דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מערכות בטיחות אקטיביות: המותגים המצטיינים

Getting your Trinity Audio player ready...

לא פעם אנו שומעים מיבואני הרכב הצהרות שונות בנוגע למערכות הבטיחות. "כל דגם חדש שנביא - יצויד במערכות בטיחות", או "נביא את כל מערכות הבטיחות שהיצרן מציע".

אבל השוואת נתוני המסירות מול מפרטי הרכבים מציגה לפעמים תמונה שונה של הדברים. למעשה, ישנם מותגי רכב שכמעט כל מכונית שלהם מצוידת במערכת בלימה אוטונומית מצילת חיים - ולעומתם ישנם מותגים שלא מציעים מערכות כאלו בכלל, בהם גם מותגים שנהנים מתדמית מוצקה של בטיחות - כמו רנו, למשל.

בטבלה שלפניכם מוצגים 20 המותגים הנמכרים בישראל (לא כולל מותגי היוקרה) לצד כמות הרכבים שהעלו על הכביש ב-3 הרבעונים הראשונים של 2018. לצידם מופיע הנתון שמצביע על אחוז המכוניות שנמכרו אצל כל מותג עם מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת שכבר הוכח כי ביכולתה להפחית את שיעור תאונות החזית-אחור בכ-50% לפחות.

מאזדה, שמובילה את הטבלה, מציעה את המערכת בכל הדגמים - למעט מאזדה 2 ברמת הגימור הבסיסית "אקטיב" ומאזדה MX5 הספורטיבית, אך שתי אלו אחראיות ל-166 מסירות בלבד. סקודה שבמקום השני עם 98% מוכרת כיום רק את הגרסה הידנית של הפאביה ללא בלימת חירום אוטונומית, ואילו גם בפיג'ו מוצעת המערכת החשובה כמעט בכל הדגמים.

בלימת חירום אוטונומית

סיאט, עם 84.1%, מכרה השנה רק את הלאון, הטולדו והאלהמברה ללא בלימת חירום אוטונומית. הלאון קיבלה את המערכת לפני כחודש, כך שבשנה הבאה הנתון יהיה גבוה הרבה יותר.

יש לזכור כי מותגים מסויימים המשווקים רכבים מסחריים בכמות גדולה יפגעו בחישוב נתח המכירות של דגמים בעלי מערכת בלימה אוטונומית, מאחר ומערכת זו עדיין אינה נפוצה בסגמנט זה. אם ניקח לדוגמה את מותג טויוטה, סך הרכבים עם מערכת בלימת חירום אוטונומית עומד על 86.7%, אך אם ננפה את הרכבים המסחרים (היילקס ופרואייס) מסך כל המכירות ונתייחס לרכבים הפרטיים בלבד, נתח הדגמים בעלי מערכת זו יזנק אל מעל 95%. גם בסיטרואן הרכבים המסחריים תופסים נתח משמעותי מהמכירות.

בלימת חירום אוטונומית

בצד הפחות חיובי נמצא את רנו, שנחשבה בעבר לבעלת מוניטין בטיחות גבוה - וכיום לא מוכרת אפילו רכב אחד עם המערכת לבלימת חירום. גם סוזוקי ודאצ'יה לא מציעות את המערכות ואילו בשברולט המערכת זמינה רק בגרסאות היקרות של דגמי הטראוורס והמאליבו.

חשוב לציין גם כי בלא מעט רכבים מותקנת מערכת בלימת חירום אוטונומית, אך כזו שפועלת במהירות עירונית בלבד. זאת לעומת דגמים בהם מערכת הבלימה פועלת גם במהירויות בין-עירוניות, מה שעשוי להוות הבדל של ממש ביכולת למנוע תאונה. אנו ממליצים לבדוק זאת כאשר אתם ניגשים לרכוש רכב חדש.

טבלת אחוזי מכירות עם מערכת בלימה אוטונומית

תגובות היבואנים:

קרסו מוטורס (רנו, ניסאן ודאצ'יה): "הדגמים החדשים שיושקו בתקופה הקרובה במותגי הקבוצה צפויים לשלב את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר".

UMI (שברולט): "חלק מדגמי שברולט שנמכרים בישראל קיבלו במהלך השנה תוספות של מערכות בטיחות מתקדמות, לדוגמה שברולט מאליבו ושברולט טראוורס. דגמים נוספים שנמכרים בישראל יקבלו את המערכות הללו בזמן הקרוב. שברולט ספארק תשווק עם מערכות בטיחות כבר ברבעון הראשון של 2019".

סמל"ת (פיאט וסובארו): "כל רכב שבו קיימת זמינות אצל היצרנים שלנו למערכות בלימה אוטונומיות מגיע עם המערכת לארץ".

לובינסקי (פיג'ו-סיטרואן): "במרבית כלי הרכב אשר שווקו עד כה (חלק משמעותי מהם שייכים לפלח המסחריות), לא הייתה אפשרות לציידם במערכות בטיחות אקטיביות. ועדיין מיד עם הינתן האפשרות, לובינסקי הייתה הראשונה בשוק המסחריות הקלות בישראל להציג ברלינגו עם מערכת בלימה אוטומטית. כמדיניות, כל דגם שייוצר על ידי היצרן עם מערכות בטיחות, יוצע גם על ידי לובינסקי בישראל באופן פרואקטיבי".

מכשירי תנועה (סוזוקי): "ב-2019 נשיק מערכות בטיחות מתקדמות ועד סוף השנה כל הליין יהיה מאובזר במערכות אלה".

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה