדס סוגרת את סיבוב שינויי השמות עם מתיחת הפנים ל-GL שהופך למרצדס GLS ומקבל תא נוסעים איכותי ויוקרתי יותר, אך כזה שעדיין לא ממש הולם את המעמד



מאת פבל צ'רניצקי

קצת יותר משלוש שנים לאחר שנחשף, הדור השני של מרצדס GL עובר מתיחת פנים ומקבל את השם החדש: מרצדס GLS. זאת במסגרת אסטרטגיית השיום החדשה של מרצדס, שאומרת כי רכבי הפנאי יענדו את הקידומת "GL" ואחריה האות של הסדרה איתה הם חולקים פלטפורמה. כך יצא שמרצדס ML הפך ל-GLE, מרצדס GLK הפך ל-GLC וכעת הופך ה-GL ל-GLS.

מרצדס GLS
מרצדס GLS. ה-GL מת. יחי ה-GLS! / צילום: מרצדס


כלפי חוץ לא נעשו הרבה שינויים, ואלה שנעשו אינם מרחיקי לכת. הגריל קיבל עיצוב חדש, הפנסים התעגלו מעט וקיבלו תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, והחישוקים, שמגיעים עד לקוטר של 21 אינץ', קיבלו עיצובים חדשים. השינויים הגדולים יותר נעשו דווקא בתא הנוסעים שהפך להרבה יותר נעים, איכותי, יוקרתי ומעוצב. הוא מוותר על המסך המובנה בתוך הדשבורד ומחליפו במסך דמוי הטאבלט מעליו, הוא מקבל את ההגה של ה-C קלאס החדשה וכן את מערך השליטה על מערכת המולטימדיה עם הגלגלת ומשטח המגע.

אך יחד עם הנגיעות המרעננות, ה-GLS עדיין לא מציג תא נוסעים שהולם את מעמדו כ"מלך הפנאי" (להוציא ה-G קלאס, שלא באמת מיועד לשמש אנשים ביומיום) עם שימוש במכלולים שמגיעים מתא הנוסעים של ה-A קלאס דוגמת פאנל השליטה של מערכת המיזוג ואשכול הכפתורים שבמרכז הדשבורד. מעבר לשינויים העיצוב הללו, יוכלו הלקוחות להמשיך לבחור בשילובי צבעים בתא הנוסעים וריפודים שונים לשבעת המושבים.

מרצדס GLS
מרצדס GLS. תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי, אך יכל להיות יותר טוב

אבזור הנוחות של ה-GLS גם משתפר וכולל בין היתר חבילת בטיחות אקטיבית רחבה מאוד. חלקה יגיע כסטנדרט וחלקה כאופציה. היא כוללת בין היתר תיקון סטיה מנתיב, תיקון השפעת רוחות צד, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ועוד. גם אבזור הנוחות לא קוטל קנים, עם תאורת אווירה משתנה, מחזיקי כוסות נשלפים עיטורי עץ ועוד.

מתחת למכסה המנועים נמצאים עוד שינויים מעניינים. מלבד דגם הקצה, ה-GLS63 AMG, שממשיך לעשות בתיבת ה-7G Tronic האוטומטית עם שבעת ההילוכים, עובר כל ליין הגרסאות לעשות שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה הילוכים. את ההיצע פותחת גרסת GLS450 לה מנוע 3.0 ליטר כפול טורבואים המפיק 362 כ"ס ו-37.6 קג"מ של מומנט. לצידו עומד מנוע הדיזל היחיד בחבורה, זה שמניע את ה-GLS350d. גם כאן מדובר על שלושה ליטרים וגם כאן יש טורבו, אך הפעם מדובר בדיזל ומגדש בודד. ההספק עומד על 255 כ"ס ו-46.4 קג"מ.

מרצדס GLS
מרצדס GLS. גרסת ה-AMG האימתנית מקבלת עיצוב כוחני שרומז על הביצועים

מעליהם יושבים שני מנועי V8 כפולי מגדשים. הראשון יושב בגרסת ה-GLS550 ומפיק 449 כ"ס (20 יותר מבעבר) ו-52.6 קג"מ מנפח של 4.7 ליטר והמנוע השני הוא זה שמשרת את פסגת ההיצע, ה-GLS63 AMG המפלצתית. 5.5 ליטר שמשגרים בגלגול הזה 577 כ"ס (27 יותר מבעבר) ו-57.2 קג"מ של מומנט לארבעת הגלגלים.

מרצדס תציג את ה-GLS החדש (או שמא GL מחודש? תחליטו אתם) בתערוכת לוס אנג'לס שתפתח במהלך החודש הקרוב. סביבת המחיה הטבעית של המגה-ג'יפון הענקי. במקביל תחל היצרנית לשווקו באירופה עם מחיר התחלתי (בגרמניה) של 74,791 אירו, כ-500 אירו יותר ממחירו של ה-GL בסוף ימיו.


לדגמי מרצדס בישראל -מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים