דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ועידת הרכב: נערכים לרכב האוטונומי

Getting your Trinity Audio player ready...



כ-600 מבכירי ענף הרכב התכנסו אמש (ד') במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, ובהם בכירי משרד התחבורה, יבואני הרכב, מנהלי חברות טכנולוגיות בענף, קציני רכב ומנהלי תחבורה בארגונים גדולים, עיתונאי רכב ועוד. את הכנס הנחה אלי אילדיס, ובסיומו הוכרזו הזוכים בתחרות רכב השנה של iCar.

ועידת הרכב 2018

"כלי רכב שיאסוף נוסעים - יקבל תמריץ של אלפי שקלים"

איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון, הציג את תכניות החברה למאבק בפקקים. "מאז קודם המדינה כמות כלי הרכב גדלה פי 120, בעוד כמות האוטובוסים גדלה פי 8.5 בלבד. אם הקצב הזה ימשך, בשנת 2030 נעמוד עוד שעה בפקקים בכל יום".

על פי התכניות של חברת נתיבי איילון, שהוצגו בעבודה, המאבק בעומסי התנועה יתמקד בכמה מישורים - כאשר בכל מקרה הפתרונות מדברים על אמצעי תחבורה חלופיים, כאשר הצפי הוא שרכב פרטי ימשיך לסבול מעומסי תנועה. לטענת בן מאיר, תמריץ של 2000 שקל בשנה לנהגים שיסעו בתפוסה מלאה ברכב - יספיק כדי להוריד 5% מהמכוניות שעל הכביש.

השול השמאלי של נתיבי איילון יהפוך בשנים הקרובות לנתיב מהיר, ממחלף מבוא איילון ועד נתניה. בנתיב המהיר יסעו שאטלים חינמיים וכלי רכב עם למעלה מ-3 נוסעים.

בנוסף יפותחו נתיבי תחבורה ציבורית בגוש דן, ותינתן העדפה ברמזורים לאוטובוסים. כל עיר שתחתום על ההסכמים לפיתוח נתצי"ם תקבל תוספת של 20% לתחבורה הציבורית וגם תזכה לשדרוג תשתיות נוי.

ועידת הרכב 2018

משרד התחבורה: סבסוד מערכות הבטיחות כשל - נוריד מהכביש רכבים חדישים

את האמירה המפתיעה סיפקה עינת סגל, מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה. לדבריה, התכנית לסבסוד מערכות הבטיחות - שבמסגרתה מקבלים הנהגים החזר של 1,500 שקל באגרת הרישוי על התקנת מערכת התרעה - מוגדרת מבחינת המשרד ככשלון. השלב הבא בתכנית הוא להוריד מהכביש כלי רכב שלא יתקינו את מערכות ההתרעה, כולל כלי רכב חדישים יחסית. פרטי התכנית טרם נקבעו, אך במשרד התחבורה אומרים שהתקצוב לא יהיה מכשול  - מכיוון שהסכום יגיע מכספי משרד התחבורה.

ותיקי הענף: לא מחכים לרכב האוטונומי

"עיריית תל אביב מפחיתה את התקנים לחניות בבנייני משרדים,  התחבורה הציבורית לא מתקדמת - ולכן נראה שהציבור לא ימהר לוותר על הרכב הפרטי", כך אמר מוני בר - מנכ"ל חברת באדג'ט ויו"ר איגוד חברות ההשכרה והליסינג. "אנחנו בבאדג'ט גם לא נאשר ללקוחות לבצע נסיעות שיתופיות באמצעות המכוניות שלנו".

השמאי לוי יצחק העריך כי יעברו עוד 20-30 שנה עד שינועו מכוניות אוטונומיות על הכבישים. "אנחנו כבר לא נזכה לראות את זה קורה", סיכם.

ועידת הרכב 2018

המעבר לחשמל: לא לפני 2030

בפאנל תחליפי דלקים הציג חן בר יוסף ממשרד האנרגיה את התכנית להפסקת השימוש בדלקים מזהמים. לדבריו, עד שנת 2030 תיאסר מכירה של כלי רכב שאינם מונעים בחשמל או גז טבעי. "יש לנו גז טבעי מקומי שיקל את השימוש בו, ויאפשר הנעה של משאיות, אוטובוסים ורכב כבד. השקענו כבר 100 מיליון שקלים בהקמת התשתיות, ובשנים הקרובות נמשיך להשקיע".

ליאור גוטמן, כתב התשתיות והאנרגיה של כלכליסט, ציין כי ההכנסות מתחבורה של מדינת ישראל מגיעות ל-40 מיליארד שקלים בשנה - מה שאומר שבעתיד יעלה המיסוי על הגז והחשמל לתחבורה. הדוברים בפאנל הסכימו כי המעבר לחשמל תלוי בהשקעות של המדינה בהקמת תשתיות טעינה, שיהוו את המפתח למכירת כלי רכב חשמליים.

ועידת הרכב 2018

רחוב המסגר 2025: מתי יגיע העתיד?

"גם בעידן הרכב השיתופי יהיו עדיין רכבים פרטיים, אפילו אם הם יהיו אוטונומיים", אמרה גלית עיני-וולף, משנה למנכ"ל ביבואנית UMI. "בכל מקרה המהפכה לא תקרה בתוך 3 ימים אלא במהלך העשור הבא. ההתקדמות תהיה הדרגתית. בתחום הרכב האוטונומי - תחבורה ציבורית ורכבים מסחריים יהיו הראשונים".

פרופ' אראל אבינרי, ראש המסלול להנדסה וניהול מערכות תשתית במכללת אפקה, העריך כי מה שיעכב את העידן האוטונומי זו הרגולציה - כפי שקרה עם תעודות הזהות הביומטריות. "הפתרון של תחבורה ציבורית, עקב מבנה המדינה שלנו, יהיה טוב רק לערים הגדולות. ההשקעה בתחבורה ציבורית היא גדולה ומסורבלת - כך שנראה את הפתרונות של רכב שיתופי בולטים יותר בשנים הקרובות".

ועידת הרכב 2018

אודי עציון, עורך מדור הרכב של ידיעות אחרונות, הביע סקפטיות בנוגע ליעדי הממשלה למעבר לרכב חשמלי. "שר האנרגיה הבטיח שאחרי 2030 לא ימכרו כאן מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, אבל אפילו יצרני הרכב בעצמם עוד לא ממש שם. הרגולטור חייב ללמוד קודם את התהליך. גם בנושא תשתיות הטעינה, ישראל הולכת לפגר אחרי העולם המערבי".

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה