דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאי 2018: הישראלים קונים פחות מכוניות אירופאיות

Getting your Trinity Audio player ready...



בחודש מאי 2018 עלו על כבישי ישראל 25,798 רכבים חדשים (לא כולל מוניות) - נתון המהווה עליה של 5% לעומת חודש מאי אשתקד, אז נמסרו 24,550 כלי רכב. לעומת זאת, מתחילת השנה נמסרו 139,631 כלי רכב חדשים בישראל, נתון המהווה ירידה של 2.4% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נמסרו 143,060 רכבים. ההערכות בענף היו לירידה גדולה יותר, ורבים העריכו שהשוק יצטמצם בכ-10%. הנתונים הנוכחיים, אם כן, בהחלט יכולים להעלות חיוך על פניהם של העוסקים בענף.

סופר מיני

בטבלה שלפניכם מופיעים עשרים המותגים הנמכרים ביותר מתחילת השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כל ששת המותגים הראשונים נותרו ללא שינוי במיקומם, אך טויוטה וסקודה (מקומות 3 ו-4 בהתאמה) מציגות ירידה במכירות עוד מחודש שעבר, לעומת יונדאי ששומרת על המקום הראשון ואף הגדילה את כמות המכירות. מיצובישי ממשיכה להציג עליה מרשימה, הודות לשני רכבי הפנאי ASX ואקליפס קרוס, עם לא פחות מ-23.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש שעבר הציגה עליה של 11.4%).

העליה המשמעותית במיצובישי דחקה את סוזוקי מקום אחד מטה אל המקום השמיני. רנו שומרת על מיקומה למרות ירידה של 7.6%. בנוסף, סיאט התברגה לעשיריה הראשונה ודחקה את שברולט אל המקום ה-11 למרות שזו האחרונה הציגה עליה של 4.4%.

בחלק השני של הטבלה ניתן למצוא את הונדה עם ירידה של 17%, פולקסווגן עם ירידה של 14% ודאצ'יה שסוגרת את רשימת העשרים עם ירידה של מעל 20%.

טבלת מכירות ינואר-מאי 2018

יוקרתיות

יפני או אירופאי?

זהו אולי אחד הויכוחים הוותיקים בקרב הרוכשים הישראלים, למרות שארץ מוצאו של המותג אינה מצביעה בהכרח על ארץ הייצור של הרכב - כך נוכל למצוא טויוטה צרפתית (יאריס), אופל ספרדית (קרוסלנד), הונדה טורקית (סיוויק סדאן), וולוו סינית (S90) וכך הלאה. ואחרי כל זה, יש מותגים שארץ המוצא שלהם מהווה שיקול משמעותי ברכישה עבור לא מעט לקוחות, ועם תחילת השנה אנחנו מזהים תנועה קלה לטובת האסייתיות.

לצד זאת, יש לציין כי הנתונים אודות ארץ הייצור בפועל של המכוניות מראים תמונה שונה לגמרי: בישראל נמכרות יותר מכוניות המיוצרות באירופה (54.9%) בהשוואה לאלו המיוצרות ביבשת אמריקה הצפונית והדרומית (4.9%) או אפילו לעומת יפן וקוריאה יחד (16.8% ו-17.5% בהתאמה).

טבלת ארץ מקור ינואר-מאי 2018

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שימשיכו להעלות מחירים, המספרים רק יצנחו 
    מיכאל, 05-06-2018

    במקום להוריד מחירים, מוסיפים מעט אבזור, מערכת בטיחות אחת או שניים ואז יש סיבה טובה להשאיר את המחיר הגבוהה כמו שהוא או להעלות אותו.

    נושא אחר בהיברידיות, במקום שהצרכן יהנה מהמס המופחת מפטמים את הרכב באותה העלות עם מערכות בטיחות המגיעות כסטנדרט באירופה.

    סגור תגובה

  • 2. ד 
    כל עוד לא יפרידו בנתוני מכירות בין ליסינג לפרטי אין פה אמינות, 10-06-2018

    אנשים קונים הרבה פחות מכוניות ממה שמפורסם כדי להציג מספרי מכירות. מכוניות מעלות אבק במגרשים וחברות הליסינג הם הלקוח העיקרי (בחלקם כמעט הבלעדי) של היבואנים!

    סגור תגובה

  • 3. ארץ המוצא מצביעה על סוג התיכנון והאמינות 
    אא, 13-10-2018

    כשקונים הונדה או טויוטה, יש להן האופי שלהן. מבחינת הטכנולוגיה הן מתקדמות תוך שמירה על אמינות. והכי חשוב, את האמינות קובעים החל מהתכנון הראשוני. ככה, אמינות של הונדה זהה בין אם יוצרה ביפן, באמריקה או באירופה. כך גם לגבי טויוטה.
    אצל האירופאים, למשל פולקסווגן, האמינות תלויה באיפה מיוצר הרכב - בגלל תיכנון . לפי הקונסיומר רפורט, רכבי פולקסווגן המיוצרים במקסיקו, זכו לציוני אמינות נמוכים מהציונים של טויוטה או הונדה.
    גם ההתייחסות לריקול שונה בין היפנים לאירופאים.
    גם העובדה שקונצרן פולקסווגן מסכים שיבואן ייתן רק שנתיים אחריות לעומת 3 או יותר אצל המתחרים, היא שיקול של הקונים בהחלטה אירופה או יפן

    סגור תגובה

חזור למעלה