דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס E קלאס החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


מרצדס E קלאס, שנחשפת היום בדור העשירי שלה, הייתה בחודשים האחרונים מה שאפשר רק לכנות הסוד השמור הכי פחות שמור בעולם, או לפחות בעולם הרכב, עם תמונות של כל חלק אפשרי ברכב שדלפו חודשים לפני החשיפה הרשמית. היום, כאמור, המכונית נחשפת רשמית וכצפוי, לצד הפתעות לא גדולות בתחום העיצוב, יש לה גם כמה אסים מאוד מעניינים בגזרת הטכנולוגיה.

צפייה בתוכן מרצדס E קלאס החדשה נחשפת

בהודעה לעיתונות מרצדס משקיעה לא פחות מ-612 מילים כדי לתאר את עיצוב החוץ והפנים של ה-E קלאס החדשה, אך אם לשפוט על פי התמונות, נראה שהם היו יכולים להסתפק ב"לקחנו את ה-C קלאס, מתחנו אותה קצת לכל הכיוונים, השתלנו בה את תא הנוסעים של ה-S, וזהו פחות או יותר.

מרצדס E קלאס
מרצדס E קלאס. 612 מילים כדי להגיד "היא לא ממש שונה". צילום: מרצדס

אבל קשה להגיד שזה לא עובד טוב. העיצוב החיצוני בוודאי יצית אלפי שעות של משחק "נחש מי" בפקקים ותא הנוסעים מציג (לפחות על-פי התמונות) שילוב נאה מאוד בין העיצוב המינימליסטי והאלגנטי של ה-C קלאס יחד עם סביבת הנהג ובעיקרה שני מסכי הענק (12.3 אינץ' כל אחד) של ה-S.

הרמז העיקרי אשר ישמש במשחק יהיה גודלה של ה-E קלאס החדשה, שצמח בדור הנוכחי ל-492 ס"מ מפגוש לפגוש (4.3 ס"מ יותר) ובסיס גלגלים שגדל ב-6.5 ס"מ לכדי 294 ס"מ בסך הכל. רמז נוסף, אבל אחד שבשבילו תצטרכו להתקרב קצת יותר לרכב (וגם שבעל הרכב ירכוש את האופציה) הוא תבנית חדשה לפנסים מעבר לחתימת התאורה המוכרת של שתי האליפסות המוסיפה - כך עפ"י מרצדס - אפקט הדומה לזה של "אבק כוכבים, שביל החלב או זוהר של מנוע סילון". 

מרצדס E קלאס
מרצדס E קלאס. אבק כוכבים בפנסים האחוריים

אבל מרצדס לא באמת הסתפקה בשידוך שתי המכוניות לכדי מקשה אחת סאלונית, והוסיפה לא מעט צעצועים. כך למשל, על ההגה של ה-E קלאס, תמצאו (בנוסף כפתורים הרגילים) שני כפתורי מגע שמגיבים להחלקה אופקית או אנכית של האצבע עליהם ובכך מאפשרים מגוון מאוד רחב של פונקציות מבלי להעמיס המוני כפתורים על גלגל ההגה. מרצדס לא בדיוק מפרטת כיצד הכפתורים מספקים לנהג פידבק על הפעולה שהוא מבצע, אבל היא כן מזכירה סמארטפונים, ולכן הגיוני שזה ייעשה באמצעות רטט בתבניות שונות.

בכלל, מרצדס מתגאה מאוד בתא הנוסעים של ה-E קלאס החדשה ומספרת על כמה פריטים מאוד מעניינים. הראשון הוא תאורת האווירה, שתציע 64 גוונים שונים (לבחירת הנהג בכל רגע נתון כמובן) ותאיר את הקונסולה המרכזית, הדשבורד, איזור הרגליים ואפילו את הטוויטרים - אם תבחרו במערכת השמע המשודרגת - ועוד אין ספור איזורים. בנוסף מרצדס מספרת גם על המושבים, שיזכו לעיצוב שונה בכל אחד מדגמי העיצוב השונים ויוצעו עם חבילת חימום שכוללת לראשונה, בנוסף לחימום המושבים עצמם, גם חימום של משענות היד - גם אלה שבדלתות וגם זו שבין המושבים. לבסוף מספרת היצרנית גם שהיא שיפרה את חוויית המשתמש במערכת המולטימדיה שלה והקלה משמעותית את קלות התפעול של התפריטים, אולם היא לא מספרת בדיוק כיצד עשתה זאת.

מרצדס E קלאס
מרצדס E קלאס. שני המסכים של ה-S הגיעו גם אליה

אבל בשנת 2016 אף מכונית יוקרה לא תהיה שלמה בלי מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות, ומרצדס E קלאס החדשה, שלוקחת לעצמה את התואר "מכונית היוקרה האינטליגנטית בעולם" ממש לא שונה. היא מקבלת מערך מקיף מאוד של עזרי נהיגה שכולל בקרת שיוט אדפטיבית חכמה שמסוגלת לא רק לשמור על מרחק מהרכב שלפניה במהירויות של עד 210 קמ"ש, אלא גם מסוגלת לשמור על הנתיב גם במקומות בהם סימוני הנתיבים דהויים או לא ברורים בעזרת ניטור רכבים ועצמים שנמצאים במקביל אליה. בנוסף המערכת כוללת כמובן גם פונקציית "זחילה" בפקקים, אפשרות להתאים את מהירות בקרת השיוט למהירות המותרת כפי שתועדה על-ידי מערכת זיהוי התמרורים או מערכת הניווט, ואפילו לעבור נתיבים בלי התערבות הנהג לאחר איתות ובתנאי שהנתיב המבוקש כמובן אינו תפוס.

מערכות נוספות ומעניינות במיוחד הן מערכת תמרון חירום אוטומטי. היה והנהג לא הספיק לבלום מכל סיבה שהיא והחליט לסטות מהנתיב על מנת להתחמק מהפגיעה, המערכת - שמנטרת כל העת את הסביבה - תפעיל בדיוק את כמות ההיגוי הנדרשת על מנת לסיים את התמרון בהצלחה, שאחרת היה יכול להסתיים ביותר מדי היגוי ואיבוד שליטה, או מעט מדי היגוי ופגישה של תא המטען של הרכב שמלפנים. אם בכל מקרה כלו כל הקיצים והרכב מזהה מצב של תאונה שעומדת להתרחש, תפיק מערכת הסטריאו צליל מיוחד שיכין את עור התוף של הנוסעים לרעש של ההתנגשות כדי למנוע פגיעה בו. היה וההתנגשות המתקרבת שזוהתה היא התנגשות צדית, המכונית תנפח את תמיכת הצד במושבים כדי להרחיק את הנוסעים הרלוונטיים מהדלת, וכמה שאפשר מהסכנה. 

מרצדס E קלאס
מרצדס E קלאס. תעבור נתיב, תסטה לבד ותשמור עליכם מפגיעות צד

בנוסף, מרצדס גם משדרגת גם מערכות קיימות. מערכת בלימת החירום האוטומטית, יודעת בדור החדש גם לזהות מצבי חירום לא רק לפני הרכב, אלא גם בתוך צמתים - כמו לדוגמא כניסה לצומת כאשר מגיע רכב מאחד הצדדים, וגם לזהות פקק תנועה מבעוד מועד ולבלום את הרכב בזמן. כל זה במהירויות של עד 100 קמ"ש. לצד כל אלה, תציע המכונית את כל מערכות הבטיחות האקטיביות ה"רגילות": ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה, תיקון סטייה מנתיב, ועוד.

אם כל זה לא הספיק לכם, מציגה מרצדס גם מערכת חניה אוטומטית בעזרתה יכול הנהג להכניס ולהוציא את הרכב מחניות תוך שימוש באפליקציה בטלפון שלו (דומה לזו של ב.מ.וו סדרה 7 החדשה), ואם כבר נגענו בטלפון ובאפליקציה, במידה ובטלפון מותקן רכיב NFC (רוב מכשירי האנדרואיד. באייפונים הרכיב אינו קיים נכון לרגע כתיבת שורות אלו), הוא יוכל להחליף באופן מלא את מפתח הרכב. המכונית כמובן תצויד גם בשלל מערכות נוחות כגון משטח טעינה אלחוטי לטלפון, מתלי אוויר אדפטיביים, פנסי לד חכמים ואנחנו נעצור כאן רק כדי להתחשב בזה שאתם כנראה רוצים עוד להספיק לעבוד היום.

מרצדס E קלאס
מרצדס E קלאס. יותר חכמה מהרבה אנשים שאנחנו מכירים

מרצדס E קלאס החדשה מקבלת, בשלב ראשוני לפחות, ארבע יחידות הנעה. אחת בנזינית, שתיים לוגמות סולר ואחת היברידית נטענת, וכולן עם מגדשי טורבו. מנוע הבנזין הוא בנפח 2.0 ליטר ומפיק 184 כ"ס, עם תאוצה למאה קמ"ש תוך 7.7 שניות וצריכת דלק ממוצעת של 16.9 ק"מ לליטר. מנועי הדיזל יהיו בנפח של 2.0 ו-3.0 ליטר עם הספקים של 195 ו-258 כ"ס בהתאמה. אלה יאיצו למאה קמ"ש תוך 7.3 ו-5.9 שניות ויצרכו 25.6 ו-19.6 ק"מ לליטר. גרסת הפלאג-אין הייבריד תצויד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 279 כ"ס. גרסה זו תאיץ למאה קמ"ש תוך 6.2 שניות ותצרוך ליטר בנזין לכל 47.2 ק"מ (לפי חישוב של מצברים טעונים במלואם ונסיעה של 100 ק"מ בלבד). בהמשך יגיעו עוד שלל מנועים, כאשר בסופו של דבר (לא כולל גרסת ה-AMG) יוצע מנוע דיזל בסיסי עם 150 כ"ס, ומנועי בנזין עם הספקים של בין 183 ו-333 כ"ס.

מרצדס E קלאס
מרצדס E קלאס. תגיע גם בגרסת פלאג-אין הייבריד.

מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר למערכת iCar כי מרצדס E קלאס החדשה צפויה להגיע לישראל כבר במהלך הרבעון השלישי של השנה.


לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה