דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי משיקה i30 חדשה, טוסון טורבו וסונטה מעודכנת

Getting your Trinity Audio player ready...


לאחר שבשנת 2017 החידוש המשמעותי היחיד של יונדאי היה האיוניק, מה שלא הפריע ליונדאי להתייצב שוב בצמרת טבלת המכירות, מסכמת היבואנית את השנה עם שורה של השקות משמעותיות. בין החידושים: דור שלישי ליונדאי i30, גרסאות חדשות ליונדאי טוסון, מתיחת פנים למכונית המנהלים יונדאי סונטה וגם הצצה ראשונה לאיוניק החשמלית שתחל להימכר בחודשים הקרובים.


יונדאי i30: דור חדש בסימן טורבו

המשפחתית הקומפקטית יונדאי i30 מגיעה סוף סוף בדור החדש שלה, למעלה משנה לאחר שנחשפה בעולם. משפחת ה-i30 בדור הזה כוללת 4 גרסאות עיקריות: האצ'בק, סטיישן, פאסטבק (קופה 4 דלתות) וגרסת N ספורטיבית. בשלב זה משווקת היבואנית את גרסת ההאצ'בק בלבד, כאשר יתר הגרסאות צפויות להגיע לקראת הרבעון השני של 2018.

המימדים של יונדאי i30 החדשה מבטאים צמיחה קלה לעומת הדור היוצא. האורך הוא 434 ס"מ (תוספת של 4 ס"מ), הרוחב עומד על 179.5 ס"מ (תוספת של ס"מ וחצי) והגובה הוא 145.5 ס"מ (כאן דווקא קוצצו ס"מ וחצי). בסיס הגלגלים סביר למשפחתית האצ'בק, עם אורך של 265 ס"מ - זהה לדור היוצא. נפח תא המטען הוא 395 ליטרים (תוספת של 17 ליטרים).

ה-i30 תשווק בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים, בהספק של 140 כ"ס ומומנט של 24.7 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים, והביצועים טובים כצפוי עם תאוצה של 9.2 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 205 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, עומדת על 18.1 ק"מ לליטר.

יונדאי i30 החדשה תשווק בישראל בשתי רמות גימור, כאשר שתיהן מציעות מפרט בטיחות עשיר: 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונוית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור רכב בשטח מת במראות, התראת תנועה חוצה בנסיעה לאחור ומערכת התראת עייפות.

בנוסף מציעה ה-i30 כבר בגרסת ה"פרימיום" ההתחלתית מערכת מולטימדיה מקורית שעליה מותקנת מערכת ההפעלה של כלמוביל (המעבר בין המערכות מתבצע בלחיצת כפתור), מצלמת רוורס, הגה מצופה עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, קיפול מראות חשמלי, חיישן תאורה וחישוקי "16 קלים. גרסת ה"לקצ'רי" כוללת בנוסף גם גג שמש פנוראמי, כניסה והנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, חישוקי "17, חיישן גשם ומשטח טעינה אלחוטי.

יונדאי i30 החדשה - מחירים:
יונדאי i30 בגרסת Premium תעלה 129,900 שקל
יונדאי i30 בגרסת Luxury תעלה 135,900 שקל

יונדאי i30


יונדאי טוסון: גרסת טורבו חדשה והסוף ל-1.6 ליטר?

רכב הפנאי של יונדאי, הטוסון הפופולארי, ניצב בצמרת המכירות של רכבי הפנאי כבר תקופה ארוכה - שני רק לקיה ספורטז'. כעת הוא מקבל מקצה שיפורים, בעיקר בשני הקצוות של סקאלת המחירים.

הגרסה הראשונה שהצטרפה היא גרסת הטורבו, שכבר קיימת זמן מה אצל האח התאום - קיה ספורטז'. גרסה זו מצוידת במנוע 1.6 ליטרים מוגדש בהספק של 177 כ"ס ועם מומנט של 27 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא 13.3 ק"מ לליטר.

גרסה זו מצוידת גם במפרט עשיר של אביזרי בטיחות, שחלקם יופיעו לראשונה גם בגרסאות ה-2.0 ליטר המאובזרות יותר. מערכת תיקון סטיה מנתיב מופיעה כעת כבר בגרסת ה-Open Sky, ניטור שטח מת והתראת תנועה חוצה מאחור יהיו זמינים החל מגרסת ה-Luxury אך בלימת חירום אוטונומית לא קיימת באף אחת מהגרסאות - בשל העובדה שנדרש שינוי מבני במספר חלקי רכב על מנת להטמיע את המערכת, דבר שהיצרנית מעדיפה שלא לעשות בשלב זה.

מלבד מערכות הבטיחות החדשות, מצוידת הטוסון טורבו גם בפריטים כמו מושב נהג חשמלי, ריפודי עור, תאורת לד מאחור ועוד.

הבשורה החשובה יותר מבחינה צרכנית היא השקתה של גרסת 2.0 ליטרים חדשה, במחיר שגבוה ב-2,000 שקל בלבד מזה של גרסת ה-1.6 ליטר הבסיסית. גרסה זו כוללת את מנוע ה-2,000 סמ"ק המוכר של הטוסון, ברמת אבזור חדשה הנקראת "פריים פלוס". זו כוללת בין היתר בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס וניווט של וייז, קיפול מראות חשמלי, מזגן רגיל, חיישני תאורה וחישוקי "16. למעשה, גרסה זו תחסל ככל הנראה את המכירות של ה-1.6 ליטר הבסיסית, והיבואנית אכן מתכננת להפחית משמעותית את הכמויות המיובאות מדגם זה.

יונדאי טוסון - מחירים:
יונדאי טוסון 1.6 ליטר Prime יעלה 142,900 שקל
יונדאי טוסון 2.0 ליטר  Prime Plusיעלה 144,900 שקל
יונדאי טוסון 2.0 ליטר Panoramic יעלה 156,900 שקל
יונדאי טוסון 2.0 ליטר Open Sky Plus יעלה 166,900 שקל
יונדאי טוסון 2.0 ליטר Luxury יעלה 173,900 שקל
יונדאי טוסון 1.6 ליטר טורבו Luxury יעלה 182,900 שקל

יונדאי טוסון


יונדאי סונטה: מתיחת פנים ואבזור משופר

פחות משבוע לאחר שהושקה בישראל האחות התאומה קיה אופטימה הייבריד, משיקה יונדאי בישראל את הסונטה המעודכנת. החידושים כוללים עיצוב מחודש מלפנים ומאחור, מספר שינויים קלים בתא הנוסעים, מחשב ניהול חדש למערכת ההיברידית ושיפור של 23% בצריכת הדלק.

חידוש נוסף נוגע לרשימת האבזור, שהשתדרגה משמעותית בגרסת הפרימיום הבסיסית שמציעה מעתה את מלוא מערכות הבטיחות שקיימות בגרסה הבכירה - וגם ריפוד בד משולב עור. המחיר של גרסה זו לא השתנה, והיא זהה במחירה לגרסה המקבילה של קיה אופטימה - אך מציעה מספר אביזרים נוספים על פניה.

הגרסה הבכירה דורשת תוספת של 15,000 שקל (לעומת 20,000 לפני מתיחת הפנים) והיא כוללת בנוסף גם ריפוד עור מלא, מושבים עם חימום וקירור, גלגל הגה מחומם וגג שמש פנוראמי.
לאחר שבשנתיים החולפות נמכרו למעלה מ-4,000 סונטות, הצטיידה היבואנית במלאי של 1,000 יחידות מהדגם המעודכן עוד בטרם ההשקה.

יונדאי סונטה הייבריד - מחירים:
יונדאי סונטה פרימיום תעלה 164,900 שקל
יונדאי סונטה לימיטד תעלה 179,900 שקל

יונדאי סונטה היברידית


בהמשך השנה: איוניק חשמלית ועוד

מכונית נוספת שנכחה באירוע ההשקה היא הגרסה החשמלית של יונדאי איוניק - ללא מנוע בנזין כעזר. גרסה זו מציעה טווח נסיעה מוצהר של 250 ק"מ ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות. הטעינה תתאפשר ב"מוד 2", כלומר מהשקע הביתי, ותארך 4.5 שעות. המחיר לא פורסם עדיין, אך הוא לא צפוי להיות זול - והמכירות יהיו מצומצמות מאוד ככל הנראה.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל כלמוביל, ציין במסגרת ההשקה כי מעתה כל דגם חדש שיושק, יוצע בישראל עם מלוא מערכות הבטיחות האפשריות. בעתיד הקרוב, אמר פיאמנטה, תשיק כלמוביל אפליקציית שירות חדשה שתשלים את מערך השירותים של מערכת ה"קונקטד" המותקנת ברכבים.

גילי פריינטה, מנהל חטיבת יונדאי, העריך כי שנת 2017 תסתיים עם כ-275,000 מכירות של כלי רכב חדשים. במהלך השנה הבאה תושק גם יונדאי קונה החדשה וכן גרסאות נוספות של ה-i30. הפעם לא צפויה להיות גרסה ידנית, בניגוד לעבר.

עוד ציינו בכירי היבואנית כי בפתיחת 2018 לא צפויה עליית מחירים בדגמי יונדאי.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה