דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כריות אוויר: כללי זהירות

Getting your Trinity Audio player ready...



לפי נתוני איגוד חברות הביטוח בארצות הברית, כריות האוויר מקטינות את הסיכון להיהרג בתאונות דרכים ב-26% (כאשר הנהג והנוסע חגורים). גם במשרד האוצר מודעים לחשיבות של מערכות הבטיחות ומעניקים ליבואני הרכב פטור חלקי ממס קנייה לכל מכונית עם אבזור בטיחותי.

זוג הכריות הקדמיות נועד להגן במקרה של תאונה חזיתית. זוג הכריות הצידיות, הממוקמות בצידי המושבים הקדמיים, אמור להגן על גוף הנהג והנוסע מפני פגיעות צד. על פי EuroNCAP (איגוד אירופי המבצע מבחני ריסוק למכוניות), כרבע ממספר הפצועים קשה וההרוגים בתאונות נפגעו בתאונות חזית-צד.

זוג הכריות השלישי, שנעשה נפוץ במכוניות חדשות, הוא וילונות המתנפחים מהתקרה במקרה של תאונה צידית. איגוד חברות הביטוח בארצות הברית בדק את תפקוד הכריות האלה. אנשי המכון הדהירו טנדר במהירות של 50 קמ"ש לדופן של וולבו 80S. הניסוי בוצע פעמיים, עם וילונות מתנפחים ובלעדיהם. הוכח שללא הווילונות פגע מכסה המנוע של הטנדר הגבוה ישירות בראשו של הנוסע או הנהג.

כריות אוויר, כאמור, מצילות חיים, אבל גם קוטפות חיים. מ-1990 עד 2000 נהרגו בארצות הברית כ-170 בני אדם בתאונות שאירעו במהירות נמוכה כתוצאה מפגיעה של כריות אוויר. הדור החדש של כריות האוויר אמור למנוע הישנות של מקרי מוות כאלה באמצעות כמה דרגות ניפוח. בתאונה קלה יחסית הכרית מתנפחת חלקית ואינה מסוגלת לתת מכת מוות לראש האדם הסמוך מדי.

כללי הזהירות פשוטים: אסור להושיב ילדים קטנים ופעוטות מול כרית אוויר; לאנשים נמוכים אסור לשבת קרוב מדי לכרית אוויר; אסור להישען או לשים רגל על האזור שבו נמצאת כרית אוויר.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה