בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מרצדס מציגה אביזרי בטיחות חדשים

מרצדס מציגה אביזרי בטיחות חדשים


כיסא בטיחות מסתובב, שמשה אחורית שמקרינה מידע למכוניות אחרות וגם משולש אזהרה רובוטי שיוצא לבד מהרכב: מרצדס מציגה את הדור הבא של מערכות הבטיחות



מאת רן סגל
 
דגם קונספט חדש של מרצדס, בשם ESF מציג שורה ארוכה של חידושים ופיתוחים בתחום הבטיחות - חלקם מהווים שדרוגים קלים למערכות קיימות, בעוד אחרים מהווים שינוי תפיסה של ממש בנוגע לבטיחות הנסיעה ומשתמשי הדרך.

מרצדס ESF 2019
 
מתוך רשימה של עשרות פטנטים וחידושים, קיבצנו את המסקרנים ביותר - שעשויים להגיע בתוך מספר שנים גם לכלי רכב עממיים.
 

חגורות בטיחות - הדור הבא

בשל האפשרות להתקנת מושבים מסתובבים ברכבים אוטונומיים, חגורות הבטיחות החדשות מעוגנות אל תוך המושב עצמו ולא אל קורות הרכב. גם מותחני החגורות חדשים ופועלים חשמלית, כך שהשימוש בהם רב פעמי (לעומת מותחנים פירוטכניים שצריך להחליף לאחר תאונה). המותחנים החדשיים אדפטיביים ויפעלו בעוצמה התואמת את גודלם ומשקלם של הנוסעים. המותחנים תוכננו לטובת מיקום הנוסע בתנוחה האידאלית ביותר בעת חירום על מנת להגן עליו בקרות תאונה. בנסיעה מנהלתית החגורות יבצעו מתיחה קלה בהתאם לשינויים בתנאי הדרך כגון דרכים משובשות או עקלקלות כדי להשאיר את הנוסע במקומו.
 
לכל נוסע ברכב יהיה שקע USB, אך הוא לא יפעל אם הנוסע לא חגור. שקע החגורה עצמו זוהר לטובת האיתור בחושך. החגורות עצמן יתנפחו במקרה תאונה - זה דווקא לא חידוש - והן גם יהיו מחוממות על-מנת לעודד את הנוסעים להוריד את המעילים כאשר הם נכנסים לרכב.

מרצדס ESF 2019
 

מושבי בטיחות מסתובבים

במרצדס מציגים פיתוח של מושב בטיחות מתקדם לפעוטות. על הכיסא עצמו קיים צג המאשר אם הכיסא הותקן כראוי. הכיסא פונה לכיוון הדלת ומאפשר להכניס את הילד בקלות אל מושב הבטיחות, ולאחר יש לסובב את הכיסא ב-90 מעלות עם או נגד כיוון הנסיעה. חגורת 5 הנקודות של הילד מתהדקת כאשר מתקבל חיווי למצב סיכון (כגון החלקה של הרכב). בזמן תאונת צד הכיסא מסתובב ב-90 מעלות אל חלקו הפנימי של הרכב לטובת הגנה טובה יותר. בנוסף לכיסא חיישני מדדי גוף ומצלמה - אלו מאפשרים (במצב נייח של הרכב) להציג וידאו ונתונים שונים אודות הילד במסך מערכת המולטימדיה.
 

כריות אוויר תלת מימדיות

כרית האוויר של הנהג לא תמוקם במרכז ההגה אלא תעבור אל הדשבורד עצמו, זאת מכיוון שבמכוניות אוטונומיות השימוש בהגה יפחת וכך גם תנוחת הישיבה של הנהג תשתנה. כאשר כרית האוויר תתנפח, יתרחק ההגה מהנהג ב-10 ס"מ על מנת לאפשר ניפוח אופטימלי של כרית האוויר. כריות האוויר החדשות יוכלו להתנפח בלחצים שונים וזאת בהתאם למיקומו של הנהג.

מרצדס ESF 2019
 
כריות האוויר הצידיות יתנפחו משני צידי המושב בצורה החובקת את הנוסע על מנת לא רק להגן על הנוסע מפני פגיעת צד אלא גם מגנות עליו מפגיעה אפשרית מהמושב שלצידו. מרצדס מציגה לראשונה כריות אוויר המותקנות בגב המושבים הקדמיים ומשמשות את היושבים מאחור.

מרצדס ESF 2019
 
בנוסף, בזמן נסיעה במצב אוטונומי הדוושות יורחקו ויוטמעו ברצפת הרכב על-מנת להקטין את הסיכוי לפגיעה.

מרצדס ESF 2019
 

תאורת אווירה - לא רק ליופי

על פי מחקרים שערכה מרצדס, לאופי התאורה ברכב ישנה השפעה על תפקוד הנהג. לדוגמה, בזמן נהיגה ברכב רק כ-5-20% מאור היום מגיע אל הנהג, מה שעלול לגרום לירידה בתשומת הלב והריכוז. ברכב הקונספט הותקנה תאורת יום טבעית שבוקעת מסוככי השמש ומסייעת לשמור את הנהג עירני ומרוכז. בנוסף מצאו במרצדס כי תאורה יכולה גם לעודד פעולות מסוימות - למשל תאורה שתתחזק בזמן בלימה תגרום לנהג להגיב באופן חד יותר.
 

שיתוף מידע - לא מה שחשבתם

במחקרים שערכה מרצדס נמצא כי אחד מהגורמים שמרתיעים אנשים מלהשתמש במכוניות אוטונומית הוא חוסר הידיעה מה המכוניות השכנות עומדות לבצע. לטובת הגברת האמון בטכנולוגיה, רכב הקונספט הבטיחותי של מרצדס מתקשר לא רק עם מכוניות אחרות אלא עם כל משתמשי הדרך. במחקר שערכה מרצדס, נמצא שהצבע טורקיז הוא הצבע המועדף להעברת הודעות תקשורת.
 
רכב הקונספט מסוגל לא רק להציג מה הוא מתכוון לבצע, אלא גם להזהיר משתמשי דרך אחרים. תצוגת המידע מופיע על גבי מסך בחזית הרכב, נורות לד על גג הרכב, במראות הצד ובאור הבלימה השלישי וגם בהקרנת מידע על גבי השמשה האחורית. בנוסף לכך יחידות תאורה מיוחדות יוכלו להקרין באיכות HD את ההודעות השונות על הדרך עצמה.

מרצדס ESF 2019
 
הרכב יוכל להזהיר רכבים מאחור אודות עומס תנועה מלפנים ואף להקרין על השמשה האחורית את תצוגת המצלמה הקדמית. הרכב יוכל לאותת להולכי הרגל שבטוח לחצות את הכביש (ובמקביל להקרין לאחור שהולך רגל חוצה כעת את הכביש) וגם להזהיר אותם אם רכב עוקף מגיע באמצעות התרעה קולית.
 
בנוסף הרכב יוכל להתריע אודות רכב חירום והשארת נתיב נסיעה פנוי, עבודות בכביש וקרח על הכביש. בזמן חניה יוכל הרכב לזהות רוכבי אופניים לצידו ולהזהיר אותם ואת משתמשי הדרך האחרים לקראת המפגש. כשבקרת השיוט האדפטיבית בפעולה ניתן להקרין את המרחק בין הרכבים על הדרך עצמה, זיהוי הולכי רגל בשולי הכביש שודרג וכולל הקרנת חץ לעברם ובדרכים לא סלולות יקרין הרכב קווים מנחים שיסייעו לנהג בתמרון.

מרצדס ESF 2019
 

משולש אזהרה רובוטי

לפתוח לבד את משולש האזהרה כאשר עומדים בצד הדרך זה כל כך 2018. לרכב הקונספט של מרצדס יש רובוטים קטנים הנושאים משולשי אזהרה ויוצאים עצמאית מחלקו האחורי של הרכב. משולשי האזהרה הרובוטיים עברו מבחני עמידות ברוחות של 60 קמ"ש.
 
במקביל לרובוטים הקטנים, ישנו משולש אזהרה הנפתח על גג הרכב ונראה למרחק רב יותר. אגב, לפני המשך הנסיעה יתקפל המשולש על גג הרכב והרובוטים הקטנים יחזרו עצמאית למקומם.

מרצדס ESF 2019

לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. כל חידוש בתחום הבטיחות מבורך (לת)  

יהב,21.05.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים