דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה דאסטר 2018: כבר לא לואו-קוסט?

Getting your Trinity Audio player ready...


בלי יותר מדי פרטים טכניים, אבל עם הרבה תמונות שמספרות לא מעט - דאצ'יה חושפת היום את הדאסטר החדש, 7 שנים וכמיליון מכוניות לאחר שהוצג הדגם המקורי. קודם כל, כדור הרגעה: דאצ'יה מצהירה כי יכולות השטח לא נפגעו, והדאסטר ישמר את העבירות הגבוהה של קודמו. גם המימדים לא השתנו, מה שמעלה חשד שאולי מדובר באותה פלטפורמה בשינויי עיצוב בלבד, אבל מכאן והלאה - השינויים.

דאצ'יה דאסטר

מבחינה חיצונית, הדאסטר נראה מודרני יותר - אך גם קשוח יותר. הקווים הפכו אנכיים באיזורים רבים ברכב, נוסף "מגלש" כסוף מאחור ופסי גג מאלומיניום, מה שיוצר מראה של רכב שטח ייעודי. מנגד, נוספו פריטים כמו תאורת יום עדינה עם פס לד על פנסי החזית, גימורי כרום נוצצים בגריל הקדמי, פנסי לד אופנתיים מאחור (שמזכירים במידה רבה את אלו של ג'יפ רנגייד) וחישוקי "17 בעיצוב מחדש - אשר מקרבים אותו לחבורה של רכבי הפנאי האופנתיים והמודרניים.
השינוי המהותי יותר התרחש בתא הנוסעים, שם טוענת דאצ'יה כי הליך התכנון בוצע מחדש "על דף חלק". מי שמכיר את הדאסטר יוכל אמנם למצוא לא מעט קווי דמיון לדגם היוצא, אך השיפור ניכר בכל פינה. נתחיל בסקירה משמאל לימין: על הדלת נוסף ריפוד דמוי עור; בלוח המחוונים ישנו מסך דיגיטלי עם מידע רב, וגם המחוגים קיבלו עיצוב מחודש; מאחורי ההגה ישנה יחידת השליטה על הסאונד, המוכרת מדגמים רבים של רנו, וגם כפתור התנעה חדש המשולב עם מפתח-כרטיס.

דאצ'יה דאסטר

3 פתחי מיזוג נמצאים כעת במרכז הדשבורד, במקום שניים עד כה, אך תא האחסון מעליהם איננו. במקום זאת טוענת דאצ'יה כי נוספו תאי אחסון רבים במקומות אחרים ברכב. מסך המולטימדיה דומה לדגם היוצא, אך הוא ממוקם בנקודה גבוהה ונוחה יותר וגם כולל מצלמות היקפיות. עוד ברשימת האביזרים: בקרת גלישה במדרון, חיישני חניה מקוריים, חיישני תאורה, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת לניטור רכב בשטח מת במראות. דאצ'יה לא מציינת אם הותקנו ברכב גם מערכות בטיחות אקטיביות.

באופן כללי דאצ'יה מדווחת על שיפור ניכר באיכות החומרים, נוחות הנסיעה וחוויית הנהיגה, וגם המושבים הוחלפו לצורך כך.

בהודעה הרשמית אין מידע על המנועים, אבל מכיוון שהדור היוצא משתמש במנועים העדכניים ביותר של קבוצת רנו - סביר להניח שלא צפוי שינוי בתחום הזה. מנוע הבנזין יהיה 1.2 ליטר טורבו, והדיזל בנפח 1.5 ליטר עם אופציה לתיבה כפולת מצמדים.

דאצ'יה דאסטר

דאצ'יה דאסטר יוצג בימים הקרובים בתערוכת הרכב של פרנקפורט, והוא צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

לדגמי דאצ'יה בישראל - דאצ'יה

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה