בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ב.מ.וו סדרה 3 המחודשת בישראל. החל מ-240,000 שקל



מתיחת הפנים של ב.מ.וו סדרה 3 מגיעה ארצה עם עיצוב כמעט זהה, ליין מנועים חדש וחבילת בטיחות משופרת משמעותית



מאת פבל צ'רניצקי

40 שנה שב.מ.וו סדרה 3 נחשבת בעיניי רבים למכונית המציבה את הרף בקטגוריית מכוניות המנהלים היוקרתיות, לפחות בכל הנוגע לניהוג והנאה. כעת, מעט יותר מארבעה חודשים לאחר שהושקה, הגיע תורה של מתיחת הפנים של הדור השישי להגיע ארצה.

ב.מ.וו סדרה 3 Sport Line
ב.מ.וו סדרה 3 Sport Line. הרף שבחבורה / צילום: ב.מ.וו
בכל הנוגע לעיצוב, השינויים הם מינוריים, וזה נאמר בנדיבות יתרה. השינויים כוללים בעיקר שינוי של עיצוב פסי הכרום שבבתי פנסי הערפל (בגרסאות בהן הם קיימים), פגושים מעט ספורטיביים יותר ששואבים השראה מה-M3 בגרסאות הספורט ומספר נגיעות עדינות מאחור ובתא הנוסעים. עיקר השינוי הקוסמטי נמצא בפנסים, שם מקבלת הסדרה 3 המחודשת יחידות מבוססות לד מלא.

ב.מ.וו סדרה 3 Sport Line
ב.מ.וו סדרה 3 Sport Line. השינויים בעיצוב מינוריים

יחד עם זאת, כהרגלה בקודש שמה ב.מ.וו את עיקר תשומת הלב לליין המנועים ובהתאם לכך שינתה גם את שמות הדגמים, בדיוק כפי שעשתה עם מתיחת הפנים של הסדרה 1.

שלושת גרסאות הסדרה 3 קיבלו "פלוס 1" לשמות הדגמים: גרסת הבסיס, שנקראה 316i הופכת כעת להיות 318i ומקבלת לראשונה מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר (אותו המנוע שנמצא במיני קופר). אם בזמן קריאת המשפט האחרון כל מה שיכלתם לעשות היה לסנן בין השיניים "חילול הקודש" ולהתפלץ מהחוצפה להכניס מנוע שלושה צילינדרים לסדרה שלוש, בוודאי תשמחו לדעת שב.מ.וו הצליחה לא רק לשמר את הספק המנוע וביצועיה של סדרה 3 המחודשת, אלא אפילו לשפרם במעט בחלק מהדברים.

ב.מ.וו סדרה 3 Sport Line
ב.מ.וו סדרה 3 Sport Line. כל הגרסאות מקבלות "פלוס 1" בשם

ההספק והמומנט נותרו ללא שינוי - 136 כ"ס ו-22.4 קג"מ, אך רצועת הכח התרחבה. המומנט המרבי מגיע כעת החל מ-1,250 סל"ד (1,350 במנוע הקודם) וההספק המרבי מגיע ב-4,500 סל"ד (4,350 במנוע הקודם). בזכות הירידה בנפח השתפרה גם צריכת הדלק והיא עומדת כעת על 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (16.9 במנוע הקודם). עם 9.1 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש. קיזוז של עשירית שניה. זה לא הרבה, אבל זה יותר טוב מכלום.

ב.מ.וו סדרה 3 Sport Line
ב.מ.וו סדרה 3. תא הנוסעים נותר ללא שינוי

הגרסה הבאה היא 320i, והיא למעשה היחידה שנותרה עם שמה הקודם. המנוע כאן נותר ללא שינוי, 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם הספק של 184 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ ב-1,250 סל"ד.

סדרה 3 עם מנוע 2.0 הליטרים הבכיר, זה שמפיק 245 כ"ס ונקראה עד היום 328i, הופכת כעת לענוד את התג 330i ולפסק 252 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. צריכת הדלק השתפרה ועומדת כעת על 17.2 ק"מ לליטר (15.8 ק"מ לליטר ב-328i היוצאת).

ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3. מימין: M Sport. משמאל: Sport. למטה: Luxury

גרסת הדגל, ה-335i, יוצאת גם היא לגמלאות ובמקומה נכנסת ה-340i. המנוע נותר שישה צילינדרים בטור, 3.0 ליטר מוגדש טורבו והוא מפיק כעת 326 כ"ס (306 ב-335i) ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ (40.8 קג"מ ב-335i). צריכת הדלק המשולבת עומדת כאן על 14.7 קמ"ל (13.9 קמ"ל ב-335i). כל המנועים ימשיכו להימכר עם תיבת ההילוכים האוטומטית בת שמונה ההילוכים של חברת ZF.

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה תוצע בשתי רמות גימור: ספורט ו-Luxury, ובשתיהן רשימת האבזור שופרה. לראשונה תוצע המכונית כסטנדרט עם פנסי לד מלאים וחבילת מערכות בטיחות אקטיבית הכוללת התרעת סטייה מנתיב, התרעה על אי שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ומערכת בלימת חירום אוטומטית במהירויות עירוניות. בנוסף, תמשיך היבואנית להציע את חבילות העיצוב וההתאמה האישית BMW Lines וכמובן את חבילת M Sport שמשדרגת את העיצוב ומקשיחה את כיול המתלים.

ב.מ.וו סדרה 3
ב.מ.וו סדרה 3. מימין: M Sport. משמאל: Sport. למטה: Luxury

ב.מ.וו סדרה 3 המחודשת (2015) - גרסאות ומחירים:

ב.מ.וו 318i גרסת Sport תעלה 240,000 שקל
ב.מ.וו 318i גרסת Luxury תעלה 267,000 שקל
ב.מ.וו 320i גרסת Sport תעלה 277,000 שקל
ב.מ.וו 320i גרסת Luxury תעלה 325,000 שקל
ב.מ.וו 330i גרסת Sport תעלה 330,000 שקל
ב.מ.וו 330i גרסת Luxury תעלה 375,000 שקל
ב.מ.וו 340i גרסת Luxury תעלה 420,000 שקל


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מחיר יקר-רכב נהדר  בגרמניה היא תעלה לכם 50% יותר מפגו 308 אקטיב אוטומ...

א,10.10.2015
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים