דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי ix35 החדש: הטוסון מתחלף

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת טל ברונפר

 

לעמוד הדגם בקטלוג - יונדאי ix35


לאחר שחשפו את הקונספט יונדאי HED-6 בתערוכת ז'נבה 2009 וזכו לתגובות חיוביות, מתכוננים ביונדאי לשלב הבא במתקפת היצרן על אירופה: שיווק יונדאי ix35 הסדרתית, שיחליף את יונדאי טוסון בתור נציגה של החברה הקוריאנית בפלח רכבי השטח הקומפקטיים. ביונדאי מבקשים לגרוף נתח שוק גדול יותר בשוק הרכב האירופאי, ובמיוחד בפלח הכביש-שטח הפופולרי. זאת בניגוד לטוסון היוצא שכוון יותר לשוק האמריקאי: פיתוחה של יונדאי ix35 החדשה נעשה במרכז הפיתוח האירופאי של החברה בגרמניה.

הקוריאנים חושפים שפת עיצוב חדשה עם יונדאי ix35, כאשר החרטום שואב מאפיינים עיצוביים דווקא מדגמי פורד. הקווים החדשים תפוחים הרבה יותר, וממבט צידי מזכיר ה-ix35 את האחות הגדולה - יונדאי סנטה פה. מימד האורך צמח ב-8 ס"מ  (441 לעומת 433 ס"מ בטוסון היוצא) ובסיס הגלגלים צמח בס"מ בודד, ועומד על 164 ס"מ בדור החדש של המכונית. מימדי הגובה והרוחב דווקא קטנו בסנטימטרים בודדים.

יונדאי טוסון החדש 2010
יונדאי ix35 החדשה. עיצוב עדכני / צילומים: יצרן

בניגוד לספקולציות הקודמות, בשלב זה לא יציע הטוסון החדש מנוע בנזין מוגדש, אלא דווקא יחידת בנזין מסורתית בנפח 2.0 ליטרים ובעלת הספק נאה של 166 כוחות סוס ו-20.1 קג"מ מומנט. אמנם מדובר בנתוני הספק נמוכים במעט מהדור היוצא, שנעזר במנוע V6 בשרני והציע 175 כוחות סוס ו-24.6 קג"מ מומנט, אך תיבת הילוכים מודרנית בעלת 6 יחסי העברה ודיאטה שעברה המכונית החדשה מוחקות את הפער.

החדשות המעניינות יותר נוגעות דווקא ליחידת הדיזל, אף היא בנפח 2.0 ליטרים. המנוע החדש יספק 184 כוחות סוס מרשימים מאוד ונתון מומנט כפול מגרסת הבנזין - 40 קג"מ. עם זאת, בשל היחס העוין של הרפורמה הירוקה למנועי דיזל, גרסת הדיזל המעניינת כנראה תהיה יקרה משמעותית מהגרסה לוגמת הבנזין. גם מנוע הדיזל הישן על 140 סוסיו יוצע במגוון. יונדאי ix35 תוצע הן עם הנעה כפולה והן עם הנעה קדמית בלבד, שאמורה להיות פופולארית יותר משהייתה בטוסון.

יונדאי טוסון החדש 2010
יונדאי ix35 החדשה. הלוק השרירי

ברוח המודרניזציה, יוצעו שלל אופציות אבזור מעניינות ברכב החדש - למשל גג שמש פנוראמי, חישוקים אופנתיים ומערכת בקרת ירידה במדרון לטובת היורדים בשטח. מפרט הבטיחות אינו מאכזב, וכולל 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP), כמו גם מצלמת נסיעה לאחור משולבת במראה האחורית.

הרכב החדש נחשף לראשונה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2009, כאשר ביונדאי מתכוונים למכור 300,000 יחידות של ה-ix35 ב-2011. אלינו צפויה יונדאי ix35 להגיע בסביבות יוני 2010. אין ספק שמדובר ברכב משודרג לעומת הטוסון המיושן, אך גם המחיר צפוי לצמוח. יונדאי ix35 בגרסתה הבסיסית - 2.0 ליטר בנזין אוטומטית - תעלה כ-170,000 שקלים, המהווים עלייה של 10,000 ש"ח לעומת הדגם הישן.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. סתירות ואי דיוקים : מה נכון ? 
    יעקב, 25-08-2009

    בכתבה אחרת של iCar בעצמו כתבתם שברכב הזה יהיה מגדש טורבו והמנוע 1600 סמ"ק, וההספק שלו יהיה זהה כמו במנוע הקודם של 2700 סמ"ק מה הנכון מביניהם ? ואולי יש שני דגמים של אותו הרכב ? אולי בבקשה תבהירו את הנושא ?

    סגור תגובה

  • 2. תגובה ליעקב 
    טל ברונפר, מערכת iCar, 25-08-2009

    יעקב שלום,

    תודה לך על תגובתך, המעלה סוגייה נכונה.

    תעשיית הרכב מתבססת רבות על שמועות וספקולציות. בטרם יונדאי שיחררה פרטים רשמיים על הטוסון, הונח כי החברה תבחר להציע מנוע מוגדש בו יעזרו דגמים אחרים של החברה בעתיד. לכן, בהעדר מידע רשמי מהיצרנית לגבי הדגם המוגמר, כתבנו את אשר כתבנו. בסופו של דבר, המנוע שודך רק לקונספט ולא לדגם הסדרתי.

    הכתבה הנוכחית עלתה לאתר לפני ימים מספר, והיום חשפה יונדאי את הפרטים הרשמיים. מיד לאחר שחרור הפרטים הרשמיים שהפתיעו רבים, ערכנו את הכתבה הנוכחית ועידכנו את הפרטים לנתונים הרשמיים. אגב, בסופו של דבר ההספק של המנוע החדש כמעט זהה להספקו של המנוע הישן, כפי שכתבנו בכתבה המקורית שהתייחסה לדגם הקונספט.

    לא מן הנמנע שבהמשך חייו של הדגם תשודך אליו יחידת ה-1.6 המדוברת. בשלב זה, הדגם משווק רק עם מנועי 2.0 ליטרים - דיזל ובנזין.

    השורה התחתונה: עד לחשיפת הפרטים הרשמיים האחרונים על המכונית, אי אפשר לדעת בוודאות את מפרט הרכב. אנחנו מנסים לדייק כמה שיותר על ידי שימוש בשמועות ממקורות בתעשיית הרכב, אך כפי שאתה רואה, לא תמיד עולה הדבר בידינו.

    אנחנו מתנצלים על אי הנוחות ומאחלים לך ולשאר הגולשים המשך גלישה נעימה (ומדוייקת), ושוב מודים לך על תגובתך.

    מערכת האתר

    סגור תגובה

  • 3. עם או בלי טורבו 
    יעקב, 30-08-2009

    שלום למערכת iCar !
    בהמשך לתשובה שרשמתם לי : היום במסגרת עבודתי אני נוסע על רכב "ברלינגו" עם מנוע 1600 או 1400 (דיזל !) שמצוייד במגדש טורבו וראה זה פלא : הרכב נוסע ממש כמו שד ! לא מזדחל בעליות, אלא גומא אותם בקלות וגם עוקף בקלות וגם משיג רכבים רבים אחרים שנחשבים ליוקרתיים ממנו (אני לא עושה תחרויות , ממש לא, רק בדקתי את יכולות הרכב...) ואני מאמין שבמנוע בנזין עם טורבו המנוע יהיה הרבה יותר אימתני ! ואני גם מרגיש שהוא הרבה יותר חסכוני מהדגם הקודם שהיה לנו בעבודה ללא טורבו ! אז אולי אתם יודעים למה ומדוע חברת "יונדאי" לא מכניסים ממש עכשיו את הטורבו למנועים שלהם ? לדעתי זה יגרום לזינוק גדול במכירות, לא ?

    סגור תגובה

  • 4. ליעקב 
    טל ברונפר, מערכת iCar, 02-09-2009

    לשילוב מנוע אטמוספרי במקום מנוע טורבו ברכב חדש ישנם שיקולים רבים. לכן, קשה לומר למה יונדאי בחרו לעשות זאת. כפי שניתן לראות, מנוע הדיזל מצוייד בטורבו אך הבנזין לא.

    מנועי טורבו נוטים להיות יקרים יותר לייצור וגם מסובכים ליותר לטיפול, כך שזאת יכולה להיות סיבה ראשונה. סיבה שניה יכולה להיות חוסר חיבה של שווקים מסויימים (בהם גם ישראל וארצות הברית) למנועים בנפחים נמוכים יותר במכוניות כבדות יותר.

    הסיבה השלישית והסבירה היא שמנוע הטורבו עדיין לא מוכן לשיווק. כפי שצויין בכתבה, תתכן בהחלט אפשרות שמנוע הטורבו החדש יצטרף להיצע של המכונית בהמשך. בכל מקרה, קונצרן יונדאי מתכוון ללא ספק להציע מנוע בנזין-טורבו בעתיד הקרוב (פחות או יותר).

    המשך גלישה נעימה,

    מערכת iCar

    סגור תגובה

  • 5. מחיר 
    מיכל, 24-09-2009

    מה המחיר של הטוסון החדשה ?

    סגור תגובה

  • 6. לשטח? 
    נאור, 04-10-2009

    האם הטוסון החדש יותר חזק מהישן לשטח, ומה גובה גחון, זווית גישה ועוד........

    סגור תגובה

  • 7. מחיר 
    עידן, 26-03-2010

    מה מחיר הדיזל יהיה..?

    סגור תגובה

  • 8. מי יותר חסכונית 
    גדי בן שבת, 19-05-2010

    אני בעל טוסון טקסס עם מנוע בנזין 4*4 2.7
    הרכב הזה הוא זללן דלק.
    אני מתלבט אם להחליף אותו לדגם החדש?
    או להחליף לסוג של רכב אחר באותו תקציב.
    האם מישהו יכול ייעץ לי מה לעשות.
    אנחנו נוסעים יחסית מעט ברכב בגלל צריכת הדלק הגבוהה שלו.
    האם יש רכב כביש שטח חסכוני בדלק?

    סגור תגובה

  • 9. ל-8 
    רומי, 28-05-2010

    סקודה יטי יוצא עכשיו לשוק עם מנוע 1.2 טורבו. נהגתי על המנוע הזה באוקטביה והוא חזק מאוד וחסכוני. אין יכולת שטח, אבל אם יש לך טוסון - כנראה שזה לא מפריע לך

    סגור תגובה

  • 10. צריכת דלק 
    ברכה, 16-06-2010

    אחד לכמה אוכלת דלק כי בטוסון זה קטסטרוופה הדלק הרכב מצויין אבל צריכת הדלק קטסטרופה

    סגור תגובה

  • 11. ל-10 
    רומי, 04-07-2010

    ה-IX יותר חסכוני מהטוסון, לפחות כשמשווים את ה-2.0 ליטר בנזין החדש מול ה-2.7 היוצא.
    אבל עדיין אל תצפי לצריכה של פיאט פונטו. הרכב עדיין יותר זללן מהמתחרים.

    סגור תגובה

חזור למעלה