דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הדור השני של מאזדה CX5 בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


הדור הראשון של מאזדה CX5 זכה להצלחה מרשימה בישראל. למעלה מ-16,000 מכוניות מדגם זה נמכרו מתחילת השיווק ב-2012. עקב ריבוי הג'יפונים הזולים כמו קיה ספורטז' ויונדאי טוסון, בשנתיים האחרונות ה-CX5, שתימחורה לא ירד לרף הנמוך של המתחרות, לא הרשימה בטבלת המכירות.

מאזדה CX5

באופן שיכול אולי להפתיע, יחידות ההנעה לא עברו שינוי מהותי. לעומת רכבים אחרים בשוק המגיעים עם מנועי טורבו, ב-CX5 יחידות ההנעה נותרו אטמוספריות המשודכות לתיבה אוטומטית. למנוע הבסיסי בנפח 2.0 ליטר, 165 כוחות סוס ו-21.4 קג"מ. ה-CX5 החדש מעט כבד מקודמו, מה שמסביר צריכת דלק מעט פחות טובה (14.9 ק"מ לליטר) והאצה פחות מהירה ל-100 קמ"ש (10.1 שניות). המהירות המירבית גבוהה ב-2 קמ"ש (189 קמ"ש). גרסה זו מוצעת כאמור עם תיבה אוטומטית והנעה קדמית בלבד.
המנוע החזק יותר, בנפח 2.5 ליטר, מוצע עם הנעה כפולה בלבד. למנוע זה 195 כוחות סוס - 3 יותר מבעבר. גם כאן המהירות המרבית גבוהה במעט וההאצה ל-100 מעט איטית יותר (8.9 שניות). צריכת הדלק זהה - 13.7 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. כל הגרסאות למעט גרסת הבסיס מציעות מרווח גחון של 193 מ"מ (185 מ"מ בגרסת ה-Executive).

הדור החדש של מאזדה CX5 שומר על קווי העיצוב של הדגם הקודם ומוסיף חזית מחודדת ודומיננטית יותר ועיצוב כללי יותר מוקפד. מאחור ההבדל עוד פחות משמעותי ומתמקד ביחידות תאורה מעוצבות ומחודדות.

מאזדה CX5

תא הנוסעים עושה קפיצת מדרגה קדימה. לעומת תא הנוסעים הפשוט של הדור הקודם, הדור החדש זוכה לעיצוב מינימליסטי עם קווים רוחביים שנותנים תחושה של מרווח גדול יותר. מסך המולטימדיה, בגודל 7 אינצ', מקבל יותר נוכחות תודות למיקום על הקונסולה ולא בתוכה, בדומה למאזדה 3. בחברה היפנית טוענים שאיכות החומרים השתפרה משמעותית ושכיום ה-CX5 יכול להתחרות גם במותגי פרימיום, ככל שזה נוגע לאיכות החומרים וההרכבה.

רשימת האבזור של מאזדה CX5 מרשימה. ברמת האבזור הבסיסית (Executive) הרכב מוצע עם פנסי LED וחישוקי 17 אינצ'. כלל הגרסאות מוצעות גם עם מערכת מאזדה Connect הכוללת דיבורית, מצלמת רוורס וחיבורים לנגני שמע, וכן ניווט אינטרנטי של iGO. בנוסף יש כפתור התנעה, בלם יד חשמלי עם מערכת Auto Hold השומרת על הרכב בעמידה ללא צורך בלחיצה על הבלמים. בניגוד לדור הראשון, מערכת בקרת האקלים מוצעת עם פתחי מיזוג ליושבי השורה האחורית.  גולת הכותרת באבזור הגרסה הבסיסית הם מושבי עור וכיסא נהג מתכוונן חשמלית.

רמת האבזור הבאה (Luxury) מציעה בנוסף חלון שמש, חישוקי מגנזיום בקוטר 19 אינצ' ופנסי LED לתאורת היום. גרסת ה-Premium מוצעת בשתי גרסאות המנוע. עם מנוע ה-2.0 ליטרים, גרסה זו כוללת מערכת שמע בעלת 10 רמקולים מבית Bose, תצוגה מורחבת של מחשב הדרך, גימורי פנים משודרגים וצג לתצוגה עילית מול פני הנהג (HUD).

בכל הנוגע למערכות הבטיחות, ה-CX5 עושה קפיצת מדרגה קדימה. כל המכוניות משלבות בין מערכות בטיחות של היצרן ובין מערכת של Mobile-Eye. כאשר בגרסאות הבכירות חלק מיכולותיה של מערכת ה-Mobile-Eye נעשות על ידי מערכות מקוריות ומנוטרלות במערכת של חברת הבטיחות הישראלית.

בגרסת ה-Executive מותקנת מערכת לבלימה בעיר, כולל זיהוי הולכי רגל. המערכת פועלת עד למהירות של 80 קמ"ש. גרסת ה-Luxury מוסיפה אורות עוקבי פניה, ובגרסאות ה-Premium מוצעות גם מערכת להתראה על סטייה מנתיב הכוללת היגוי אקטיבי להחזרת הרכב לנתיב ומערכת להפעלה וביטול אוטומטי של אורות גבוהים. בגרסת ה-2.5 ליטר מוצעת גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ומערכת להתראה על עייפות.

מאזדה CX5

כאמור, מחיריהם של רכבי הפנאי ירדו משמעותית בשנים האחרונות, והשחקנים המרכזיים מציעים רכבים במחירים הנעים סביב ה-145 אלף שקל. למרות שסעיף האבזור השתפר משמעותית אצל מאזדה, ה-CX5 שומר, פחות או יותר, על רמת מחירים דומה לדור הקודם. גרסת ה-Executive תעלה 167,000 ש"ח, בעוד שגרסת ה-2.5 ליטר עם ההנעה הכפולה תעלה 215,000 ש"ח.

במאזדה נותנים מספר הסברים לתמחור. הגירושים מפורד לפני מספר שנים הובילו לביטול הקמת מפעל נוסף, מה שהותיר את מאזדה עם כושר ייצור מוגבל. לפיכך, החברה מעדיפה למכור פחות רכבים אך במחיר גבוה יותר. על מנת לאפשר זאת, רכבי מאזדה כיום מוצעים ברמות גימור ובאיכויות אותן ניתן למצוא, לטענת נציגי מאזדה, ברכבי יוקרה.

מאזדה CX5 - מחירים:
מאזדה CX5 בגרסת 2.0  ליטר Executive תעלה 167,000 שקל
מאזדה CX5 בגרסת 2.0 ליטר Luxury תעלה 179,000 שקל
מאזדה CX5 בגרסת  2.0 ליטר Premium תעלה 192,000 שקל

מאזדה CX5 בגרסת 2.5 ליטר Premium עם הנעה כפולה תעלה 215,000 שקל

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה