בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מכוניות מיני חשמליות: האם פיאט 500 תצליח?



פיאט 500 ממלאת מצברים, מפסיקה לשתות בנזין ומוצגת לראשונה בגרסה חשמלית. האם היא תצליח היכן שהמתחרות מדשדשות?




מאת יתיר דוידוביץ

פיאט 500, מכונית קטנה ואופנתית, נפגשת סוף סוף עם האופנה האחרונה בעולם הרכב - מנועים חשמליים. ה-500 שפרצה בסערה לשוק האמריקאי בשלל גרסאות ממשיכה בחשיפה ליבשת החדשה עם הופעה ראשונה לדגם החדש והחשמלי בטקס פרסי המוסיקה האמריקאי. פיאט e500 החשמלית תציע, לדברי פיאט, טווח נסיעה משופר וביצועים טובים יחד עם אפס גדול ובולט בסעיף פליטת המזהמים. החשיפה של פיאט 500e לעולם הרכב תיערך בתערוכת לוס אנג'לס בסוף החודש, והמכונית תתחיל להימכר בקליפורניה במהלך שנת 2013.

פרסומת >>> לא צריך לחכות לפנסיה כדי לקנות מכונית גרמנית. אופל קורסה ב-70 אלף שקל מחכה לך



פיאט 500, הגרסה החשמלית. מה הסיכוי שדווקא היא תצליח? / צילומים: יצרניות

פיאט 500e אינה מכונית המיני החשמלית הראשונה. קדמו לה מיני קופר E - הגרסה החשמלית למכונית האייקונית מבית ב.מ.וו, שלושת האחיות: סיטרואן C-Zero, פיג'ו iOn ומיצובישי i-MiEV, ואפילו גרסה חשמלית ליונדאי i10 שהוצגה בתערוכת רכב הודית בשנת 2010 וקפצה לביקור בתערוכת אוטומוטור הישראלית. בעבר דיווחנו גם על ייצור של סמארט בגרסה חשמלית ואפילו על כוונה לשיווק בישראל, אך סמארטים זערוריות על בטריות טרם נראו מחוץ לחנויות הצעצועים. גם פולקסווגן אפ! הקטנטנה, ואחיותיה סיאט מי וסקודה סיטיגו, ביצעו בעבר גישושים בתחום החשמלי - אך עדיין ללא כוונות ייצור מעשיות. אחרונה ברשימה היא שברולט ספארק, אשר גרסה חשמלית שלה הוצגה בשנה שעברה ואמורה לעלות על כבישי ארה"ב במהלך 2013.

פרסומת >>> עדיין לא פגשת את סיאט מי? 22.2 ק"מ לליטר זו סיבה מספיק טובה בכדי לתאם נסיעת מבחן


מיצובישי i-MiEV. לא הצליחה להגיע לתמחור סביר, ונכשלה במבחן הצרכן

אחרי תקופת ניסיונות מעבר לים, כיום אף אחת ממכוניות המיני החשמליות לא זוכה להצלחה מסחרית. מיני E הבריטית השתתפה בפרויקט המכוניות החשמליות של ב.מ.וו, אשר במסגרתו לקחה חלק בצי המכוניות של אולימפידת לונדון 2012 ולאחר מכן נשארו מכוניות בודדות בידי בעליהן. שלישיית המיצובישי-פיג'ו-סיטרואן התחילה את דרכה ואף מכרה כמה עשרות אלפי מכוניות ברחבי הגלובוס, אך לאחרונה הופסק הייצור עקב בעיות במימון הפרויקט. מספר מכוניות כאלו הגיעו ארצה ואף זכו ללוחית רישוי צהובה, אך לא זכו להימכר ללקוחות. יונדאי i10 החשמלית, או "BlueOn" כפי שנקראה במקור, הייתה אמורה להימכר בכמויות מעטות בדרום קוריאה בלבד - וטרם נודע מה עלה בגורלה. הסמארט המחושמלת תעלה על כבישי אירופה רק באמצע השנה הבאה, ואילו החשמליות לבית פולקסווגן ושברולט עדיין לא פגשו את פס הייצור. האם לפיאט 500e יש את מה שצריך בשביל להפוך מקוריוז אופנתי לאמירה צרכנית? את זה מוקדם לדעת, אך נקודת הפתיחה שלה טובה: היא מחזיקה בקהל לקוחות אשר מוכן לשלם עבורה יותר מכפי שעולות המתחרות, מה שנותן תקווה לגרסה החשמלית שלא תהיה זולה.


לקטגוריית המכוניות הקטנות בקטלוג iCar - מכוניות קטנות

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. הבעיה היא ממשלות ישראל האידיוטיות לדורותיהן:  אין להטיל כלל מכס ומיסוי על המכוניות החשמליות הזעי...

איפוא ישראל ואיפוא אירופה,20.11.2012

2. חשמלי  לחייב את הרשויות ועיריות משרדי ממשלה לרכש רק רכב ח...

אליאב,20.11.2012

3. על חשמלי אין כמעט מיסוי -10% -זה מספיק מעודד  לחשמלי יש יתרון שהזיהום לא בעיר אבל בסהכ חשמלית מי...

א,23.11.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים