דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס BlueHYBRID S400

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת גיא גפני

בשנים האחרונות מתפתחת מודעות אצל יצרני הרכב. עם עליית מחירי הנפט, וההתחממות הגלובלית של כדור הארץ, אנשים מעדיפים לקנות מכוניות ירוקות וחסכניות (בין אם בכדי להוזיל את עלויות האחזקה או בכדי להציל את העולם). יצרני הרכב מספקים את הקהל, ואף מרוויחים הרבה מן השוק המתפתח הזה, של מכוניות היברידיות - דוגמא טובה היא טויוטה פריוס.

עד לאחרונה רוב המכוניות ההיברידיות היו קטנות ועירוניות. בהדרגה גם נכנסו גרסאות היברידיות לכמה מכוניות מנהלים כמו שברולט מאליבו החדשה וטויוטה קאמרי הייבריד, אשר לא נמכרות בארץ. ומה עם מכוניות סלון ? גם הן, כמובן, מבזבזות דלק ואחראיות לחלק מפליטות ה CO2 שנעשות על ידי רכבים. את הפתרון המתבקש סיפקה לקסוס בכך שהשיקה גרסאות היברידיות למכוניות היוקרה שלה - לקסוס GS450h הבינונית, וגם לקסוס LS600h הגדולה שמתחרה ישירות ב-S קלאס מבית מרצדס.

Mercedes S Class S400 BLUEHybrid
מרצדס BlueHYBRID S400 / צילומים יצרן

וכעת נכנסת מרצדס לתמונה, עם  BlueHYBRID S400. למעשה, ה S400 הייבריד היא S קלאס 350 שבוצעו בה שינויים נרחבים ביחידת ההנעה. המנוע הוא אותו V6 בנפח 3.5 ליטר המצוי בגרסה הרגילה, ונעשו בו שינויים קלים, ביניהם למטרות חיסכון בדלק. גם תיבת ההילוכים המוכרת של מרצדס, 7G-Tronic, הותאמה למכלול. ו.. אה כן, נוספו מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-איון.

S400 הייבריד היא כעת הרכב ההיברידי הראשון המשתמש בסוללת ליתיום-איון. המנוע החשמלי מפיק 20 כ"ס ונתון מומנט מרשים של 16 קג"מ - אלו בנוסף למנוע הבנזין (סך של 299 כ"ס ו 39 קג"מ). תוספת המנוע החשמלי עוזרת להקטין את צריכת הדלק ואת פליטות הפחמן הדו חמצני. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ 12.5 ק"מ לליטר (שיפור של 2.5 ק"מ/ליטר), ונתון פליטת ה CO2 ירד בכ- 21% ל- 190 גרם לק"מ. עוד אחד מהיתרונות במנוע החשמלי הוא שהמומנט של מנוע החשמל מתקבל כבר בסל"ד נמוך, לכן בהאצות כאשר מנוע הבנזין ייעזר בחשמלי, כל המומנט של המנוע החשמלי יגיע מיד, והרכב "יסחוב" טוב יותר, מה שאמור להעשיר את חווית הנהיגה.  S400 מגיעה מעמידה ל 100 קמ"ש תוך 7.2 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

Mercedes S Class S400 BLUEHybrid
מרצדס BlueHYBRID S400. מחוונים יעודיים על לוח השעונים מעידים על זהותה / צילומים יצרן

המנוע החשמלי גם יכול לשמש כגנרטור ולהפיק אנרגיה חשמלית מבלימה של הרכב -  בעת בלימה, אנרגיית התנועה של המכונית מנוצלת והופכת לאנרגיה חשמלית, שלאחר מכן תיאגר בסוללת הליתיום-איון ותשמש את הרכב. על כן, בדומה למכוניות היברידיות אחרות, גם ב- BlueHYBRID S400 קיימת מערכת שמדוממת את המנוע ברמזורים: כאשר הנהג בולם ומהירות הרכב נמוכה מ 15 קמ"ש, נכבה מנוע הבנזין, וכשהנהג מוריד את הרגל מדוושת הבלם, מותנע מנוע הבנזין מחדש אוטומטית.

השינויים הם טכניים בלבד. מבפנים, S400 היא S קלאס לכל דבר, ומציעה את אותם הנוחות, היוקרה והפאר. למעט כמה מחוונים, כמעט ולא ניתן להבחין בהבדל.  שיווק ה-BlueHYBRID S400 באירופה צפוי להתחיל לקראת קיץ 2009. תג המחיר עדיין אינו ידוע במדויק, אך יש להניח כי יהיה גבוה במקצת ממחיר המרצדס S350. נכון לעכשיו עדיין לא ידוע על תוכנית לשיווק ה-BlueHYBRID S400 בארץ.

עדכון: מרצדס S קלאס הייבריד משווקת החל מ-2009 בישראל. המחירים נעים בין 865 אלף ש"ח לגרסה הרגילה לבין 890 אלף שקלים לגרסה המוארכת.

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס-בנץ

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה