בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

המהפכה של ב.מ.וו - משמעות ההוזלות על שוק היוקרה



המעבר של ב.מ.וו לידי "דלק מוטורס" הביא עימו בשורה אמיתית. המהלך הזה היה צריך להגיע לפני הרבה שנים אבל רק בהגיע גורם חיצוני לתחום היוקרה הוא יצא לפועל. ההשלכות ישנו את פני שוק הרכב בישראל



מאת יתיר דוידוביץ


"דלק מוטורס" הפילו פצצה במסיבת עיתונאים מתוקשרת (20.2.2012) עת פרסמו מחירון חדש עם מחירים נמוכים במיוחד לב.מ.וו ומיני. רכבי יוקרה בישראל מעולם לא היו כל כך נגישים לציבור הרחב. במאה וקצת אלף שקל תוכלו להתלבט היום בין פיאט 500, סיאט איביזה, פורד פוקוס ומיני. המשפט האחרון, אם היה נשמע לפני חודשים בודדים, היה מזכה את אומרו בקיטונות של בוז או צחוק, אבל שוק הרכב בישראל, שהיה מאובן במשך שנים, מוכיח פעם נוספת כמה הוא דינאמי וגמיש מאז רפורמת המיסוי הירוק לפני שנתיים והמחאה החברתית בקיץ האחרון.

"דלק מוטורס" לא העלו בדעתם להתייחס למחאה החברתית. ובצדק, למחאה החברתית אין כל קשר לדבר, השינוי הוא רק בזהות הבעלים. בניגוד ליבואני היוקרה שעסוקים בתדמית ומיצוב ב"דלק" עסוקים בדבר אחד – למכור מכוניות. ואת זה, תאמינו לי, הם יודעים לעשות טוב מאוד. פורד פוקוס שהגיעה בקיץ עם מגוון דגמים בלתי נתפס בשוק המקומי ועכשיו מחירי ב.מ.וו מצביעים על התגובות המהירות של היבואן הגדול בענף לשינויים בשטח. פגיעה בניחוח היוקרתי של המותג? לדעתם של מנהלי "דלק" עוד אלפיים מכוניות ב.מ.וו שיעלו על הכבישים לא יגרמו כל נזק. הם משוכנעים שהמחיר החדש מספיק גבוה כדי לא ליצור זילות של הסמל. אז נכון שלכם יעלה הרבה פחות לקנות רכב יוקרה אבל בב.מ.וו וב"דלק" ירוויחו מהמהלך הזה פי כמה יותר.

מיני רואדסטר

מיני רואדסטר. מישהו בב.מ.וו איבד את הראש? / צילומים: יצרן

לדברי נציגי ב.מ.וו, לקוחות שקנו רכבי יוקרה בזמן האחרון לא יפגעו. יש נשמות טובות שטענו שגם ככה הלקוחות קיבלו את הרכבים בהנחת ענק. הנציגים מצדם טוענים שהפער בין מכירת רכב יד שנייה לבין קניית הרכב החדש ישמר. אם הרכב שנקנה איבד 30% מערכו בין לילה זה יתקזז לרוכש עם רכב היוקרה הבא שיקנה ויהיה זול משמעותית. שוק היוקרה ישמור על לקוחותיו אבל יאפשר לרבים אחרים להשתדרג למותגי יוקרה. זה מאוד יפה להגיד אבל לכו תספרו את זה למי שקנה סדרה 7 חדשה לפני חודשיים והיום ראה איך היא איבדה מערכה עשרות או אפילו מאות אלפי שקלים.

ומה עם היבואנים האחרים? קשה להניח שמישהו בימים האחרונים, בעיקר מי שגולש ברשת, עובר ליד שלטי חוצות או סתם נושם, פספס את הנחות הענק של אודי. יש כאלו שלא ממש הבינו מה גרם לאודי להתנהל כך. אחרי פרסום מחירי המחירון של ב.מ.וו היום המהלך של אודי נראה פתאום היסטרי ולא מספק. ההנחות באודי אפילו שיחקו לידיים של גיל אגמון, מנכ"ל "דלק מוטורס", שדאג לציין בכל הזדמנות שהמחירים שלו כאן כדי להשאר. "אני לא אנהל בזאר טורקי על מחירו של כל רכב" הוא אמר היום. לאודי ומרצדס יש שתי אפשרויות: להוריד מחירי מחירון או להשאיר ולהסתכן בבריחת לקוחות וירידת ערך משמעותית יותר לרכביהם. בב.מ.וו גררו את המתחרים לתחרות בזירה חדשה, אודי ומרצדס יוכלו להנות מהעניין הן רק צריכות להתאים עצמן למצב החדש. Win-win הגדירו את זה אתמול במסיבת העיתונאים, וזה נכון.

אודי A1
אודי A1. הנחות היסטריות

וולוו, לקסוס ואינפיניטי, חברות שנתפסות כיוקרתיות אך פחות מנקרות עיניים, יאלצו אף הן לשנות את מדיניות המחירים אך לא צפויות להיפגע מהמהלך. אינפיניטי כבר מספר שנים מציעה רכבים עם ניחוח ספורטיבי במחירים תחרותיים יחסית וכמו לקסוס מגיעה עם מוניטין אמינות גבוה. המוניטין הזה שווה לא מעט לקוחות שרוצים יוקרה אבל בלי מס במוסך. גם וולוו תשמור על רמת המכירות אם תוריד מחירים ותפצה באבזור עשיר ובמוניטין בטיחות שכל כך מאפיין אותה.

מי שעלולות להפגע מהמהלך הזה הן דווקא חברות הסמי-יוקרה קרי הונדה ופולקסווגן. הורדת מחירים מצדם תשים אותם כתף אל כתף עם חברות כמו אופל וסיטרואן ומעמדן היוקרתי באופן יחסי יאבד. מצד שני במחירים הנוכחיים הלקוחות יעדיפו לבחור במותגי יוקרה חזקים בהרבה.

המהלך המבריק בכל הסיפור מגיע מצידה של אלפא רומיאו. החברה האיטלקית שמתגאה בכך שהיא פונה אל הלב ולא אל ההראש בחרה לכוון ישר להיגיון של לקוחות הג'ולייטה. נציג המכירות של אלפא ישב עם רוכש אפשרי ויגיד לו דבר פשוט. בתוספת קטנה תקבל רכב פרימיום, חזק משמעותית מב.מ.וו סדרה 1, מעוצב וחדיש ביחס לאודי A3 ובנוסף זול לאחזקה (אם הלקוח יאמין להבטחות על השיפור באמינות). במקום למתג את עצמה מתחת לשלוש החברות הגרמניות הג'ולייטה תציע תמורה (רציונאלית) טובה יותר ביחס אליהן. זה מהלך די מסוכן אבל גם אם לא ימכרו באלפא 500 ג'ולייטות בשנה, כמו שהם מכריזים, הם לפחות ישפרו את ערך המותג. לא יצליח, לא נורא. באלפא יורידו מחירים ויבנו על כל אותם לקוחות שמחפשים אלפא בגלל השם. במחירים החדשים יהיו מספיק כאלו.

אלפא רומיאו ג'ולייטה
אלפא רומיאו ג'ולייטה. פונה אל ההיגיון

המהלך של ב.מ.וו הולך לשנות את השוק בטווח הקצר. הלוואי שהייתי יכול להגיד שהוא ישנה את השוק גם בטווח הארוך אבל יכול מאוד להיות שאט אט יעלו חברות היוקרה מחירים ובשקט בשקט השוק יחזור לסורו. על "דלק מוטורס" ועל שאר חברות היוקרה מוטלת חובת ההוכחה שהמחירים החדשים כאן כדי להשאר וש"מיסים" בתחום הרכב הם ממשלתיים בלבד ולא קשורים לסמל שבחזית.










למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. לגבי "המהלך המבריק של אלפא רומיאו"  זה לא שהג'ולייטה נותנת יותר מהמתחרות שלה אלא שהיבו...

לם,23.02.2012

2. צונמיי רכבי יוקרה.........  הכי חשוב שהרכבים ישמרו על מחיר טוב לאחר שהרכב יוצא...

רני,12.01.2013
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים