דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חמה מהתנור: כל הפרטים על סיאט לאון קופרה החדשה

Getting your Trinity Audio player ready...


בהיצע של קונצרן פולקסווגן, לסיאט לאון קופרה יש מקום מיוחד. היא אמנם יושבת על הפלטפורמה של גולף GTI ומחירן דומה, אך היא פונה לקהל צעיר בהרבה. איך גורמים לקהל הצעיר להעדיף את הספרדיה על הגרמניה? תוספת של הרבה כוח ועיצוב מוחצן.

סיאט לאון קופרה החדשה 265 ו-280 כ
ספרד חזקה בספורט / צילומים: יצרן

גולת הכותרת בקופרה החדשה הוא המנוע. מדובר באותו מנוע 2.0 ליטר טורבו שמניע את ה-GTI אבל כאן הוא זוכה לתוספת של 45 כוחות סוס מול גרסת הבסיס בגולף (לה יש 220 כ"ס). 265 כ"ס וכ-35 קג"מ מציעה הגרסה הבסיסית של הקופרה. התאוצה למאה בגרסה זו, המוצעת רק עם תיבה ידנית ושלוש דלתות, אורכת 5.9 שניות מאוד מהירות. אם כל הסיפור הזה לא נשמע מספיק מרתק עבורכם יש בהיצע גרסה נוספת העונה לשם קופרה 280. אם עוד לא הבנתם, לגרסה זו 280 כ"ס ומומנט זהה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.8 שניות בגרסה הידנית ו-5.7 שניות בגרסה בעלת התיבה האוטומטית, רובוטית כפולת מצמדים (DSG). המהירות המירבית בכל הגרסאות היא 250 קמ"ש ומיותר לציין שהיא מוגבלת אלקטרונית.

הליאון קופרה תצוייד באירופה במערכת DCC. מערכת זו, שראשי התיבות שלה הן "שליטה אקטיבית בשלדה" (Dynamic Chassis Control) שולחת מידע למתלי הרכב על מנת לספק התנהגות כביש טובה יותר. מערכת נוספת שמוצעת בקופרה היא הדיפרנציאל הקדמי מוגבל ההחלקה, שתפקידו לטפל טוב יותר בכוח היורד לגלגלים הקדמיים.

סיאט לאון קופרה מבט מבפנים

הלאון קופרה מבוססת על מכונית משפחתית ורוב הרוכשים ישתמשו בה גם כרכב ליום יום. במקרה דנן הקופרה 280 היא הגרסה השימושית יותר. היא מוצעת גם עם תיבה אוטומטית וגם עם גרסת חמש דלתות. גם צריכת הדלק שפוייה בהתחשב ביעוד הרכב ובנתוני הביצועים שלו. שתי גרסאות המנוע בשילוב התיבה הידנית יציעו צריכת דלק ממוצעת של 15.6 ק"מ לליטר בעוד שגרסאות ה-DSG מציגות נתון של 14.9 ק"מ לליטר.

סיאט לאון קופרה צפוייה להגיע ארצה במחצית הראשונה של השנה.


לדגמי סיאט בישראל - סיאט

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה