דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי A7 ספורטבק החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...


אודי חשפה את ה-A7 ספורטבק החדשה כ-7 שנים אחרי השקת ה-A7 הראשונה - וזמן קצר לאחר השקת ה-A8. עם זאת, לא מדובר בגרסת קופה ל-A8, אלא בגרסה של ה-A6. כך, במפתיע, הוצגה ה-A7 החדשה עוד לפני המכונית עליה היא מבוססת. זו, סביר להניח, תופיע בחודשים הקרובים.

צפייה בתוכן אודי A7 ספורטבק החדשה נחשפת


מידות

המידות של אודי A7 החדשה לא השתנו באופן משמעותי לעומת הדור הקודם. אורכה 496.9 ס"מ (קצרה ב-0.5 ס"מ), רוחבה 190.8 ס"מ (צרה ב-0.2 ס"מ), גובהה 142.2 ס"מ (גבוהה ב-0.2 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 292.2 ס"מ (ארוך ב-1.2 ס"מ). נפח תא המטען נותר זהה ועומד על 535 ליטרים, אם כי אודי מציינים שסף הטעינה התרחב ועומד על 105 ס"מ (שיפור של 13.5 ס"מ) וכאופציה ניתן להוסיף פתיחה במחוות תנועת רגל.

מנועים וביצועים

אודי A7 החדשה תושק בגרסת 55TFSI (בהתאם לסימול המנועים החדש של אודי) עם מנוע V6 בנפח 3 ליטר המספק 340 כ"ס ומומנט מירבי של 50.9 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש תימשך 5.3 שניות לכדי מהירות מירבית של 250 קמ"ש. לעומת הדור הקודם ל-A7 החדשה 7 כ"ס ו-6.1 קג"מ יותר, אם כי זה ההאצה ל-100 קמ"ש נותר זהה. אודי מצהירה על שיפור בצריכת הדלק ומציינת כי בנסיעה משולבת הצריכה תהייה 14.7 ק"מ לליטר (13.1 בדור הקודם). תיבת ההילוכים נותרה זהה - S-Tronic 7 הילוכים, וההנעה כמובן כפולה. בהמשך יוצעו גם מנועי 4 ו-6 צילינדרים (בנזין ודיזל) נוספים.

המנועים ב-A7 יגיעו עם מערכת עזר חשמלית לטובת שיפור בנוחות, בביצועים ובצריכת הדלק. המערכת עושה שימוש בסוללת ליתיום-איון בגודל 48 וולט, אשר פועלת בשיתוף האלטרנטור. המערכת תוכל להפסיק את פעולת המנוע בשיוט (במהירויות מסויימות) ולהניעו בזמן הנסיעה בהתאם לצורך. בנוסף מערכת ה"עצור וסע" עברה שיפור משמעותי והיא תסתייע במערכת העזר החשמלית ובמצלמה קדמית וזאת לטובת הפסקת פעולת המנוע מ-22 קמ"ש ועד לעצירה מוחלטת. ההנעה תתבצע ברגע שהמערכת תזהה שהרכב מלפנים החל לנוע.


התנהגות

לקוחות אודי A7 ספורטק יוכלו לבחור בין 4 סוגי מערכות מתלים: מתלי ברזל רגילים, מתלי ספורט (הנמכה של 10 מ"מ), מתלים נשלטים אלקטרונית ומתלי אוויר אדפטיביים. כמו כן יוצעו ג'אנטים עד גודל של 21 אינץ' במידה 255/35 ובלמי דיסק בגודל עד 400 מ"מ.

אופציה חדשה באודי A7 היא היגוי לכל ארבעת הגלגלים אשר מסונכרן עם מתלי האוויר. המערכת פועלת כך שבמהירות גבוהה מ-60 קמ"ש הגלגלים האחוריים פונים בזווית של עד 5 מעלות עם כיוון הגלגלים הקדמיים לשיפור האחיזה בסיבובים. במהירות נמוכה הגלגלים האחוריים פונים נגד כיוון הגלגלים הקדמיים לטובת שיפור התמרון - כך למשל הצטמצם רדיוס הסיבוב ב-1.1 מטרים משמעותיים.

אופציה נוספת היא דיפרנציאל אחורי המחלק את המומנט בין הגלגלים האחוריים ומשפר אף יותר את ההתנהגות בסיוע הנעת הקוואטרו.

אודי A7


עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני באודי A7 החדשה מזכיר את זה של ה-A8. הפנסים הראשיים מוצעים בשלוש גרסאות, כאשר הבכירה מביניהם תעשה שימוש בתאורת HD Matrix LED עם תאורת לייזר. פנסי הלד האחוריים מעוצבים כך שבתוכם 13 מקטעים מוארים, אשר נדלקים ומאירים בתנועה מהירה בהתאם לנעילה ופתיחה של הרכב. לרכב גם כנף אחורית שעולה אוטומטית ב-120 קמ"ש. ה-A7 תוצע ב-15 צבעים שונים, כאשר 8 מהם חדשים.


פנים הרכב ואבזור

מסך המולטימדיה הראשי בגודל 10.1 אינץ', נכנס כמעט כולו לתוך הדשבורד בכיבוי הרכב, מגיב בצליל ובתחושה לכל לחיצה וכאופציה ניתן להפעיל אפשרויות שונות באמצעות קול. מתחת למסך הראשי ישנו מסך נוסף בגודל  8.6 אינץ', דרכו נשלטות בקרת האקלים, הגדרות הנוחות והמקלדת. אודי דאגו לידית הילוכים רחבה ושטוחה, עליה ניתן להניח את היד בזמן תפעול המסך. לוח השעונים ב-A7 הוא מסך דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' -Virtual Cockpit, ובו ניתן להציג למשל את מפת הניווט. אודי תציע אופציית תצוגה עילית שתקרין מידע על גבי השמשה הקדמית.

אודי מצהירים כי שיפרו את האקוסטיקה וצמצמו רעשי רוח הודות לעיצוב אוירודינמי מתוחכם יותר. כיסאות חדשים יוצעו ברמת האבזור הגבוהה שיכללו הפעם גם אוורור ועיסוי. כמו כן טוענים כי מרווח הראש ליושבים מאחור שופר ואורך תא הנוסעים גדל ב-21 מ"מ, הבאים לידי ביטוי במרחב הברכיים ליושבים מאחור. באודי A7 עד 7 נהגים יכולים לשמור את העדפותיהם, כאשר ניתן להגדיר עד 400 פרמטרים שונים.

אודי A7


חידושים

חידוש נוסף ב-A7 ספורטבק הוא כפתור ה-Ai (אינטיליגנציה מלאכותית) אשר מפעיל את החניה האוטונומית (אופציה שתהייה זמינה במהלך 2018). החניה האוטונומית מאפשרת להכניס ולהוציא את הרכב מכל סוג חניה, בעוד הנהג אינו חייב להיות נוכח בתוך הרכב. הנהג יכול להפעיל את החניה האוטונומית מאפליקציית "myAudi" בטלפון החכם.

אודי A7 ספורטבק החדשה תכלול 39 מערכות סיוע לנהג, אשר מחולקות לשלוש קבוצות. קבוצת "חנייה AI" עליה פירטנו קודם, קבוצת "סיוע עירוני" שתכלול גם התראה על תנועה חוצה, וחבילת תיור שתכלול ניטור של סגנון הנהיגה לשיפור צריכת הדלק, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב ועוד.

כלומר בהתאם לרמת האבזור, ה-A7 תכיל 5 רדארים, 5 מצלמות, 12 חיישנים אולטרא-קוליים וסורק לייזר.


ומתי בארץ

אודי A7 ספורטבק החדשה תשווק בגרמניה החל מפברואר 2018. יבואנית אודי בישראל, "צ'מפיון מוטורס", מסרה כי לישראל היא תגיע חודשים ספורים לאחר מכן, ברבעון השני של 2018.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה