בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ב.מ.וו סדרה 8 מפשילה את הגג

ב.מ.וו סדרה 8 מפשילה את הגג


ב.מ.וו מציגה את גרסת הקונברטיבל הפתוחה של סדרה 8, וגם מתחילה לשווק את ה-M2 קומפטישן



מאת נועם ריין

שני חידושים מעניינים מגיעים מהאגף הספורטיבי של ב.מ.וו - האחד עולמי והשני מקומי. ברמה הגלובאלית, חושפת ב.מ.וו את גרסת הקבריולה של סדרה 8 החדשה. זה קורה פחות מחצי שנה לאחר חשיפתה של גרסת הקופה, והשינויים כצפוי לא דרמטיים. במקביל, מודיעה היבואנית דלק מוטורס על תחילת שיווק ל-M2 קומפטישן, גרסה קיצונית ל-M2 המוקצנת לכשעצמה.
 
ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל מצוידת בגג בד נפתח, בדיוק כמו קודמתה - סדרה 6. הבחירה בגג בד במקום גג מתכת נועדה לטובת הפחתת במשקל ושמירה על נפח הטענה סביר. ואכן, הקבריו כבדה ב-125 ק"ג בלבד מגרסת הקופה (בשל הוספת חיזוקים בתת-השלדה והוספת מנגנון הפתיחה), ונפח תא המטען שלה עומד על 350 ליטרים כאשר הגג סגור או 280 כאשר הוא פתוח.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל
 
הגג עצמו יוצע כסטנדרט בצבע שחור, אך בתוספת תשלום ניתן יהיה לבחור בגג בצבע כסוף-מתכתי. ב.מ.וו טוענת כי למרות גג הבד הושגה רמה גבוהה של בידוד רעשים. הגג יוכל להיפתח באופן חשמלי בתוך 15 שניות, והפתיחה או הסגירה יתאפשרו גם במהלך נסיעה - כל עוד המהירות נמוכה מ-50 קמ"ש. 
 

ובהתאם הביצועים נפגעו במעט, עם עליה של 2 עשיריות השניה בתאוצה ל-100 קמ"ש.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל תוצע עם אותם מנועים של סדרה 8 קופה. מדובר על שתי גרסאות בשלב זה, האחת עם מנוע דיזל והשניה מונעת בבנזין. גרסת הדיזל נושאת את השם 804d ומציעה מנוע 3.0 ליטרים עם 6 בוכנות, בהספק מרבי של 320 כ"ס ב-4,400 סל"ד ועם מומנט של כמעט 70 קג"מ המתקבלים ב-1,750 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות (שתי עשיריות יותר מהגרסה הסגורה) וצריכת הדלק המשולבת היא כ-16 ק"מ לליטר.
 
גרסת הבנזין מצוידת במנוע חזק יותר, בנפח 4,400 סמ"ק עם 8 בוכנות וצמד מגדשי טורבו. כאן ההספק מגיע ל-530 כ"ס ב-5,500 סל"ד והמומנט הוא 76.5 קג"מ המתקבלים ב-1,800 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות בלבד (גם כאן, 2 עשיריות יותר מהקופה), אך אם תצליחו להתאפק ולנהוג במתינות - אולי תשחזרו את נתון היצרן העומד על 10 ק"מ לליטר. בשתי הגרסאות ישנה הנעה כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטומטית.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל
 
עוד הבדלים בין הגרסאות נוגעים לאופי הספורטיבי. בגרסת הדיזל ישנם חישוקי "18 עם צמיגים ברוחב 245 מ"מ מלפנים ו-275 מ"מ מאחור, בעוד הבנזין מגיעה עם צמיגי "20 ספורטיביים יותר ברוחב דומה. בשתי הגרסאות ישנם מתלי M אדפטיביים, אך דיפרנציאל ספורטיבי יוצע כסטנדרט בבנזין - ורק כאופציה בדיזל. חבילת ה-M הנוספת מעניקה לדיזל כונס אוויר קדמי עם תריס מוגדל ליניקת אוויר, חצאיות היקפיות, חישוקי "19, בלמים ספורטיביים, הגה ומושבים בעיצוב של חטיבת M ועוד. בבנזין, שנושאת את השם M850, מרבית הפריטים האלו מוצעים כסטנדרט. בנוסף יוצעו כאופציה גימורי כרום וקרבון מבחוץ ומבפנים.
 
לעומת גרסת הקופה, גרסת הקבריולה מוסיפה למפרט גם קשתות הגנה מאלומיניום שנפתחות בעת תאונה, וגוזלות מעט ממרווח הכתפיים לנוסעים מאחור ביחס לגרסת הקופה. מרווח הרגליים נותר זהה ואילו מרווח הראש השתפר משמעותית - כל עוד הגג פתוח, כמובן. ביחס לאחותה הסגורה, מצוידת ה-8 קונברטיבל במסגרת מחוזקת לשמשה הקדמית לטובת הגנה במקרה התהפכות, מגן רוח מאחור ומושבי עור עם ציפוי להחזרת קרני השמש. כאופציה ניתן לבחור גם במחממי צוואר במושבים הקדמיים.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל
 
בתחום הבטיחות תציע ה-8 קבריו כסטנדרט מפרט מצומצם יחסית, בדומה לדגמים אחרים של ב.מ.וו. יוצעו פריטים כמו התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית בלבד, התרעת סטיה מנתיב, תאורת לד עם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ועוד. בתוספת תשלום ניתן יהיה לקבל גם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, מצלמת חניה בתלת מימד ואורות לייזר עם מנגנון למניעת סנוור.
 
עוד ברשימת האבזור ניתן יהיה לקבל כסטנדרט מושבי עור חשמליים עם זכרונות, לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית של נתוני הנסיעה ותא מטען עם פתיחה בהושטת רגל. בתוספת תשלום מציעה ב.מ.וו גם טעינה אלחוטית לסלולארי, מפתח עם מסך (כפי שקיים בסדרה 5 ו-7), מערכת שמע מבית Bowers & Wilkins, אוורור למושבים, סגירה רכה לדלתות, ומצלמת חניה עילית עם תצוגת תלת מימד.

ב.מ.וו סדרה 8 קונברטיבל
 
מהיבואנית דלק מוטורס נמסר כי סדרה 8 קונברטיבל תגיע לישראל ברבעון השני של שנת 2019.
 
וגם: סדרה 2 לממהרים
 
במקביל, הודיעה היבואנית על תחילת השיווק בישראל של ב.מ.וו M2 קומפטישן. מדובר בגרסה קיצונית ל-M2, עם מנוע 3.0 ליטר טורבו - אותו אחד שקיים ב-M3 ו-M4 - עם הספק של 410 כ"ס ומומנט של 56 קג"מ, זאת לעומת 370 כ"ס ו-47.4 קג"מ ב-M2 הרגילה. התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה בעשירית השניה בלבד, והיא עומדת על 4.2 שניות. הגרסה הידנית, שתוצע בהזמנה מיוחדת, עושה את המיאוץ ב-4.4 שניות.

ב.מ.וו M2
 
הקומפטישן מציעה גם כיול שונה להגה, מתלים מוקשחים יותר, בלמים משודרגים וגם פריטי עיצוב שונים. המחיר יקר ב-70,000 שקל לעומת M2 שגרתית, ועומד על 585,000 שקל לגרסה הידנית או 605,000 שקל לאוטומטית.
 
לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו 
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים