דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מהחשמל ועד הדוגמניות: 9 בשורות מתערוכת פריז

Getting your Trinity Audio player ready...

1. החשמל אוטוטו כאן

נראה שהגענו לשלב שבו המכונית החשמלית עברה משלב הדיבורים לשלב המעשים. אז נכון, עדיין אין הרבה חשמליות שאפשר לקנות ברחוב המסגר, אבל שימו לב למה שקרה בתערוכת פריז השנה: מרצדס, אודי וקיה הציגו רכבי פנאי חשמליים לגמרי, אחרי שלפני מספר חודשים עשתה זאת גם יגואר; רנו, פיג'ו וסיטרואן הבטיחו לשלב דגמי פלאג אין הייבריד בכל קשת הדגמים, וגם הציגו כמה מכוניות עממיות עם יכולות כאלו; גם יונדאי בתמונה, ולפרקים היה נדמה שאי אפשר להקיף מכונית בתערוכה מבלי לדרוך בטעות על כבל הטעינה שלה. בתוך שנתיים כמעט כל הדגמים האלו יסעו על כבישי ישראל.

קיה נירו חשמלית

2. המשפחתיות לא הולכות לשום מקום

הספידו אותן כבר אינספור פעמים, אמרו שרכבי הפנאי יחסלו אותן, אבל בתערוכת פריז הראו המכוניות המשפחתיות שעוד יש להן מה לתת. הדוגמאות הבולטות הן טויוטה קורולה שהגיעה בגרסאות האצ'בק וסטיישן וגם קיה סיד החדשה שנכחה ב-3 תצורות מרכב; אבל גם מרצדס A קלאס סדאן ו-B קלאס, מכונית הקונספט סקודה ויז'ן RS ויונדאי i30N פאסטבק מהוות דוגמאות נהדרות לעתיד שעוד מחכה לסגמנט C. למרות התעצמות ה-SUV.

יונדאי i30

3. תגידו שלום ל-3 הדלתות

חיפשנו והתאמצנו, אבל למעט כמה דגמי קופה יוקרתיים - לא מצאנו בתערוכה דגמים עם 3 דלתות. קיה פיקנטו ויתרה על התצורה הזו וכך גם קיה פרוסיד, אין יותר דגמים של פיג'ו וסיטרואן עם 3 דלתות ואפילו מכוניות צעירים קלאסיות כמו אודי A1 כבר מגיעות עם 5 דלתות בלבד ומבנה שימושי. נו מילא. בישראל זה אף פעם לא היה להיט.

אודי A1

4. הסינים בדרך

בין התצוגה המרשימה של ב.מ.וו לזו המרשימה עוד יותר של מרצדס, ניצבה במה ענקית ועליה דגמים של יצרנית בשם GAC מוטורס, ראשי תיבות של Guangzhou Automobile China. כן, זו אותה גוואנגז'ו של ערן זהבי. החברה הזאת עדיין לא משווקת את התוצרת שלה במדינות אירופה, ורק בימים אלו יוצאת מגבולות סין ומנסה את מזלה באסיה, אפריקה ודרום אמריקה, אבל תנו להם כמה שנים - ותראו את בכירי יונדאי וניסאן מתחילים לגרד במצח בדאגה. מהתרשמות ראשונית מהמכוניות של GAC, נראה שאין להם במה להתבייש: יש להם היצע דגמים רחב במיוחד שכולל מכוניות סדאן, מגוון רכבי פנאי מעוצבים וגם מיניוואן ענק ומרשים (שמזכיר מאוד את קיה קרניבל). בתוך 4 שנים הם מתכוונים להתחיל למכור מכוניות באירופה. יהיה מעניין.

GAC GS5

5. לאן הולכת ב.מ.וו?

מבין 3 יצרניות היוקרה הגרמניות שהופיעו בתערוכה עם השקות סופר-חשובות, נראה היה שב.מ.וו עדיין עסוקה בלחפש את דרכה. בעוד מרצדס ואודי השיקו רכבי פנאי חשמליים מוכנים לייצור, ב.מ.וו הציגה רק קונספט שמרמז על גרסה חשמלית ל-X3; בעוד אודי ומרצדס מציגות התקדמות ברורה בעיצוב ושינוי אמיתי בין הדורות, סדרה 3 החדשה - המכונית החשובה ביותר של ב.מ.וו אולי בעשור הנוכחי - נראית בסך הכל כמו מתיחת פנים לדור הקודם. כבר זמן רב שהעולם צמא לאיזו בשורה מרעננת מהיצרנית הבווארית, ונראה שאפילו ה-Z4 החדשה לא עונה להגדרה הזו.

BMW Z4

6. חילופי משמרות בצרפת

לפני 5 שנים נראה היה שקבוצת PSA  (פיג'ו-סיטרואן) נמצאת על סף קריסה, בעוד העתיד של רנו נראה מבטיח. בינתיים אמנם רנו התחזקה בזכות הרכישה של מיצובישי, אבל PSA רכשה מצידה את אופל וגם הציגה רענון אמיתי של קו המוצרים. בתערוכת פריז נראה שהפער בין השתיים גדל לטובת PSA: פיג'ו הציגה כאן את ה-508 המרשימה בגרסאות סדאן וסטיישן, את הקונספט E לג'נד היפהפה וגם שורה של גרסאות פלאג-אין הייבריד לדגמים אחרים. בסיטרואן הציגו את ה-C5 איירקרוס, גם כן עם גרסה נטענת, ואילו DS (שלא היה קיים כמותג נפרד לפני כמה שנים) הציג את ה-3 קרוסבק היפהפה והחדשני. ברנו, שהתמקמה 10 מטרים משם, הציגו בעיקר את מתיחת הפנים לקדג'אר - לצד דגמי קונספט עתידניים למדי שעדיין לא ברור לאן הם מובילים. את ההבטחות לגרסאות פלאג-אין לדגמים האחרים שמענו בעל פה אבל לא ראינו בעיניים, וגם הקליאו החדשה טרם באה לעולם על אף השמועות והציפיות.

פיגו אי-לגנד

7. הגלובליזציה משתלמת

פעם יצרניות הרכב נהגו להפריד ולייחד דגמים מסוימים לכל שוק. נראה שהמגמה הזאת הולכת ומשתנה: גם בגלל שהשווקים השונים הופכים דומים זה לזה, אבל גם ובעיקר כדי לחסוך בעלויות השיווק והפיתוח. דוגמאות? בבקשה: פעם היתה טויוטה אוריס לאירופה וקורולה לשאר העולם - כיום יש רק קורולה. אוונסיס לאירופה נעלמה, וגם האירופאים יקבלו בקרוב את הקאמרי. סיטרואן C5 איירקרוס הוצגה בתחילה כרכב לשוק הסיני, אך הגיעה מיד גם לאירופה; לקסוס ES האמריקאית מחליפה באירופה את ה-GS; והבשורה המעניינת ביותר היא שמישהו מבכירי סיטרואן רמז לנו כי בקרוב אחד ממותגי קבוצת PSA (פיג'ו, סיטרואן ואופל) יחל להימכר בארה"ב. מי זה יהיה? לכו תדעו. אנחנו מהמרים על סיטרואן, אבל זהו ניחוש פרוע בלבד.

סיטרואן C5 איירקרוס

8. כבר אין דוגמניות ליד המכוניות

עד לא מזמן, בכל תערוכת רכב בעולם עמדה דוגמנית מצודדת ליד כל מכונית. בכל תמונה מתערוכה חלק מהרכב היה מוסתר על ידי אותה עלמת חן, אבל גרוע מכך - המסר היה מחפיץ ובעייתי. נשים לא צריכות להיות "קישוט" לצידה של מכונית. גופן הוא לא תכשיט לתצוגה של מוצרים, וחובבי הרכב יתעניינו במה שהם רואים גם אם לא תעמוד לידו דוגמנית. אנחנו שמחים שמארגני תערוכת פריז הבינו זאת, ומקווים שגם בתערוכת אוטומוטור הישראלית יפנימו את זה.

סוזוקי גימני

9. תערוכות הרכב נחלשו, אבל עדיין כדאי לבוא

נכון, הרבה יצרני רכב חשובים לא הגיעו לתערוכת פריז. את הדגמים החדשים של פולקסווגן, מאזדה, סובארו, ניסאן, פיאט, אלפא רומיאו, מיצובישי ואחרים נצטרך לראות במקומות אחרים. אבל למרות זאת, התערוכות הבינלאומיות הן עדיין הדבר הכי מעניין שיש ליצרני הרכב להראות לקהל. ביומיים הראשונים התערוכה היתה פתוחה לעיתונאים בלבד, אך ביום התערוכה השלישי הציפו עשרות אלפים את אולמות ה"פורט דה ורסאי" שבפריז. אלה לא היו רק גברים צעירים וחובבי רכב, כפי שמקובל לחשוב: אל התערוכה הגיעו גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, משפחות עם ילדים. בכל מקום בפריז נתקלים בפרסום והצעות של אירועים מסביב לתערוכה, והעיתונות המרכזית של צרפת הקדישה יחס נרחב אליה. גם המחירים נגישים: כרטיס כניסה למבוגר עולה בין 9 ל-18 יורו, ילדים מתחת לגיל 11 נכנסים בחינם ואילו נערים בגילאי 11 עד 17 משלמים 9 יורו בלבד. בפעם הבאה שאתם מבקרים באירופה או בארה"ב, תבדקו אם יש במקרה תערוכת רכב בסביבה. זה מעניין, מבטיחים.

מרצדס EQ קונספט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה