דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למה יונדאי מובילה את השוק, ומה עלול לקרות לטויוטה?

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי חודש אפריל החלש, ממשיכה מגמת הגידול השנתית בחודש מאי. 21,701 מכוניות חדשות נמסרו בישראל בחודש החולף, זאת לעומת 19420 בחודש מאי אשתקד - גידול של 11.7%, נתון צנוע ביחס לגידול שנרשם בחודשים הראשונים של 2014. עם זאת, בקצב המכירות הנוכחי נראה כי 2014 תהיה שנת שיא של כל הזמנים במכירות הרכב החדש בישראל.

נתוני החודש החולף:



יונדאי ממשיכה להוביל את השוק / צילום: פז בר
על מה מתבססים היבואנים?

עיון בנתוני מכירות הדגמים מגלה תמונת מצב מעניינת: ישנם יצרנים הנסמכים באופן כמעט מוחלט על דגם יחיד, התופס את מרבית המכירות - בעוד אצל מותגים אחרים מתחלקות המכירות באופן הרבה יותר מאוזן.

נתונים אלו עשויים ללמד על טבלת המכירות בעתיד, שכן מותג המתבסס על דגם אחד באופן עיקרי עשוי להיחלש משמעותית כאשר יצוצו מתחרים חדשים, כאשר הדגם יתיישן או כאשר היצרן ייקר את מחירו של הדגם הספציפי. טויוטה ומאזדה רשמו השנה זינוק משמעותי בזכות הדורות החדשים של הקורולה וה-3, אך עלול לקרות להם מה שקרה לפורד אחרי שנת השיא ב-2012, כאשר ההסתמכות המוחלטת על הפוקוס (שעדיין נמשכת) הורידה את מכירות המותג באופן משמעותי לאחר שהדגם התיישן וקמו לו מתחרים אטרקטיביים.



פורד פוקוס. לא מסוגלת להחזיק לבדה את המותג / צילום: רונן טופלברג

אצל יונדאי, לעומת זאת, תופס הדגם המוביל פחות מ-20% ממכירות המותג, אך הסיבה היא לא רק חלוקת השמות בין דגמי ההאצ'בק והסדאן - שכן לא פחות מ-5 דגמים שונים של יונדאי מכרו למעלה מ-2,000 מכוניות מתחילת השנה. זו בוודאי אחת הסיבות לכך שיונדאי מובילה את השוק במשך תקופה כל כך ארוכה.

גם שברולט מתבססת באופן יציב, וגורפת את המכירות ממגוון רחב של דגמים - שכן את הלקוחות היא מושכת בזכות תנאי מימון וטרייד אין אטרקטיביים, ולא בהכרח בזכות פופולאריות יוצאת דופן של דגם מסוים.

עוד מעניין לראות כי אצל חלק מהיצרנים הדגמים הנמכרים הם הזולים ביותר (קיה פיקנטו, מיצושיבי ספייס סטאר, ניסאן מיקרה), בעוד אצל אחרים שולטים דגמים משפחתיים (טויוטה קורולה, מאזדה 3, סקודה אוקטביה) או אפילו מסחריים (סיטרואן ברלינגו). עם זאת, אין בכך כדי להסיק על הרווחיות של יבואני הרכב: על פי גורמים בכירים בענף, במקרים רבים הרווח על מכוניות המיני גדול מהרווח על מכוניות יקרות יותר.

הדגמים הנמכרים במותגים המובילים:

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. כמו בחו"ל - צופה שסגמנט הג'יפונים יעקוף את המשפחתיות 
    נטו דרייב, 03-06-2014

    הישראלי ידוע בטעמו הסולידי בתחום הרכב.
    ראינו זאת בפלח שוק של רכבי הסטיישן כשבאירופה סגמנט זה פשוט פופולרי ופרקטי למשפחות, כאן היינו נעולים על תצורת סדאן באופן טוטלי, הטאבו הזה נשבר - מכירות הסטיישנים הפכו למקובל ואף לרצוי אצל משפחות. אנו רואים זאת גם בהיצע הגדל אצל היבואנים.

    פלח הג'יפונים הקטנים מתאים לישראלים כמו כפפה ליד. נראה כאן תהליך מהיר יותר וסבור שהג'יפונים (כגון ג'וק, ייטי, פגו 2008, סוזוקי קרוסאובר, שברולט טראקס ועוד), יעשו למשפחתיות כמעט כמו שסגמנט - הג'יפוני כאילו שטח עשה לרכבי המנהלים.

    סגור תגובה

  • 2. תאוריה לא שלמה 
    DOV, 05-06-2014

    מובן שיצרן שיש לו מגון דגמי רכב שנמכרים יפה יהנה מכמות ממכירות יפה, אך זה לא מספיק הדגמים האלו צריכים להיות תחרותיים כך שיהיה להם ביקוש, לפי התאוריה שלך גם פולקסוגן נמצא במצב טוב כוון שהגולף שנמצא בראש רשימת המכירות מהווה 25רק אחוז מהמכירות, אך בכלל חוסר אטרקטיביות-מחיר גבוהה / תחזוקה יקרה לא ישיג רמת מכירות גבוהה.

    סגור תגובה

חזור למעלה