בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

יונדאי מציגה: סונטה היברידית חדשה

יונדאי סונטה הייבריד


מספר חודשים לאחר חשיפתה של הסונטה הרגילה, מציגה יונדאי את הגרסה ההיברידית. החידושים: פאנלים סולאריים על הגג לטעינת הסוללות ומערכת חדשה להחלפות הילוכים מהירות



מאת נועם ריין
 
ארבעה חודשים לאחר שנחשף הדור החדש של יונדאי סונטה, מציגה יונדאי את הגרסה ההיברידית של המכונית וחושפת כמה חידושים טכנולוגיים מפתיעים. מהיבואנית המקומית נמסר כי השיווק בישראל נמצא בבחינה מול היצרן. הדברים תלויים ככל הנראה בנתוני הזיהום שתשיג המכונית, שכן השיווק של דור הנוכחי של הסונטה הופסק בשל עדכון נוסחת המס הירוק בחודש אפריל האחרון - מה שהעלה באופן משמעותי את המס על הרכב.

יונדאי סונטה הייבריד
 
כמו הדגם הרגיל של הסונטה, גם הגרסה ההיברידית מציגה עיצוב נועז בתצורת סדאן-קופה, עם גג המשתפל בחדות לאחור ויחידות תאורה זוויתיות. ההבדלים לעומת הגרסה הרגילה נוגעים לשינויים קלים בגריל הקדמי, ספוילר אחורי שונה וחישוקי גלגלים אחרים, במטרה לשפר את היכולת האווירודינאמית של הרכב.
 

נתוני המנוע של הסונטה החדשה כמעט זהים לאלו של הדגם היוצא: מנוע הבנזין, בנפח 2.0 ליטרים, מייצר הספק של 152 כ"ס ומומנט של 19.2 קג"מ, בעוד המנוע החשמלי מוסיף 51 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 195 כ"ס וצריכת הדלק המשולבת מגיעה ל-20.1 ק"מ לליטר. נפח תא המטען גדל מ-440 ל-510 ליטרים, פועל יוצא של הגידול הכללי במימדי הרכב.

יונדאי סונטה הייבריד
 
הסונטה החדשה תצויד לראשונה במערכת של פאנלים סולאריים שיותקנו על גג הרכב, ויאפשרו טעינה מלאה של הסוללה לאחר 6 שעות של חניה בשמש. המערכת תאפשר תחילת נסיעה עם סוללה מלאה, ללא אובדן אנרגיה הנגרם כאשר הרכב מדומם לטובת הפעלת מערכות מיגון. לטענת יונדאי, המערכת תאפשר "רווח" של 1,300 קילומטרים בנסיעה חשמלית מדי שנה.

יונדאי סונטה הייבריד
 
בנוסף חשפה יונדאי מערכת חדשה בשם Active Shift Control (ראשי תיבות - ASC) שמשפרת את מהירות החלפת ההילוכים באמצעות התאמה בין מהירות המנוע החשמלי למהירות תיבת ההילוכים. המערכת, שדוגמת את תיבת ההילוכים 500 פעמים בשניה, נועדה לפצות על המחסור בממיר מומנט ולשפר את מהירות החלפת ההילוכים ב-30% - ממהירות של חצי שניה בדגם הנוכחי ל-0.35 שניות בדגם החדש.
 
באמצעות המערכת החדשה מבטיחים ביונדאי להשיג שיפור בתצרוכת הדלק, בביצועים וגם באמינות התיבה, הודות לצמצום החיכוך וביצוע החלפות הילוכים באופן חלק יותר. בהמשך צפויה המערכת להשתלב גם בדגמים נוספים של קונצרן יונדאי-קיה.


 
לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי
 
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. mmm  סטייל audi a5

,22.07.2019

2. מכונית על  נראה אש

רוני,22.07.2019

3. לא רק שזה חיקוי של a5, אלא גם דבר שדובר עליו לא מעט בעולם לגבי הפאנלים הסולארים. לפני שלוש שנים רשמתי את הרעיון הזה ואני יכול להשבע על זה בחיי. בנוסף יונדאי עשתה מערכת שבעצמה לא אמינה כדי לחפר על האמינות- מערכת שדוגמת כל דבר כמות גדולה של פעמים בשניה היא  (לת)  

,22.07.2019

4. אז ביונדאי מודים שהתיבה הרובוטית שלהם לא טובה?  בגלל זה הם המציאו את המערכת החדשה שתסייע להילוכים?...

אהרון,23.07.2019

5. מי אמר שיביאו אותו בכלל לארץ  לאחר העלאת המס - בכלל לא בטוח שהרכב המדובר יבוא לפ...

ג'קי,26.07.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים