דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זמן פרידה: המכוניות שכבר לא משווקות בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

יבואני הרכב דואגים לכנס מסיבות עיתונאים ולהודיע בחגיגיות כאשר מגיע לישראל דגם חדש, אבל כאשר אותו דגם מפסיק להימכר מסיבות כאלה ואחרות - לרוב תהיה דממה תקשורתית. בחודשים האחרונים נעלמו מאולמות התצוגה לא מעט דגמים חשובים, ביניהם כאלה שזכו להימכר באלפי יחידות מדי שנה.

ישנן סיבות רבות להפסקת השיווק של דגמים: לפעמים היצרן מפסיק לשווק את הדגם בגלל אי כדאיות כלכלית, לעיתים מדובר בדגם שלא זכה להצלחה המיוחלת בישראל ובחלק מהמקרים דגמים ישנים פשוט מפסיקים להימכר ומפנים מקום לדגם חדש שיגיע במקומם. אספנו עבורכם את הדגמים החשובים שעוד זכו להימכר כחדשים בשנת 2018, אבל כיום לא תוכלו למצוא אותם באולמות התצוגה.

אודי, דגמי ה-S - לאודי יש שיטת שמות ברורה: A אלו דגמי הכביש הרגילים, רכבי הפנאי נקראים Q ואילו גרסאות הספורט מקבלות את האות S. אודי הציגה השנה לא מעט דגמים חדשים ממשפחות ה-A וה-Q, אך לרובם אין עדיין גרסאות ספורטיביות - ואילו הספורטיביות מהדורות הקודמים הפסיקו להימכר מטבע הדברים. מדובר על אודי S6, אודי S7 ואודי S8 היקרות, שכבר הגיעו לישראל בגרסאות ה-A אך טרם זכו לגרסאות S ספורטיביות. בנוסף הופסק השיווק גם של אודי S1 ואודי RSQ3, לקראת ההשקות של הדורות החדשים ל-A1 ול-Q3.


ב.מ.וו סדרה 6 קופה - גרסת הקופה של ב.מ.וו סדרה 5 (הקודמת) קיבלה בהמשך גם גרסה בשם סדרה 6 גראן קופה, עם 4 דלתות, אבל כיום האחרונה היא זו שנשארה על המדף בעוד הקופה הקלאסית ירדה מההיצע לתמיד. בשנה הבאה תגיע לישראל סדרה 8 קופה, שלטעמנו נראית טוב בהרבה.


הונדה CRV - הדור החדש של ה-CRV צפוי להיות מעניין במיוחד, הודות להנעה היברידית ואופציה ל-7 מושבים. ההמתנה אליו כבר נמשכת שנתיים, מאז הוצג בארה"ב, והשמועות מדברות על כך שיושק בישראל בתחילת 2019. בינתיים אזל המלאי של הדור המוחלף ממחסני היבואן.



טויוטה אוונסיס - מכונית המנהלים הזו היתה הפתרון של טויוטה עבור השוק האירופי, בעוד ארה"ב ושווקים נוספים קיבלו את הקאמרי. מהשנה הבאה אירופה תקבל גם כן את הקאמרי, כך שייצור האוונסיס הופסק בשל כך. מעניין שדווקא בשנתיים האחרונות לחייה זכתה האוונסיס למכירות לא רעות לאור התמחור מוזל, שהציב אותה במקום קרוב מאוד לזה של קטגוריית המשפחתיות.


טויוטה ורסו - למרות מבול רכבי הפנאי של השנים האחרונות, איכשהו טויוטה ורסו הצליח לשרוד את התחרות.  גם בשנים האחרונות נמכר המיניוואן הותיק (הושק ב-2009) בכמויות נאות - בעיקר לחברות הליסינג ולצבא. לאחרונה הופסק הייצור שלו במפעלי טויוטה שבטורקיה, והיבואנית תיאלץ להתמודד בזירת 7 המושבים עם שני כלים - טויוטה פריוס פלוס וטויוטה לנדקרוזר היקר.


פורד פוקוס - הדור השלישי של הפורד זכור בעיקר בגלל ענייני תיבת ההילוכים מהשנים 2012-14, אך במתיחת הפנים של 2016 היא כבר הגיעה עם מנוע וגיר שונים לחלוטין. אלו לא עזרו לה להתגבר על התדמית והמכירות היו נמוכות יחסית. כך או אחרת, באירופה כבר הוצגה פוקוס חדשה שאמורה להגיע לישראל במהלך השנה הבאה (בשאיפה). היחידות האחרונות מהדור היוצא נמסרו ללקוחות לפני כחודשיים.


פולקסווגן ג'טה - רק 184 ג'טות כאלו עלו על הכביש בשנת 2018, לעומת מעל 800 בשנה שלפניה. אפשר להבין את הירידה: בסך הכל מדובר במכונית ותיקה שלא הצליחה להתמודד מול אחיותיה לקבוצה, הגולף והאוקטביה. דור חדש של הג'טה כבר הוצג בארה"ב בתחילת השנה, אך טרם ידוע מתי יגיע לישראל.


פולקסווגן חיפושית - מכונית הרטרו המקסימה יורדת שוב מפס הייצור, בשל ביקוש נמוך ברחבי העולם. בפולקסווגן לא פוסלים קאמבק עתידי, אבל נכון לעכשיו נותרו עוד יחידות בודדות במחסני היבואן ולא צפוי משלוח נוסף. זוהי לא מכונית 3 הדלתות היחידה שנעלמה מהמפה.


פולקסווגן שירוקו - עוד דגם 3 דלתות שיצא מההיצע, ובמקרה הזה לא צפוי דגם חדש מעבר לפינה. פולקסווגן החליטה השנה על הפסקת הייצור של השירוקו, כחלק ממגמה כללית בעולם הרכב של נטישת תצורת הקופה. רק 6 ישראלים רכשו שירוקו בשנת 2018, היתר יסתפקו במשומשות.


פיאט פנדה - האמת? הופתענו מכך שהפנדה הצליחה להחזיק מעמד בישראל למשך תקופה ארוכה כל כך, כשהיא מצוידת בגיר ידני בלבד. אבל על כל לקוח שקנה פיאט פנדה ב-2018, היו עוד 10 שרכשו את פיאט 500 המעוצבת. זו כנראה הסיבה שבגללה בחר היבואן לעצור את השיווק הסדיר של הפנדה, וכעת תימכר המכונית בהזמנה מיוחדת בלבד.


פיאט 500L - המיניוואן המעוצב הזה לא זכה להצלחה ניכרת בישראל. למעשה, ה-500L הרגילה הפסיקה להימכר כבר לפני כשנתיים; מאז נותרנו עם גרסת 7 המושבים, תחת השם 500L ליווינג, אךבתחילת 2018 הוחלט לעצור גם את הייבוא שלה.


שברולט אורלנדו - בטח שמתם לב למוטיב החוזר ברשימה - המיניוואנים מפנים את מקומם. שברולט אורלנדו הוא עוד מיניוואן שהוקרב על מזבח רכבי הפנאי. בשנותיו הטובות נמכר האורלנדו בכמויות נאות לחברות הליסינג וגם זכה לגרסת דיזל חזקה ומוצלחת, אך השנה נמכרו ממנו כ-130 יחידות אחרונות - עד שנסגר המפעל שייצר את הדגם בדרום קוריאה. מי שממשיך בינתיים להימכר בישראל הוא אחיו התאום של האורלנדו - אופל זאפירה.


DS5 - מותג היוקרה הצרפתי DS השיק השנה שני רכבי פנאי חדשים: DS7 קרוסבק שכבר הגיע לישראל ו-DS3 קרוסבק הקטן שהוצג לאחרונה בפריז ויגיע לישראל באמצע 2019. בין לבין הוחלט להיפרד ממכונית המנהלים DS5, שלא זכתה להצלחה - על אף שזכתה לכבוד רב כאשר שימשה את נשיא צרפת. המכונית האחרונה נמסרה לפני כ-3 חודשים.

 


למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה