דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות של תערוכת טוקיו 2017

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת טוקיו ה-45 נפתחה ביום שישי האחרון ותימשך 10 ימים. התערוכה מאופיינת במגוון רחב של רכבי קונספט מכל הסוגים והגדלים, וכמובן גם כמה רכבים חדשים שיגיעו לייצור בקרוב. בתערוכה הוצגה קשת רחבה של רכבים, החל מקטגוריית "קיי" הקטנטנה (הנפוצה בעיקר ביפן) ועד רכבי פנאי גדולים. בכתבה זו נציג דגמים להם יש את הקשר הקרוב ביותר, עד כמה שאפשר, לשוק המקומי בהיבטים של טכנולוגיות ודגמים חדשים.


הונדה


הונדה ספורט EV -  בהמשך לאורבן EV שהוצגה כבר, הפעם הונדה משחררת מכונית ספורט דו מושבית וחשמלית לגמרי, כאשר העיצוב מוגדר כרטרו. רכב הספורט החשמלי ימוצב בין הונדה סיוויק  Type-R לבין ה-NSX. לצערנו, הונדה לא סיפקה נתונים טכניים.

הונדה ספורט EV


טויוטה


טויוטה GR HV - רכב הקונספט המבוסס על מכונית הספורט טויוטה GT86 בעל הנעה היברידית ספורטיבית (בדומה לקיים ברכבי המרוץ של טויוטה במרוץ "לה-מאן"). הדגם בעל גג טרגה, המזכיר את זה של הסופרה. הדבר הבולט ברכב הוא האפשרות להחליף בין תיבה אוטומטית לתיבה ידנית בלחיצת כפתור. נתונים טכניים לא פורסמו.

טויוטה GR HV

טויוטה TJ קרוזר - רכב קונספט המשלב רכב פנאי עם וואן ושואל מאפייני עיצוב מרכב השטח ה-FJ קרוזר. ה-TJ יונע באמצעות מנוע 2 ליטר היברידי אשר יהיה בעל אופציה להנעה לכל הגלגלים.

טויוטה TJ קרוזר

טויוטה i-רייד קונספט - רכב קונספט דו מושבי בעל יכולות אוטונומיות ואינטיליגנציה מלאכותית. הרכב מנטר באמצעות חיישנים את מצבו של הנהג ויכול לשנות מספר פרמטרים ברכב כגון תאורת אווירה והריח ברכב ואף לנסות ליצור שיחה עם הנהג. כל זאת במטרה להשפיע על מצב רוחו של הנהג ולהרגיעו במידת הצורך.

טויוטה i-רייד קונספט

טויוטה Fine-Comfort Ride - רכב קונספט חשמלי המקבל את אספקת האנרגיה שלו ממימן ותא-דלק. לרכב 4 מנועים חשמליים המותקנים בתוך כל גלגל ומספקים לדברי טויוטה כ-416 כ"ס וטווח של יותר מ-965 ק"מ. לדגם זה 6 מושבים והוא שוקל יותר מ-2 טון. הפיין קומפורט רייד מעוצב כהאצ'בק ארוכה, אורכו עומד על 483 ס"מ (ארוך בכ-30 ס"מ מפריוס), בסיס הגלגלים שלו עומד על 345 ס"מ (כ-30 ס"מ יותר מגרסה מוארכת של מרצדס S קלאס) ורוחבו קצת פחות משני מטר.

טויוטה Fine-Comfort Ride


לקסוס


לקסוס LS+ קונספט - מכונית זו היא גרסת קונספט למכונית הסאלון LS המוכרת אך עם טכנולוגיית אינטיליגנציה מלאכותית ונהיגה אוטונומית. ה LS+ מסוגלת לנהוג בכביש המהיר ועד ליציאה ללא התערבות הנהג. אלו הן תוספות טכנולוגיות שיצטרפו בהמשך ל-LS שתשווק ב-2018 לה יהיו יכולות שמירה על נתיב ונסיעה בכביש מהיר עם שינוי נתיבים.

לקסוס LS+ קונספט

מאזדה


מאזדה קאי (Kai) - מכונית האצ'בק קומפקטית המבשרת את הדור הבא של מאזדה 3. תצויד במנוע "סקיי-אקטיב" מהדור החדש. מאזדה מדווחים כי נעשה שיפור בכל מערכות הרכב, בנוחות הנסיעה, בבידוד הרעשים, ואף בתחושת הביצועים של הרכב.

מאזדה קאי

מאזדה ויז'ן קופה (Vision Coupe) -  קופה 4 דלתות המציגה את מאפייני העיצוב של הדורות העתידיים של רכבי מאזדה ואולי אף רומזת למאזדה 6 הבאה. העיצוב בשפת ה"קודו" בוגר יותר, אסתטי, אלגנטי ובעל תחושת פרימיום. מבחינה חיצונית מאזדה מתארים עיצוב ב"תנועה אחת" לטובת תחושת זרימה.

מאזדה ויז'ן קופה

מאזדה CX-8 - רכב פנאי גדול בעל 7 מקומות ושיווקו יתחיל בשנה הבא, כרגע לשוק היפני בלבד. יהיו לו 3 אפשרויות התאמה שונות לשורה השניה, כגון 4 כסאות "קפטן" בשורה השניה והשלישית עם מעבר נוח ביניהם. ה-CX-8 יונע באמצעות מנוע סקיי-אקטיב 2.2 ליטר בעל 188 כ"ס ומומנט של 47.8 קג"מ המשודך לתיבת 6 הילוכים והנעה חדשה לכל ארבעת הגלגלים.

מאזדה CX-8

מאזדה MX-5 מיאטה - מאזדה מדווחים כי ערכו שיפור בנוחות הנהיגה על-ידי שיפור הגה הכוח, כיוון מדוייק יותר למתלה האחורי, שיפור קל בתא הנוסעים, יחד עם נגיעות עיצוב חיצוניות קלות וצבעים חדשים לבחירה.

מאזדה MX-5 מיאטה


מיצובישי


מיצובישי E אבולושן - רכב פנאי חשמלי לגמרי בעיצוב קופה. ברכב מותקנת מערכת אינטיליגנציה מלאכותית אשר לדברי מיצובישי מנטרת באמצעות מספר מצלמות את רמת הנהיגה של הנהג ומציעה תוכנית אימונים לשיפור היכולות. האי-אבולושן משתמש בשלושה מנועים חשמליים, האחד מניע את הגלגלים הקדמיים והוא מקשור לשני מנועים המניעים את הגלגלים האחוריים ובכך מציע הנעה כפולה. נתוני המנוע והביצועים לא פורסמו.

מיצובישי E אבולושן
 
מיצובישי אמיראי 4 EV
- האמיראי 4 הוא רכב קונספט המציג שלושה תחומים עיקריים - חשמל, טכנולוגיות אוטונומיות ותקשורת. האמיראי 4 הוא רכב חשמלי לגמרי, מצוייד בטכנולוגיות אוטונומיות מתקדמות המאפשרות נהיגה אוטונומית לצד נהיגה רגילה. האמיראי לא ינטוש את הנהג והנוסעים והוא מרושת במצלמות שמנטרות את התנהגות הנהג. ישנה אפשרות להצגת מפת תלת-מימד אל מול עיניו של הנהג לסיוע במצבים של ראות מוגבלת.


ניסאן


ניסאן ליף ניסמו - דגם קונספט חשמלי וספורטיבי המצוייד בבטכנולוגיית Pro Pilot autonomy tech - מערכות בטיחות אקטיביות כדוגמת מערכת עזר לסטייה מנתיב, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית ומערכת Pedal-e שמאפשרת נהיגה תוך שימוש בדוושה אחת. חטיבת ניסמו הוסיפו מתלים ספורטיביים, צמיגי ביצועים ומחשב רכב משופר לטובת תאוצה מידית בכל שלב.

ניסאן ליף ניסמו

ניסאן IMx - רכב פנאי חשמלי לגמרי אשר מבוסס על אותה פלטפורמה כמו ניסאן "ליף". לדברי ניסאן מותקנת בו סוללה חדשה אשר תספק טווח של 600 ק"מ. ה-IMx בעל שני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר, וכך מושגת הנעה לכל ארבעת הגלגלים. הסוללה מספקת 429 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ.

ניסאן IMx


סובארו


סובארו ויזיב פרפורמנס - רכב קונספט המזכיר מאוד את האימפרזה WRX STI ושואל מאפייני עיצוב נוספים מדגם הויז'ן GT ממשחק המחשב גראן-טוריסמו. סובארו מציינים כי לדגם ביצועים גבוהים ממנוע בוקסר המניע את כל ארבעת הגלגלים. פרטים מדוייקים לא נמסרו, אך פתח יניקת האוויר, הגלגלים הגדולים והדיפיוזר האחורי המכיל 4 אגזוזים לא משאירים ספקות.

סובארו ויזיב פרפורמנס


סוזוקי


סוזוקי E סרבייבר - ג'יפון קטן בעל מנוע חשמלי בלבד, המניע את כל ארבעת הגלגלים. לאי-סרבייבר גג נשלף מקורת גג בצורת T והדגם נועד להציג את הכיוון העיצובי של סוזוקי בעתיד.

סוזוקי E סרבייבר

סוזוקי קרוס-בי (XBee) - הוא מיני קרוסאובר, שאורכו עומד על 367 ס"מ והוא ברוחב 167 ס"מ ובגובה 170.5 ס"מ. לשם השוואה הוא קצר וצר יותר מהאיגינס המוכרת (קצר ב-3 ס"מ וצר ב-2 ס"מ) אם כי גבוה ממנה ב-11 ס"מ. הקרוס-בי הוא כמעט היברידי ולו מנוע בנפח ליטר אחד שמסתייע בסוללה חשמלית לפעולות שונות ברכב המסייעות לחסיכון.

סוזוקי קרוס-בי (XBee)

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה