דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות הנמכרות ביותר ב-2015

Getting your Trinity Audio player ready...


כמו השנה שלפניה, גם שנת 2015 מסתיימת כשנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי. 254,748 מכוניות חדשות עלו על הכביש בשנה היוצאת, צמיחה של 6.2% ביחס ל-2014. ניתן לזהות כאן מגמה של עליה ברמת המינוע (מספר כלי הרכב לנפש), אך גם האטה מסוימת בצמיחה - שכן ב-2014 צמח השוק ב-12.7%. הסיבות לצמיחה הן רבות, וביניהן ניתן למנות את סביבת הריבית הנמוכה, מחירי המכוניות שהוזלו ריאלית, שיעור התעסוקה הגבוה בישראל ועוד.

השנה היתה בסימן "שבירת סגמנטים". קיה ספורטז' נתן את האות עם מחיר של 135 אלף שקל וכניסה אגרסיבית לתחרות עם המשפחתיות, ואחריו הגיעו הוזלות לניסאן קשקאי ופיג'ו 3008, ירידות מחירים נוספות בפיג'ו-סיטרואן לקראת סוף השנה, השקות של דגמים חדשים במחירים נמוכים מהמקובל (סקודה סופרב ופאביה, יונדאי סונטה וטוסון, לקסוס NX והונדה ג'אז), וכמובן - החדירה של דאצ'יה לשוק הישראלי, שהסתיימה עם 2,422 מכוניות חדשות שעלו על הכביש - כולן עם תיבת הילוכים ידנית.

ומי הן 10 המכוניות הכי נמכרות בישראל? בשביל זה תצטרכו לחכות לסוף הכתבה...

שימו לב: השינוי המצוין בטבלאות הוא ביחס לדירוגי 2014. הסימן ^ מציין כניסה חדשה לעשיריה המובילה.


דירוג המותגים
לראשונה, קיה הוא המותג הנמכר ביותר בישראל - והוא עושה את זה עם מספר המכירות השנתי הגבוה ביותר שנרשם אי פעם למותג יחיד בישראל. יונדאי ירדה למקום השני, והיא גם רושמת ירידה בנתח השוק. שברולט נפלטת הרחק מהעשיריה הראשונה, וירידות בולטות ניתן לראות גם בהונדה ובפורד. מנגד, פולקסווגן וסיאט רשמו התחזקות, וכך גם סובארו, פיג'ו, MG וכמובן דאצ'יה שבפועל החלה להימכר רק השנה (וב-2014 רשמה 4 רכבים).

מיני
אחרי שנת הפסקה, קיה פיקנטו מחזירה לעצמה את תואר "המכונית הנמכרת בישראל". בקטגוריית מכוניות המיני היא לא זזה מהמקום הראשון כבר כמה שנים טובות, וגם ההתחזקות המרשימה של יונדאי i10 לא באה על חשבונה של הקיה, שהוסיפה לעצמה בדיוק 2,000 מסירות על פני השנה שעברה. סוזוקי אלטו ממשיכה להפתיע במקום השלישי, כשמה שנשאר במלאי אלו גרסאות ידניות בלבד. שברולט ספארק נחלשה והדור החדש שיושק ב-2016 צפוי לשפר משמעותית את מעמדה. פיג'ו וסיטרואן השיקו השנה את ה-108 וה-C1 החדשות, אך אלו לא שינו כמעט את מצבן ביחס לדגמים הקודמים ששווקו.
יצאה מהעשיריה: סיאט מי.




קיה פיקנטו / צילום: פבל צ'רניצקי

סופר מיני
רצף ההשקות המעניינות בשנת 2015 בסגמנט הסופר מיני לא עשה רושם על הלקוחות. שלושת הדגמים הנמכרים ביותר הם לא חדשים, וה-i20 שהוצגה בדור חדש ספגה ירידה משמעותית בהיקף המכירות. מאזדה 2 קצת מטעה: מתוך 3,361 מסירות מרשימות, 2,248 הן שאריות של הדור הישן שנמסרו בתחילת 2015. סקודה פאביה החדשה אמנם הצליחה, אך לא עברה את המקום השמיני, והדור החדש של אופל קורסה לא התקרב לעשיריה.
יצאו מהעשיריה: הונדה ג'אז, פורד פיאסטה.




טויוטה יאריס / צילום: נועם ריין

משפחתיות קטנות
הסגמנט של ציי הרכב רשם מעט מאוד שינויים. כלמוביל שולטת בלמעלה מ-50% מהשוק הזה, עם ה-i25 שהתחזקה השנה והאטראז' שממשיכה לעשות חיל בצה"ל. האלמרה, שהושקה השנה, תפסה מקום מכובד בשוק - וגם פיג'ו 301 סוף סוף רושמת מספרים מכובדים. הדמיו של מאזדה מפתיעה לרעה.
יצאו מהרשימה: סוזוקי SX4, סיטרואן C אליזה.




יונדאי i25 / צילום: פבל צ'רניצקי

משפחתיות
הקיפאון של שוק המשפחתיות השנה הדהים גם אותנו. זה לא ששוק המשפחתיות חלש - נמכרו פה השנה למעלה מ-70 אלף מכוניות משפחתיות - אלא שהעובדה שלא הושקו דגמים חדשים יצרה סטגנציה ולא שינתה את יחסי הכוחות בין השחקנים השונים. בשנה הבאה יהיה פה מעניין יותר, עם הדגמים החדשים של פורד פוקוס, אופל אסטרה, רנו מגאן, טויוטה פריוס ועוד.
יצאו מהרשימה: פורד פוקוס, שברולט קרוז.




טויוטה קורולה / צילום: פז בר

רכבי כביש - שטח קטנים
העוצמה של סוזוקי קרוסאובר נשמרה, אך יש לנו תחושה שבשנה הקרובה יהיו כמה כלים שיעשו לו חיים קשים - למשל סוזוקי ויטרה שבזמן קצר מאוד רשם כמעט 600 מכירות, וגם מאזדה CX3 שצפוי להגיע במהלך השנה. סובארו XV התחזק משמעותית, ניסאן ג'וק שמר על כוחו בצורה מעט מפתיעה, ואת הרשימה סוגר סוזוקי ג'ימני קשישא שחזר השנה לסיבוב נוסף בישראל.
יצאו מהרשימה: אין.




סוזוקי קרוסאובר / צילום: מת'יו דויל

רכבי כביש - שטח בגודל בינוני
קיה ספורטז' הוא ללא ספק הכותרת הכי בולטת של הסגמנט הזה, ואולי גם של שוק הרכב בכלל. ירידת המחיר הדרמטית הכניסה אותו לזירה הלוהטת של הג'יפונים הקטנים והמכוניות המשפחתיות, והמכירות בשנה האחרונה לחיי הדגם פשוט מדהימות. אחריו באו גם ניסאן קשקאי ויונדאי טוסון עם הוזלות מרשימות, ומיצובישי אאוטלנדר כרגיל מככב בזכות 7 המושבים. שימו לב לדאצ'יה דאסטר, שנמכר עם תיבה ידנית בלבד, וגם ליונדאי ix35 שרושם הישגים יפים בשנתו האחרונה בישראל.
יצאו מהרשימה: שברולט קפטיבה ספורט, סוזוקי גרנד ויטרה.




קיה ספורטז' / צילום: יתיר דוידוביץ

רכבי כביש - שטח בגודל מלא
העוצמה האדירה של טויוטה לנדקרוזר מקבלת מימדים אחרים לגמרי כשזוכרים שהיא עולה מאה אלף שקל יותר מהסורנטו שבמקום השלישי. הסורנטו שיצא השנה בדור חדש יאיים מן הסתם בשנה הבאה בצורה מוחשית יותר על האח לבית יונדאי, וסביר להניח שנראה גם התחזקות של הצמד לבית פורד - שהגיעו בדגמים מחודשים עם תחילת השנה הנוכחית.
יצאו מהרשימה: אין.




טויוטה לנדקרוזר / צילום: פבל צ'רניצקי

מנהלים
גם כאן, שורת השקות חשובות עדיין לא באו לידי ביטוי - ובעיקר זו של סקודה סופרב, שנחתה כאן לקראת סוף השנה. לא נופתע אם בשנה הבאה נראה בעשיריה המובילה גם את יונדאי סונטה הייבריד, וכמובן שלא נופתע אם מאזדה 6 תמשיך לשמור על ההובלה הכמעט נצחית. פולקסווגן פאסאט, שהגיעה באמצע השנה בדור חדש, מתייצבת במקום השלישי והמכובד.
יצאו מהרשימה: הונדה אקורד, לקסוס IS.




מאזדה 6 / צילום: מת'יו דויל

מיניוואנים
גם השנה, המנצח הגדול של קטגוריית המיניוואנים הוא בעצם מיצובישי אאוטלנדר, שמשתייך אמנם לסגמנט רכבי הפנאי - אך הוא הבחירה המועדפת על משפחות עם 4-5 ילדים. בשאריות מתחלקות טויוטה, שהורסו הותיק שלה התחזק בכ-30%. סיטרואן C4 גרנד פיקאסו רושם התחזקות ראויה לציון, ובאופן לא ברור מאזדה 5 מצליח לשמור על כוחו. הופתענו לראות את הצניחה של שברולט אורלנדו.
יצאו מהרשימה: סאנגיונג רודיוס, אופל זאפירה.




טויוטה ורסו / צילום: נועם ריין

סאלון - פאר
כמעט ולא שמנו לב למתיחת הפנים הקלילה של ב.מ.וו סדרה 5, וכנראה שהיא לא הסיבה הבלעדית להתייצבות המרשימה שלה במקום הראשון. אולי הדור החדש של ה-E קלאס שמתדפק על הדלת הוא זה שהוביל להאטה במכירות הדגם. במקום השלישי ניצבת ה-S קלאס, עם תג מחיר של למעלה ממיליון שקל, שמכרה השנה יותר מרכבים זולים יחסית של וולוו וקדילאק. וולוו S80 מכרה השנה בדיוק את אותו מספר יחידות כמו בשנה הקודמת.
יצאו מהרשימה: ב.מ.וו סדרה 7.

סלון פאר


ב.מ.וו סדרה 5 / צילום: מת'יו דויל

רכבי כביש - שטח יוקרתיים
מי היה מאמין: צמד הג'יפונים של אודי ממשיך להוביל את השוק, וביניהם נדחף השנה הג'יפון החדש והמרשים של לקסוס - שבתוך שנה בלבד התייצב במקום השני המכובד. הגרנד צ'ירוקי איבד מכוחו, וב.מ.וו X3 נחלש לטובת האח החתיך X4.
יצאו מהרשימה: לקסוס RX, לנדרובר דיסקברי.




אודי Q3 / צילום: נועם ריין

טנדרונים
אין חדש תחת השמש. כל עוד משווקת בישראל סיטרואן ברלינגו, היא תמשיך להיות המכונית הנמכרת ביותר בקבוצתה. כן כן, רכב צרפתי בסגמנט שבו האמינות חשובה יותר מכל. דאצ'יה דוקר לא הצליח להתברג במקום גבוה, ופיאט דובלו רשם קפיצה משמעותית.
יצאו מהרשימה: אין.




סיטרואן ברלינגו / צילום: אסף בר-שי

טנדרים
שני טנדרים חדשים הושקו השנה בישראל - מיצובישי טרייטון וטויוטה היילקס, ושניהם שמים במרכז הכוונת את איסוזו די מקס. זה לא הפריע לו להמשיך לשמור על המקום הראשון, בפער ניכר.
יצאו מהרשימה: גרייט וול סטיד, פיאג'ו פורטר




איסוזו די-מקס / צילום: מת'יו דויל

המכוניות הנמכרות בישראל
הקורולה קצת ירדה, הפיקנטו התחזקה וחזרה למקום הראשון, אך הסיפור המעניין ביותר של 2015 הוא ללא ספק קיה ספורטז' - שהגיע בתחילת השנה בגרסת 1,600 סמ"ק ופשוט שבר את השוק. אצל היתר אין הפתעות מיוחדות, כשראוי לציין גם את ההתחזקות של מיצובישי אאוטלנדר לאחר מתיחת הפנים, ואת ההיעדרות של מכוניות הסופר-מיני מהרשימה.
יצאו מהרשימה: יונדאי i20, יונדאי i30, פורד פוקוס.




ועוד פעם אחת אחרונה, קיה פיקנטו... / צילום: מת'יו דויל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה