בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מבחני ריסוק: טויוטה C-HR מצטיינת, פיאט 500 מאכזבת

מבחני ריסוק


איגוד הבטיחות האירופאי EuroNCAP מפרסם ציוני ריסוק של 6 דגמים חדשים. בין הנבחנות: סיטרואן C3, אודי Q5, לנדרובר דיסקברי, טויוטה C-HR ופיאט 500



מאת נועם ריין

סבב המבחנים האחרון של איגוד הבטיחות EuroNCAP לא סיפק הפתעות יוצאות דופן. למכוניות קטנות, כך מסתבר, עדיין לא קל לגרוף ציונים גבוהים בשיטת המבחן החדשה. דגמים ותיקים שעברו מתיחות פנים עשויים להתקשות בכך אפילו יותר.

מבחני ריסוק

הדגם המעניין ביותר מבחינתנו בסבב המבחנים הנוכחי הוא טויוטה C-HR, שזוכה לציון המרבי - 5 כוכבים. בסעיפי המשנה זכה הטויוטה לציונים של 95% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-78% בסעיף מערכות הבטיחות.


5 כוכבים גרפה גם אודי Q5 החדשה, שצפויה להגיע לישראל במהלך החודש הקרוב. ה-Q5 זכתה לציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-58% בסעיף מערכות הבטיחות.
לנדרובר דיסקברי החדש הוא הרכב השלישי שגרף 5 כוכבים בסבב הנוכחי, והוא זוכה לציונים של 90% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בסעיף מערכות הבטיחות. עם זאת, הוא לא יוצא נקי מביקורת: אנשי ה-EuroNCAP מציינים כי חרף הציון הגבוה, נרשמו בדיסקברי ליקויים בפתיחת כרית האוויר ובנעילת דלת הנהג בפגיעה צידית. "אנו מקווים שהמוטיבציה של לנדרובר לפיתוח דגמים מהיר בשנים האחרונות לא תביא לפגיעה בבטיחות", ציינו אנשי האיגוד.

סיטרואן C3 החדשה, שגם היא צפויה להתחיל להימכר בישראל בימים אלו ממש, זכתה לציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק. בסעיפי המשנה זכתה הצרפתיה הקטנה לציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 59% בהגנה על הולכי רגל ו-58% בסעיף מערכות הבטיחות. ב-EuroNCAP מציינים כי ה-C3 היתה רחוקה מספר קטן של נקודות מהכוכב החמישי, אך הניקוד הנמוך יחסית בסעיף ההגנה על הולכי הרגל מנע ממנה לזכות בציון המרבי.

מבחני ריסוק

אכזבה רבתי נרשמה מכיוונה של פיאט 500 הותיקה, ואחותה לפלטפורמה פורד קא+. ה-500, שכבר חוגגת עשור בימים אלו, הפגינה סימני הזדקנות וזכתה בציון של 3 כוכבים בלבד. בסעיפי המשנה זכתה הפיאט לציונים של 66% בהגנה על מבוגרים, 49% בהגנה על ילדים, 53% בהגנה על הולכי רגל ו-27% בלבד בסעיף מערכות הבטיחות. בארגון הבטיחות האירופאי הביעו דאגה נוכח הניקוד הנמוך, וציינו כי ישנה נטיה ליצרני המכוניות הקטנות להשקיע בעיצוב ולחסוך בבטיחות. כך, למשל, ה-500 אינה מצוידת במותחנים לחגורות הבטיחות מאחור וגם לא במערכת בלימה אוטונומית.



"ה-500 היא מכונית ישנה", ציין מיכאל ואן רייטינגן, מזכ"ל ה-EuroNCAP, "והשיפורים הקטנים שפיאט ביצעה במסגרת מתיחת הפנים לא מסתירים את העובדה הזאת. יתכן וללקוחות עדיף להמתין ל-500 החדשה שתוצג בעתיד, ולקוות שפיאט תנצל את ההזדמנות ותציג רכב שעומד בסטנדרט הבטיחותי של מתחריו, כפי שה-500 עשתה לפני 10 שנים".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים