דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה אינסייט החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

במלחמה בתעשיית הרכב היפנית, לא לוקחים שבויים. כך היה תמיד, בקרב בין ענקיות הרכב טויוטה והונדה על השליטה בשוק האמריקאי. וכאשר הוצגה טויוטה פריוס בשנת 1997, מהנדסי הונדה לא נשארו חייבים והציגו בשנת 1999 רכב הייברידי משלהם, הלא היא הונדה אינסייט (Insight  - תובנה) [לחוות דעת על הרכב - הונדה אינסייט], ששיווקה החל מיד לאחר מכן בארה"ב, שקיבלה בזרועות פתוחות את הרכב המעניין החדש. דווקא הפריוס, שהוצגה מוקדם יותר, איחרה להגיע לארה"ב; אך כאשר הגיעה ב-2001 לשם, הפכה למתחרה המרה ביותר של האינסייט.

כאשר הושקה האינסייט, מחיר הדלק היה זול פי 3, וטרנד ההיברידיות היה שמור לחובבי איכות הסביבה וכוכבי קולנוע. עם זאת, בשנים האחרונות עם העליית הדרמטית של מחירי הדלק, הרכבים ההיברידים הפכו לנחלת הכלל. וכאן הצליחה יותר טויוה פריוס, שהציעה מראה יותר קל לעיכול ומבנה 5 דלתות פרקטי. כמו כן, הפריוס הציעה יותר כוח ומערכת הייברידית מתוחכמת יותר. וכך, בשל מכירות נמוכות, ולמרות היותה הרכב החסכוני ביותר בארה"ב במשך כל שנות יצורה, הופסק יצור האינסייט ב-2006.

עם זאת, בספטמבר 2008, הכריזה הונדה על כוונתה להחזיר את האינסייט לחיים עם דור חדש לגמרי. בתערוכת פריז שבאוקטובר 2008 חשפה הונדה תמונות ופרטים ראשוניים על קונספט של האינסייט.

הונדה אינסייט החדשה 2009

הונדה אינסייט החדשה במבט מלמעלה / צילומים: יצרן

מבחוץ, לוקחת האינסייט השראה ברורה מהדגם הקודם: במיוחד באחוריים, עם יחידות תאורה משולשות, שכעת, במבנה 5 הדלתות ועם הגג הגבוה והמשתפל, יוצרות דימיון לא קטן לפריוס המתחרה. בנוסף, האינסייט מאמצת אלמנטים עיצוביים מה-FCX קלאריטי, רכב המימן של הונדה (ששיווקו אגב יחל בקרוב – נובמבר 2008 ביפן), אך גם משפת העיצוב של היצרן, גם מדגמים "רגילים" כמו המשפחתית של היצרן, הונדה סיביק.

אך לא רק העיצוב החיצוני לקוח מהסיביק: גם יחידת ההנעה ההיברידית בהונדה אינסייט החדשה תלקח מהסיביק הייבריד. טכנולוגייה זו מכונה ע"י הונדה IMA (Integrated Motor Assist) , ונמצאת כיום בדור הרביעי שלה, ומציגה מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטרים המתוגבר ע"י מנוע חשמלי. השימוש ביחידת הנעה זו מבדיל את האינסייט מהפריוס, שכן טויוטה פריוס מסוגלת לנסוע על כוח חשמלי בלבד, ומערכת ה-IMA אינה מסוגלת לכך. ההבדל אמנם לא יהיה גדול בנסיעה בינעירונית, אך חלק מדירוג צריכת הדלק החשוב בארה"ב, EPA, נקבע בנסיעה עירונית, ולפיכך יהיה נחות מהנתון המקביל של הפריוס. סביר להניח כי הונדה בחרו להשתמש במערכת זו ולא במערכת יחודית על מנת להוזיל את עלויות הפיתוח. הוזלה זו עשויה למצב את האינסייט מעל הפריוס בתחום האבזור והגימור, כאשר במחיר המקביל לזה של הפריוס תוכל המתחרה מבית הונדה להציע אבזור רב יותר.

2009 Honda Insight הונדה אינסייט החדשה

הונדה אינה חושפת פרטים נוספים על האינסייט החדשה, אך ציפיות דווקא כן: הפעם הונדה מעוניינים להגביר את מכירות האינסייט באירופה ואף בחרו להשיק את הדגם בתערוכת פריז האירופאית. הדגם הקודם הצליח בעיקר בארה"ב, כאשר באירופה נמכרו מעט מאוד יחידות, בשל מחיר אטרקטיבי של הדיזל. יהיה מעניין לראות כיצד מתכוונים הונדה לעמוד ביעד זה. יתכן כי יפעלו לשיווק האינסייט בשווקים נוספים, או ישתמשו במחיר אטרקטיבי לטובתם. לבד מזאת, הונדה מכריזים על נתון מכירות שנתי של 200,000 יחידות, מתוכן 100,000 בארה"ב. חלק גדול משארית המכירות יהיה ביפן שם מכוניות הייברידיות פופולריות מאוד, והשאר כאמור במדינות אחרות בהן גם אירופה.

את הונדה אינסייט החדשה יפגשו תושבי ארה"ב באולמות התצוגה בתאריך משוער בסמוך לאביב 2009. ניתן להמר כי האינסייט תהיה זולה או שווה במחירה לטויוטה פריוס. על תאריכי הגעה לאירופה (וישראל) אין מידע כלל. ובינתיים ניתן להתרשם ממנה בתערוכת פריז 2008.

הונדה אינסייט בישראל - הונדה אינסייט

לדגמי הונדה בישראל - הונדה

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה