דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחליפת הפלאג-אין - טויוטה פריוס פריים נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי שטויוטה פריוס היוותה משפחת דגמים, נראה שהיצרנית החליטה לבדל קצת בין הדגמים השונים, וכעת היא חושפת את הגרסת הפלאג-אין הייבריד של הפריוס, שתקרא מעתה "פריוס פריים". לצד התוספת המחייבת של שקע טעינה, הפעם משנה טויוטה את העיצוב של המכונית באופן מורגש והוסיפה לה גם לא מעט פריטי אבזור בטיחות ונוחות.

טויוטה פריוס פריים חולקת את מידות האורך (454 ס"מ) והרוחב (176 ס"מ) עם הפריוס ה"רגילה", אך היא נמוכה ממנה בכ-2.5 ס"מ, דבר שמעניק לה יעילות אווירודינמית גבוהה אפילו יותר מזו של אחותה נטולת שקע הטעינה.

טויוטה פריוס פריים

אבל הדמיון כמעט ועוצר במידות. הפריוס פריים מקבלת עיצוב שונה בתכלית, כזה שיהיה קל מאוד לזיהוי כדגם ה"עוד-יותר-ירוק" של הפריוס. השינוי הגדול ביותר הוא בפנסים - אלה הקדמיים צרים יותר, עם ארבעה גופי תאורה מלבניים בכל אחד, והאחוריים מקבלים עיצוב מעט יותר שמרני מעיצובם של הפנסים האחוריים של הפריוס הרגילה.

טויוטה פריוס פריים

גם הטכנולוגיה של טויוטה פריוס פריים שונה ולא במעט וזו שבפריוס הסטנדרטית. היא מקבלת מסך טאבלט מרכזי ענקי בגודל 11.6 אינץ' ועוד מספר אביזרי נוחות ובטיחות בהם מערכת שמע משודרגת, תצוגת עילית, מערכת ניווט.

טויוטה פריוס פריים

אבל השוני הגדול ביותר, הוא כמובן ביחידת ההנעה. הפריוס פריים אמנם עושה שימוש באותו מנוע 1.8 ליטר שפועל במחזור אטקינסון, אבל היא משלבת אותו עם מערכת חשמלית עם הרבה יותר יכולות. בתור התחלה מקבלת הפריוס פריים מערך סוללות חזק יותר, עם קיבולת של 8.8 קוט"ש, שיכול להניע את המכוניות על חשמל בלבד עד למהירות של 135 קמ"ש ולטווח של עד 35 ק"מ (כמובן שבמהירות נמוכה מ-135 קמ"ש).

טויוטה פריוס פריים

בניגוד לפריוס הרגילה, שם שמה טויוטה דגש על קידום התכונות הדינאמיות של המכונית, ניכר שפה זה הרבה פחות מעניין אותה. לפי ההודעה לעיתונות נטולת הזכר לנתוני הספק של המנוע או מילים כגון "הנאה" או "התנהגות כביש", ניכר שטויוטה מכוונת יותר ללקוח המסורתי של הפריוס פלאג-אין מאשר לזה שזו המכונית ההיברידית הראשונה שלו.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה