דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יולי 2019: יותר יפניות, פחות אירופאיות

Getting your Trinity Audio player ready...

בחודש יולי 2019 עלו על כבישי ישראל 22,993 רכבים חדשים (לא כולל מוניות, משאיות ורכב דו גלגלי) - נתון המהווה ירידה של כ-9.6% לעומת חודש יולי אשתקד, אז נמסרו 25,452 כלי רכב. בסך הכל נמסרו 181,075 מכוניות חדשות מתחילת השנה, זהו נתון המהווה ירידה של 3.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נמסרו 188,549 כלי רכב.

מכונית בנמל

חמשת המותגים המובילים (יונדאי, טויוטה, קיה, סקודה ומיצובישי) ממשיכים לבסס את מעמדם כמובילי השוק, ללא שינוי לעומת תחילת השנה, כאשר טויוטה התמקמה במקום השני על חשבונה של קיה. יונדאי מציגה עליה עקבית של 2.6% לעומת השנה שעברה, בעוד טויוטה ממשיכה בתנופת הצמיחה עם קפיצה של 29.3%. בשלושת החודשים האחרונים קיה במגמת ירידה, כאשר החודש ירדה ב-5.5% לעומת השנה שעברה. מיצובישי לעומתה ממשיכה לצמוח עוד מהשנה שעברה, כאשר החודש הציגה צמיחה של 18.2%.

בחמישיה השניה כמעט ולא חל שינוי כאשר כולם הציגו ירידה במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד: סוזוקי (6.7%-), מאזדה (15.9%-), ניסאן (25.4%-), רנו (14%-) וסיאט (10.4%-). בכל זאת נציין כי סוזוקי קפצה מהמקום השמיני בחודש שעבר אל המקום השישי ודחקה את מאזדה וניסאן מקום אחד למטה.

סוזוקי במקום ה-6

בחלקה השני של טבלת המסירות, פיג'ו מזנבת במקום העשירי עם צמיחה של 5.1%, בעוד שברולט שבמקום ה-12 מציגה ירידה של 12.9%. סיטרואן במקום ה-13 עם ירידה של 6.3%, הונדה אחריה עם ירידה של 8.4%, ואת המקום ה-15 תופסת סובארו עם ירידה של 21.9% לעומת השנה שעברה.

פיגו בצמיחה

מותגי היוקרה הגרמניים ממשיכים במגמת הירידה המשמעותית. כך לדוגמה אודי (מקום ה-16 הכללי), שנמצאת במקום הראשון מבין מותגי היוקרה, מציגה ירידה של 15.3% בעוד מותג פולקסווגן ממשיך בהתרסקות עם ירידה של 32%. מרצדס רשמה ירידה של 19.3% וב.מ.וו ממתינה לסדרה 3 החדשה ובינתיים מציינת ירידה של 18.5%. את המקום הרביעי מבין מותגי היוקרה תופסת וולוו שממשיכה במגמת צמיחה עם עליה של 8.8% לעומת חודש יולי אשתקד. את המקום החמישי תופסת לקסוס עם צמיחה של 13.3%.

מותגי יוקרה

מאז תחילת השנה נמכרו 6 מכוניות אסטון מרטין (מקום 47) ו-7 מכוניות פרארי (מקום 46) - אחת יותר מבשנה שעברה לכל אחת. בנטלי (מקום 42) מכרה 21 מכוניות וקרייזלר (מקום 38) שמשווקת כאן את הפסיפיקה מכרה 42 יחידות לעומת אחת בלבד בשנה שעברה. מותג היוקרה הצעיר DS(מקום 35) מכר 110 מכוניות מתחילת השנה שמשקפים צמיחה של 59% וגם מותג לנד רובר (מקום 31) מציג צמיחה של מעל 50%. מותג פיאט (מקום 24) אומנם צונח ב-48.3% אך מותג אלפא רומיאו (מקום 30) מציג צמיחה של 8.6% ומותג ג'יפ מציג צמיחה של 43.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

ארץ מוצא

יצרני רכב לא נוהגים לשמור את כל הביצים בסל אחד ודגמים שונים של מותג מסוים מיוצרים במדינות שונות. אם כבר הספקתם לבחון את עצמכם, בוודאי שמתם לב לכך. הפעם בכל זאת בחרנו להציג את ארץ המקור של המותג (ולא ארץ הייצור בפועל) בהשוואה לשנה שעברה.

יונדאי וטויוטה

המותגים היפנים שולטים בשוק ביד רמה ותופסים נתח שוק של כמעט 40%, בעוד המותגים הקוריאנים מתמקים במקום השני בפער של כ-10%.

מבין המותגים האירופאים, את המקום השלישי מאכלסים המותגים הצרפתים ואילו סקודה, נציגת צ'כיה היחידה, תופסת את המקום הרביעי בפער של 1.5% בלבד. כל שבעת המותגים הגרמנים מתמקים במקום החמישי ותופסים נתח שוק של 5.8% והציגו את הירידה הגדולה ביותר (1.8%-) לעומת התקופה המקבילה.

ארץ מקור - מכירות רכב יולי 2019

מותגי יבשת אמריקה תופסים נתח של 3.6% (3.9%) בלבד. בכל מקרה, ההתחזקות של השקל לעומת מרבית המטבעות הזרים לא משפיעה בהכרח על חלוקת הכוחות בין המותגים השונים, שכן גם מותגים יפניים וקוריאניים רוכשים את כלי הרכב בדולר וביורו.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מדד רכבים חשמליים/פלאג 
    רובי, 05-08-2019

    אני חושב שכדאי ועדיף שאיגוד יבואני הרכב יפרסמו נתוני מכירות לרכבים חשמלי מלא או פלאג אין ,אולי שר התחבורה ושר האוצר יבינו ששם העתיד ואלה הרכבים שירכשו בעתיד הקרוב והמגמה רק תעלה ובכך יבטלו את הגזרות על הרכבים האלה מ 01/2020 ויעודדו לעבור לתחבורה הרבה פחות מזהמת שיצילו חיים לאלפים שמתים כל שנה מזיהום אויר.מנועי בעירה פנימית גוססים באירופה כבר שנים,בישראל הציבור חייב להצביע ברגליים ולא לרכוש רכבים אלה רק ככה ילמדו שחייב לתת הטבות רכישה לרכבים אלה .שיקחו דוגמא ממדינות רבות באירופה שמסבסדות חלק מעלויות רכב חשמלי,פחת 5 שנים והנחות גדולות במיסים ובחשמל.

    סגור תגובה

  • 2. לרובי מהערה 1 
    אייזיק, 05-08-2019

    אני מסכים איתך, אך חשוב לשים לב לכך שכל הסוללות שבהן רכבי ה-HYBRID או הרכבים החשמליים עושים בהן שימון, הן למעשה סוללות שלא ניתן למחזר והסיכון והזיהום שהן גורמות מהווה נזק רב יותר לסביבה בטווח הארוך.
    הסוללות הללו נהרסות לאחר 12 - 10 שנים בממוצע.
    בנוסף לכך, ייצור הסוללות האלו צורך משאבים נדירים ותהליך הייצור עצמו מזהם מאוד.

    לכן היה הרבה יותר חכם לעודד מנועי מימן כמו ב- טויוטה מיראי (שלצערי לא משווקת בישראל) - ללא זיהום הסביבה ע"י עשן או סוללות ישנות.

    סגור תגובה

  • 3. אייזיק, תודה שאתה קיים! סוך סוף מישהו שתומך כמוני בהנעת המימן!!! 
    ניר, 05-08-2019

    לדעתי icar חייבים לטוס לגרמני ולהכיר את הטכנולוגיה. לאחר מכן הם יספרו זאת לכל עם ישראל ומשם מהפכה (זה יקח כמה שנים, אבל עדיין...). הכי יפה לדעתי זה רכבות בהנעת מימן (כמו בגרמני) , זה שקט לגמרי, חזק ולא מזהם.

    סגור תגובה

  • 4. אוהד 
    האסייתיות שולטות ביד רמה בשוק, 06-08-2019

    אין מה לעשות הישראלי רוצה רכב שיהיה אמין וזול והרכבים מהמזרח בהחלט מספקים את הסחורה. אפשר לקחת כדוגמא את הספורטאז' של קיה, רכב מפנק עם אבזור עשיר, בטיחותי מאוד וגם עלויות תחזוקה סבירות בהחלט לג'יפון.

    סגור תגובה

  • 5. הכל בגלל ההטבה להיברידיות שתסתיים 
    א, 08-08-2019

    טויוטה המרויחה העיקרית. דווקא יונדאי וקיה איבדו את ההטבה לסונטה ולאופטימה. מעבר להטבה זו אין שום יתרון אמיתי שנוצר ליפניות.
    טויוטה הכפילה מכירות הקורולה ואוריס עם הקורןלה ההיברידית החדשה שזוכה להטבת מס משמעותית וחסכון בדלק

    סגור תגובה

חזור למעלה