בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מסירות רכב חשמלי: 310 יחידות לאודי, רק 14 לניסאן

אודי e-tron


ב-3 הרבעונים הראשונים של 2019 נמכרו בישראל 2,454 היברידיות נטענות ועוד 500 מכוניות עם הנעה חשמלית מלאה. המובילות: אודי, מיצובישי ו-וולוו



מאת נועם ריין

מתוך 218,094 מכוניות חדשות שעלו על כבישי ישראל מתחילת השנה, רק 1.3% הן מכוניות חשמליות או היברידיות-נטענות. כך עולה מדו"ח המסירות שפרסם איגוד יבואני הרכב בשבוע החולף.



500 מכוניות חשמליות בדיוק נמכרו בישראל מאז חודש ינואר השנה. מובילת השוק, בפער ניכר, היא אודי e-tron שמסרה כבר 310 יחידות. המתחרה הישירה שלה, יגואר i-Pace שהושקה מספר חודשים לפניה, מכרה רק 32 יחידות. בתחום העממי המובילות הן רנו זואי ויונדאי איוניק, כאשר ניסאן ליף מסתפקת במקום החמישי. בנוסף עלו על כבישי ישראל 3 יחידות מדגם ב.מ.וו i3 ועוד 2 יחידות של יונדאי קונה ו-2 נוספות של MG ZS החשמלית - אך שני הדגמים האלו עדיין לא משווקים באופן סדיר.


בתחום הפלאג-אין הייבריד הזירה סוערת בהרבה, וגם כאן הדומיננטיות היא של מותגי היוקרה - למרות שאת הבכורה תופס מיצובישי אאוטלנדר PHEV עם 456 מסירות - רובן המוחלט מהדגם שאחרי מתיחת הפנים. וולוו היא היצרנית שמסרה השנה הכי הרבה מכוניות היברידיות נטענות עם 541 יחידות. ב.מ.וו אחריה עם 479 דגמים, זאת עוד לפני תחילת המסירות של סדרה 3 החדשה ולא כולל 88 יחידות נטענות של מיני קאנטרימן.


ריינג' רובר מסרה 173 יחידות, מספר מרשים למכונית במחיר זה, ופורשה מסרה 48 מכוניות נטענות - ואליהן צפוי להצטרף בשנה הבאה דגם חשמלי לחלוטין, פורשה טייקן. מלבד האאוטלנדר של מיצובישי, המכונית הנטענת היחידה שמוצעת בישראל ממותג עממי היא קיה נירו - שנמכרה השנה ב-126 יחידות.



בשנה הבאה המספרים צפויים להיראות אחרת לחלוטין, כאשר מצד אחד המס על היברידיות נטענות יעלה מ-20 ל-25 אחוזים, ומצד שני היצע הדגמים הנטענים צפוי להתרחב משמעותית גם אצל מותגים עממיים. בין היתר אנו צפויים לפגוש בישראל דגמי פלאג-אין הייבריד של סקודה, פיג'ו, אופל וייתכן שגם יונדאי, רנו ואחרים.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. כמות הרכבים תגדל משמעותית  עם הפריסה של עמדות הטעינה ברחבי הארץ

רמי,10.10.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים