דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיניוואנים עד 80,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...



המשפחה גדלה? אתם זקוקים למיניוואן קומפקטי, אבל התקציב לא מאפשר רכישה של מכונית חדשה? חברות הליסינג, הטרייד אין וההשכרה ישמחו להציע לכם מיניוואנים משומשים בחצי מהמחיר של מכונית חדשה. סקרנו את המיניוואנים הנפוצים בישראל, ולא שכחנו להתייחס למאפיינים החשובים של רכישת מכונית מיד שניה: אמינות, בטיחות וכמובן וצריכת דלק.


מיצובישי גרנדיס 200

המיניוואן הלא כל כך קומפקטי של מיצובישי שווק בישראל בין השנים 2005-2011, ודווקא בסוף ימיו זכה להצלחה מסחררת. זה קרה כאשר היבואן הוריד את המחיר לרמה של המיניוואנים המתחרים והצליח למכור בישראל כמחצית מכמות הגרנדיסים שיוצרו בעולם. בתקציב של 80,000 שקל ניתן לרכוש כיום מיצובישי גרנדיס משנת 2008, אך ההיצע מתקופה זו מצומצם יחסית. המשמעות: אם זה הרכב שבחרתם, לא מומלץ להיות בררנים. קחו מה שיש.


מיצובישי גרנדיס. הושק בעולם כבר ב-2003, אבל עדיין נראה עדכני / צילום: יצרן. בכותרת: דניאל אוזרן

למשפחה: מיצובישי גרנדיס, כאמור, הוא לא רכב כל כך קומפקטי. מבחינתכם, מדובר בבשורות טובות: המרווח ל-7 נוסעים טוב יותר בגרנדיס לעומת כל רכב מתחרה אחר, והשורה השלישית תאכלס אפילו זוג נוסעים מבוגרים. תא המטען מציע נפח טוב ביחס לקטגוריה, אך הוא עדיין לא מספיק עבור משפחה בהרכב מלא. פתחי מיזוג קיימים בכל שורות המושבים. רמת הבטיחות טובה עם 6 כריות אוויר כסטנדרט. בקרת יציבות נכנסה לשימוש במהלך 2008, ודאו כי הרכב שאתם קונים מצויד בה. הרכב לא הועמד למבחן הריסוק האירופאי.

לנהג: לגרנדיס יש מנוע בנפח 2,400 סמ"ק שמנפק ביצועים לא רעים, בעיקר אם מושכים אותו לסל"ד גבוה. תיבת ההילוכים מיושנת עם 4 יחסי העברה בלבד, והיא קצת מחוספסת. נוחות הנסיעה מוצלחת, בידוד הרעשים טוב ואפילו התנהגות הכביש לא רעה.

לחשבון הבנק: האמינות, טפו טפו טפו, טובה מאוד. לא ידוע על תקלות מיוחדות. גם עלות הטיפולים סבירה בהחלט, למעט הטיפול הגדול שכולל החלפת חגורת תזמון (טיימינג) אשר עלותו יקרה. מידות הצמיגים גדולות בחלק מהגרסאות, והחלפתם במידת הצורך תהיה יקרה. מומלץ לחפש אחר רכב עם צמיגים במידה צנועה. הסעיף היקר ביותר בהוצאות השוטפות יהיה צריכת הדלק, שמגיעה בפועל ל-8 ק"מ לליטר ואף גרוע יותר. זה המחיר שמשלמים על רכב גדול ומרווח עם מנוע גדול.

צריכת דלק (בק"מ לליטר, ע"פ נתוני היצרן): עירונית: 7.6, בין עירונית: 12.5, משולבת: 10.1.

בשורה התחתונה: הכי מתאים למשפחה, אבל צריכת הדלק היא הבעיה הגדולה של הגרנדיס.

מאזדה 5 2007-8

המיניוואן הפופולארי ביותר בישראל. מאזדה 5 זכה להצלחה עצומה בציי הרכב וגם בקרב לקוחות פרטיים, ובתקופות מסוימות הוא מכר יותר מכל המתחרים שלו גם יחד. למרבה האכזבה, ההיצע הרחב לא הוריד את מחירי הרכבים - כך שבתקציב של 80 אלף תידרשו לרדת לרכב משנתון מוקדם יחסית.


מאזדה 5. המיניוואן הנמכר ביותר בישראל / צילום: יעל דורי

למשפחה: בתור רכב שמיועד להסעת משפחה, מאזדה 5 קצת חוטא לתפקידו. הוא קצר יותר ממאזדה 3, וסידור המושבים שלו בנוי בצורה של 2+1+2. כלומר: שני מושבים "אמיתיים" בשורה השניה ועוד כסא צר וקטן ביניהם, כאשר בשורה השלישית מצויים שני מושבים נמוכים אך סבירים בגודלם. זה אומר שמשפחה עם 3 ילדים תתקשה להכניס את שלושתם בשורה השניה, והיא תיאלץ לוותר על חלק מתא המטען. משפחה עם 4 או 5 ילדים תאבד לחלוטין את המקום למטען, ותצטרך לוותר גם על מרווח מינימאלי של חלק מהנוסעים. מי שיוכל להרוויח מהתצורה הייחודית של מאזדה 5 אלו המשפחות שעושות "קאר-פול" ומסיעות את הילדים של השכנים לבית הספר ולחוגים. היתר יצטרכו לבחור בין הילדים לבין השקיות מהסופר. רמת הבטיחות טובה עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות (שהגיעה מינואר 2008). המכונית זכתה ב-5 כוכבים במבחן הריסוק.


לנהג
: מאזדה 5 הוא המיניוואן שהכי מזכיר רכב פרטי בהתנהגות הכביש. הוא קל לנהיגה ולתמרון, זריז ומהנה. רמת הנוחות טובה מאוד, על אף הקרבה המשפחתית למאזדה 3 הנוקשה. הביצועים מצוינים, בעיקר בדגמים שאחרי מתיחת הפנים של 2008 שכללה מעבר לתיבת הילוכים חדשה.


לחשבון הבנק:
רמת האמינות מצוינת כמצופה. לא נשמעו תלונות על תקלות רציניות, למעט במקרים נדירים. העלות הגבוהה תהיה בקניית הרכב, אך משם והלאה אין צפי להוצאות מיוחדות. שמירת הערך טובה מאוד, ואפילו צריכת הדלק הגיונית.


צריכת דלק (בק"מ לליטר, ע"פ נתוני היצרן):
עירונית: 8.5, בין עירונית: 15.3, משולבת: 11.7. הנתונים נכונים לדגם שלאחר מתיחת הפנים.


בשורה התחתונה:
לא זול, לא מרווח – אבל אמין מאוד ושימושי בתנאים מסוימים.

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו 2009

מבחוץ, המיניוואן של סיטרואן נראה גדול ומרווח במיוחד - אבל כשנכנסים פנימה רואים שהוא מיישר קו עם המתחרים הקומפקטיים, לפחות מבחינת המרווח. העיצוב מקורי ומעניין, וגם יחידת ההנעה ייחודית: לסיטרואן C4 גראנד פיקאסו יש מנוע טורבו-בנזין בנפח 1,600 סמ"ק, ותיבת הילוכים רובוטית. בשנת 2008 שווק הפיקאסו עם מנוע 2,000 סמ"ק ותיבה אוטומטית סטנדרטית, כך שדגמי 2009 בהחלט מביאים חידוש מרענן. במגרשי הליסינג תוכלו למצוא את ה-C4 פיקאסו במחירים מצוינים. האם זו רכישה משתלמת?


סיטרואן C4 גראנד פיקאסו מציג עיצוב ייחודי ומלא קסם / צילום: אייזיק דוידוביץ


למשפחה:
כאמור, סיטרואן C4 פיקאסו רק נראה גדול. בדומה למאזדה 5, צמד המושבים מאחור יאכלסו זוג ילדים בלבד (וכאשר הם מקופלים נוצר חלל הטענה ענק). בניגוד למאזדה, שורת המושבים השניה של הפיקאסו מציעה 3 מקומות ישיבה מרווחים ונוחים. תא הנוסעים של הסיטרואן מציע שפע של תאי אחסון, שיפצו במעט על היעדר תא המטען. הכניסה לרכב נוחה הודות לדלתות הגדולות. רמת הבטיחות מצוינת עם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות בכל הגרסאות וציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק.


לנהג
: מנוע הטורבו עושה מלאכתו נאמנה, ומזריק המון מרץ לסיטרואן השמנמנה - אך מי שמפשלת זו דווקא תיבת ההילוכים הרובוטית, שמעבירה הילוכים בברוטאליות ומטלטלת את הרכב. מנוע ה-2,000 סמ"ק של דגמי 2008 מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית נעימה וחלקה, אך צריכת הדלק שלו גבוהה יותר. רמת הנוחות טובה (אם כי רחוקה משלמות) והתנהגות הכביש צפויה ובטוחה.

לחשבון הבנק: מחירי הרכישה של סיטרואן C4 פיקאסו נמוכים למדי, והמכונית מאבדת מערכה במהירות. הסיבה לכך היא מוניטין אמינות לא מוצלח, שנובע בעיקר מתלונות חוזרות על תקלות שונות במערכת החשמל. מרבית חברות הליסינג נותנות אחריות מסוימת על הרכבים שיכולה להסיר חלק מהדאגות, כך שהבעיה יכולה להיפתר במקרה שמקבלים אחריות מקיפה על הרכב. צריכת הדלק טובה מאוד בדגמים הרובוטיים: בנסיעת מבחן שערכנו התקבל נתון מרשים של 11.5 ק"מ לליטר.


צריכת דלק (בק"מ לליטר, ע"פ נתוני היצרן):
עירונית: 10.1, בין עירונית: 17.2, משולבת: 13.6.


בשורה התחתונה:
קנו אותה בזול, תדלקו אותה בזול ותקוו שלא להיכנס למוסך.

קיה קארנס 2008-9

קיה קארנס שייך לדור הישן של רכבי קיה, מהתקופה בה רכבים קוריאניים היו תכליתיים, משעממים ונטולי כל ברק. זה היה לפני שהגיע מעצב העל פטר שרייר, כמובן. הקארנס פחות נפוץ מהקרניבל הגדול והמרווח, אבל הוא גם זול ממנו משמעותית. אז למה לא, בעצם?


קיה קארנס. האפור היום אפור מאוד / צילום: יצרן


למשפחה:
קיה קארנס הוא רכב אחיד. בין אם תשבו בשורה הראשונה, השניה או השלישית, יהיה לכם מרווח סביר לפרישת איברי הגוף. כמובן, השורה השלישית היא הצפופה ביותר – אך גם היא מציעה ממדים אנושיים. זה לא מובן מאליו. תא המטען, כמו במרבית הרכבים בקטגוריה, כמעט ולא קיים כשכל המושבים בשימוש. בנוסף מורגש מחסור בתאי אחסון. רמת הבטיחות בינונית עם 6 כריות אוויר ו-4 כוכבים מתוך 5 במבחני הריסוק האירופאיים. בקרת יציבות נוספה רק בדגמי 2010.


לנהג
: מנוע הבנזין בנפח 2,000 סמ"ק לא מציג ביצועים יוצאי דופן, אך הוא גם לא ירגיש חלש במרבית תנאי הנסיעה. גרסת הדיזל (הנדירה יחסית) סוחבת טוב יותר, ומציגה נתוני צריכת דלק עדיפים. רמת הנוחות בינונית בכל הנוגע לספיגת שיבושים, אך היא משתפרת בנסיעה בין עירונית. בידוד הרעשים לא מספק. שדה הראיה הרחב והמראות הגדולות מקלים על התמרון בעיר.


לחשבון הבנק:
אפרורית, כבר אמרנו? קיה קארנס היא מכונית פשוטה ויעילה, והיא גם שומרת על רמת אמינות טובה למדי. אל תצפו לפנומנאליות נוסח מאזדה 5 – בכל זאת, מדובר בקיה מהעידן הישן – אבל בשל העובדה שניתן לרכוש קארנס ממודל גבוה במחיר נמוך, נראה שזו עסקה לא רעה בכלל. הקפידו לרכוש מכונית עם קילומטראז' נמוך, שכן מדיווחים שהגיעו מחברות הליסינג עולה כי הקארנס עלולה לפתח תקלות בנסועה גבוהה. גרסת הדיזל תהיה יקרה יותר לטיפול ולאחזקה, אך זולה יותר בתחנת הדלק.


צריכת דלק (לגרסת הבנזין, בק"מ לליטר ע"פ נתוני היצרן):
עירונית: 8.5, בין עירונית: 14.4, משולבת: 11.6.


בשורה התחתונה:
אפורה ומשעממת, אבל מאוד יעילה. בדקו היטב את המצב המכאני, ותתמקחו על המחיר.

רנו לוגאן 2010

רנו לוגאן מיוצרת במפעלי דאצ'יה שברומניה, ובאירופה היא גם נמכרת תחת שם המותג הזה. המחירים הזולים הפכו אותה לבחירה אטרקטיבית עבור ציי הרכב, וירידת הערך החזרה הופכת אותה למשתלמת גם כיד שניה. בפועל, מבוססת רנו לוגאן MCV על רכיבים ישנים של רנו מגאן – מה שאומר שלא צפויה בעיה בזמינות החלפים.


רנו לוגאן MCV. איך אומרים מיניוואן ברומנית? / צילום: טל ברונפר


למשפחה:
בסיס הגלגלים ענק, האורך הכללי קצרצר – והמידות הייחודיות האלו מרמזות על מרווח רגליים נדיב שמסתתר בין המושבים. שורת המושבים השלישית מרווחת יותר לעומת מרבית המתחרות, אך תא המטען קטן כרגיל. תא הנוסעים לא מאוד איכותי וגם הנדסת האנוש קצת בעייתית – אך אין סיבה להיות קטנוניים עם רכב במחיר כזה. הביקורת העיקרית נוגעת לבטיחות של המכונית: יש לה רק 4 כריות אוויר ואין לה בקרת יציבות, וגם ציון הריסוק שלה בינוני עם 3 כוכבים בלבד מתוך 5 אפשריים.


לנהג
: המנוע, בנפח 1,600 סמ"ק בלבד, איננו חזק במיוחד – אך במרבית תנאי הנהיגה הוא יענה על הדרישות. הגרסה הידנית משפרת מעט את זמינות הכוח. רמת הנוחות טובה, וגם התנהגות הכביש פחות גרועה מכפי שניתן היה לצפות.


לחשבון הבנק:
רנו לוגאן MCV הגיעה לארץ כמכונית זולה מאוד, שעלתה כחדשה בערך 40,000 שקל פחות ממתחרותיה. לכן לא מפתיע לגלות שגם כמשומשת היא נמכרת במחירים נמוכים מאוד, ולביקוש הרדום בשוק היד השניה תורמים גם הזיכרונות מהדאצ'יה של 1988. רמת האמינות לא רעה בכלל – אולי כי אין הרבה מה שיתקלקל. התיבה הידנית מפגינה אמינות משופרת לעומת האוטומטית. ירידת הערך גבוהה, כך שמומלץ לקחת רכב שספג את מרבית הנזק מבחינה זו. צריכת הדלק טובה ביחס למיניוואנים.


צריכת דלק (בק"מ לליטר, ע"פ נתוני היצרן):
עירונית: 8.5, בין עירונית: 14.5, משולבת: 11.5.


בשורה התחתונה:
מה שבע? מה כמה! רנו לוגאן MCV מציעה אופציה זולה ומשתלמת להסעת שביעיה.




לקטגוריית המיניוואנים המלאה - מיניוואנים יד שניה

 

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה