דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מצא את ההבדלים: מיני קופר החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


קצת משונה לקרוא למכונית הזו "הדור הרביעי של מיני קופר". שורשיה של שושלת המיני נטועים הרחק בשנות ה-60 של המאה הקודמת, והדגם ההוא הפך מאז לאגדה בעולם הרכב וגם בספורט המוטורי ובמירוצי הראלי. מאז רכשה ב.מ.וו את חברת מיני הבריטית, ובשנת 2001 הציגה את המהדורה המחודשת של המכונית הקטנטנה - הפעם כמכונית יוקרתית בסגנון רטרו, שהלכה והתרחקה מהמינימליזם של המיני ההיא.

מיני קופר

בשנת 2006 הוצג הדור השני של המיני המחודשת, ששמר על המאפיינים של הדגם שקדם לו - וגם כיום, עם הצגת הדור החדש, לא נרשמו זעזועים חסרי תקדים. העיצוב, כצפוי, דומה מאוד לדגמים הקודמים של מיני. עיקר החידושים בעיצוב מתבטאים בגריל קדמי שתפח, פנסי החזית שקיבלו תאורת לד וגידול קל במימדים של הפנסים האחוריים. במימדים החיצוניים נרשמה צמיחה קלה: האורך גדל בכמעט 10 ס"מ, הרוחב צמח ב-4.4 ס"מ ובמימד הגובה נוספו 7 מ"מ זניחים. בסיס הגלגלים צמח ב-2.8 ס"מ, ואורכו עומד כיום על 249.5 ס"מ. תא המטען גדל ב-55 ליטרים משמעותיים, עד לנפח כולל של 211 ליטר.

מנועים

את מנועי ה-1,600 סמ"ק הותיקים של מיני יחליפו בדגם החדש מנועי טורבו קטני נפח - חלקם עם 3 צילינדרים בלבד, כהכנה לקראת מעבר עתידי של ב.מ.וו למנועי 3 צילנדרים גם בדגמים אחרים. המנוע הבסיסי יהיה בנפח 1.5 ליטרים, ויניב הספק נאה של 136 כוחות סוס ב-4,500 סל"ד. נתון המומנט מרשים אפילו יותר עם 22.4 קג"מ כבר ב-1,250 סל"ד נמוכים, והביצועים טובים בהתאם: התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות בלבד, ובגרסה האוטומטית מקוזזת עשירית שניה נוספת. צריכת הדלק אף היא טובה מאוד, והנתון הרשמי עומד על 21.9 ק"מ לליטר (21 באוטו').

גרסת ה-S הספורטיבית תצויד במנוע 4 צילנדרים בנפח 2 ליטרים, שבסיוע מגדש טורבו מניב הספק של 192 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ. התאוצה בגרסה הזו מתקצרת ל-6.8 שניות, כאשר גם כאן הגרסה האוטומטית משפרת קלות את התאוצה. צריכת הדלק עומדת על 17.3 ק"מ לליטר. באירופה תשווק המיני גם עם מנועי דיזל בהספק של 116 כ"ס, אך אלו לא יגיעו כנראה לשוק הישראלי.

כל המנועים ישודכו לתיבות הילוכים חדשות, ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים בשני המקרים. לראשונה תשווק הגרסה האוטומטית עם מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה.

מיני קופר

אביזרים

במסגרת החידושים אורגן מחדש לוח המחוונים הייחודי של המיני. מד המהירות העצום שהיה ממוקם במרכז הקונסולה, בסגנון מכשיר רדיו עתיק, פינה את מקומו לטובת מסך מולטימדיה - ואילו מחוג המהירות עבר למרכז לוח המחוונים כמקובל. באירופה תשווק המיני עם אבזור בטיחות בסטנדרט גבוה, הכולל מערכות התראה על התנגשות וסטיה מנתיב, ואפשרות להכנסת כרטיס סים המסוגל להזעיק את שירותי החירום במקרי תאונה ואף לדווח על מיקומו של הרכב. חידוש מעניין נוסף הוא מסך לתצוגה עילית של מהירות הנסיעה על גבי השמשה הקדמית, כפי שקיים במאזדה 3 החדשה.


מיני קופר החדשה תתחיל להימכר באירופה באביב הקרוב, ואלינו היא כנראה תגיע זמן קצר לאחר מכן. בהמשך מן הסתם, יוצגו גם הדגמים החדשים של מיני קבריולה, מיני קופה, מיני רודסטר ומיני קאנטרימן.


לדגמי מיני בישראל - מיני
 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה