דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס ES החדשה נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

לקסוס ES מיוצרת משנת 1989 ומוגדרת כרכב סדאן בינוני במונחים אמריקאים, כלומר רכב סאלון במונחים אירופאים. היא ממוקמת בין ה-IS ל-GS בהיררכיה של היצרן, אך לא מן הנמנע שבדור החדש היא תחליף את ה-GS הותיקה. כעת לקסוס חשפה את הדור השביעי וטוענת כי הוא מרווח, מאובזר ומהנה יותר לנהיגה - והיבואנית מאשרת כי הדגם יגיע גם אלינו.

לקסוס ES 2018 - מבט עלי

עיצוב ומידות

לקסוס ES החדשה עושה שימוש בפלטפורת K החדשה של היצרן. ה-ES החדשה ארוכה מהדור הקודם ב-6.5 ס"מ (496 ס"מ) נמוכה ב-0.5 ס"מ (144.5 ס"מ) ורחבה ב-4.5 ס"מ (186.5 ס"מ). בנוסף, בסיס הגלגלים צמח ב-5 ס"מ ועומד על 287 ס"מ, ובכך מתאפשר צמצום סרחי העודף, מיקום גלגלים בקצות הרכב והגדלת מרווח הפנים. בנוסף לקסוס ציינו כי מפשק הגלגלים צמח מלפני ומאחור ב-1 ו-3.7 ס"מ (בהתאמה) מה שמשפר את היציבות והאחיזה.

העיצוב ב-ES החדשה שואל מאפיינים מספינת הדגל – LS. קו מכסה המנוע נמוך יותר, קו הגג משופע ואלו יוצרים צללית ייחודית. חזית הרכב מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של לקסוס. כתוצאה מכך הפרופרוצית החדשות וקווי העיצוב החדשים יוצרים עיצוב דינמי ועוצמתי יותר.

לקסוס ES 2018 - חזית

מנוע וביצועים

לקסוס ES בגרסת  300h מצויידת בדור הרביעי של יחידת ההנעה ההיברידית. מדובר במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר אשר יחד עם המנוע החשמלי מגיע להספק משולב של 218 כ"ס. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 21.2 ק"מ לליטר.

במנוע החדש הוטמעו טכנולוגיות חדשות המסייעות להפחתת פליטת המזהמים, בנוסף להספק גבוה יותר. הטכנולוגיות שהוטמעו כוללת פתחי יניקה ישרים, זוויות שסתומים גדולות יותר, תושבות שסתומים בעיבוד לייזר, משאבת שמן בקיבולת משתנה, מזרקי דלק מרובי חרירים ומערכת קירור משתנה התורמת לניהול של חום המנוע.

לקסוס ES 2018 - אחורי

יחידת ההנעה החשמלית עברה גם היא עדכון. המנוע החשמלי קיבל מחשב ניהול חדש והסוללות מוקמו מתחת למושב האחורי מבלי לפגוע בנפח תא המטען.

בלקסוס מציינים כי הפלטפורמה החדשה קשיחה יותר ופותחה במקביל לפלטפורמת ההנעה האחורית שמשמשת את דגמי ה-LC והיא בעלת איכויות זהות בתחומי הקשיחות והפיתול.

דגמי ה-F-Sport של ה-ES החדשה יציעו מערכת מתלים אדפטיביים הניתנת להתאמה, בדומה לזו הקיימת בדגם ה-LC קופה. בולמי הזעזועים מתכווננים בכל אחד מהגלגלים כדי להעניק שליטה מיטבית בכל סוגי הכבישים.

לקסוס ES 2018 - חזית צד

אבזור ובטיחות

מערכת הניווט ב-ES מותקנת על צג מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', צג שמופעל ממה שמוגדר כ"דור שני" של משטח המגע Remote Touch. כמו כן ישנה תצוגה עילית וחישוקים קלים חדשים בגודל 17 ו-18 אינץ'. דגמי ה-F-Sport יקבלו ספויילר אחורי, סמלים וספי דלתות כהים וחישוקי 19 אינץ' הדומים במראה לאלו של לקסוס LC.

בתחום הבטיחות וכסטנדרט בכל רמות הגימור, נמצאת חבילת הבטיחות Lexus Safety System+ (LSS+) הכוללת מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ובתאורת יום גם זיהוי רוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת בקרת סטייה מנתיב כולל פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, מערכת זיהוי תמרורים והתרעת עייפות לנהג. בנוסף ב-ES ישנה מערכת פנסים ראשיים דו-שלבית מסתגלת. המערכת שולטת במעבר אוטומטי לאורות גבוהים וגם מסוגלת להתאים את פיזור האור של כל אחד מ-24 נורות הלד הנפרדות, זאת כדי להעניק תאורה מיטבית בכל מצב, תוך הפחתת הסנוור של הנהגים המגיעים ממול.

לקסוס ES 2018 - דשבורד

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "ה-ES החדשה מהווה עבור לקסוס בישראל צעד נוסף בכיוון שאליו מובילה לקסוס העולמית, באמצעות העיצוב הדינאמי והמושך, האבזור העשיר והמתקדם וחווית הנהיגה המועצמת. אלה מייצגים את התפיסה היפנית של יוקרה מוטורית ולייף סטייל ומאפשרים לנו להמשיך להרחיב את קהל לקוחותינו. לקוחות ותיקים יגלו שה-ES החדשה מרווחת, שקטה ובטוחה מאי פעם, ואילו עבור דור חדש של לקוחות טמונה כאן הזדמנות להכיר לראשונה את דגם הסדאן הזה".

מלקס מוטורס, יבואנית לקסוס, נמסר כי שיווקה של לקסוס ES בישראל יחל ברבעון הראשון של 2019.

לדגמי לקסוס בישראל – לקסוס

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה