זה התחיל באירוע חגיגי ומפואר בלונדון, בירת בריטניה, וצפוי להמשיך אצל הצרפתים, בתערוכת פריז של החודש הבא. יגואר חושף את מי שמיועדת להיות מכונית חשובה במיוחד עבורו: יגואר XE. ומדוע היא כל כך חשובה? כי זו כניסה חדשה של היצרן הבריטי לסגמנט לוהט בתחום היוקרה: המשפחתיות היוקרתיות. בין המתחרות החשובות בפלח הזה: ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס, וולוו S60, אודי A4 ולקסוס IS.
בעשור הקודם כבר ניסו ביגואר להתחרות במכוניות האלה. בזמן ההוא היה יגואר שייך לקונצרן פורד האמריקאי. היצרן המציא את ה-X טייפ שהתבסס על שלדת פורד מונדאו המהוללת. ובכל זאת, הדגם כשל, בין היתר כיוון שלא עמד בסטנדרטי הנסיעה של היצרן. כעת, כשיגואר תחת בעלות של קונצרן טאטא ההודי, הולכים בדרך חדשה וגם קוראים למכונית בשם מעט שונה: יגואר XE.
יגואר XE מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי. השלדה היא שלדת אלומיניום קלה וקשיחה והעיצוב עושה את המכונית לאווירודינמית ביותר בהיסטוריה של היצרן (מקדם גרר של 0.26). בשלב ראשון מושקת מכונית היוקרה עם שני מנועים. האחד הוא מנוע V6 בנפח 3 ליטר, שמייצר 340 כ"ס. הביצועים בהתאם: 5.1 שניות למאה קמ"ש. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. מנוע נוסף הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטר שמייצר 163 כ"ס וצריכת דלק מרשימה של 26.6 ק"מ לליטר בנזין.
ממדי יגואר XE מציבים אותה כאחת הגדולות בקבוצת המשפחתיות היוקרתיות. אורכה הוא 467 ס"מ (ב.מ.וו סדרה 3 - 462 ס"מ, מרצדס C קלאס - 469 ס"מ, אודי A4 - 470 ס"מ), רוחבה הוא 185 ס"מ (ב.מ.וו - 181, מרצדס - 181, אודי - 183) ובסיס הגלגלים שלה הוא 284 ס"מ (ב.מ.וו - 281, אודי - 281, מרצדס - 284). הגובה שלה קטן מהמתחרות: 142 ס"מ (ב.מ.וו - 143, אודי ומרצדס - 144).
לדגמי יגואר בישראל - יגואר למאמר זה התפרסמו 1 תגובות