דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס מציגה: תוכנית התעצמות

Getting your Trinity Audio player ready...

מרצדס מציגה תוכנית אסטרטגית רחבת היקף הכוללת יעדים שאפתניים ל-19 השנים הבאות (!) עם מספר תחנות ביניים לחמש ולעשר השנים הקרובות. פרט לתוכניות ייעול הפעילות והגדלת הרווחים, מרצדס שמה על הכוונת את תחום הנעות החשמל, הרחבת היצע הדגמים וחיזוק תתי המותגים השונים במטרה להעצים את כוחה בשוק מותגי היוקרה.

מרצדס - תוכנית אסטרטגית - Vision EQS קונספט

חשמל: דגמים וטכנולוגיה חדשים

מרצדס מציינת כי עד שנת 2039 כל דגמי המותג יהיה מחושמלים ושמה לעצמה למטרה להוביל את תחום הרכבים החשמליים. המהלך החל עם ה-EQC וה-EQV אך כבר מהשנה הבאה תצרף מרצדס 4 דגמים חשמליים חדשים לגמרי על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה בשם EVA, שתיועד לדגמים גדולים יחסית.

הדגם הראשון אותו תציג מרצדס כבר ב-2021 יהיה ה-EQS, מכונית פאר מקבילה ל-S קלאס עם טווח נסיעה חשמלי של לא פחות מ-700 ק"מ (בתקן WLTP). ה-EQS אף תיוצר עימה באותו המפעל. בהמשך תחשוף מרצדס את ה-EQE הסאלונית ואת גרסאות הפנאי של השתיים: EQS-SUV וה-EQE-SUV.

החל משנת 2025 יצטרפו דגמים חשמליים נוספים על-בסיס פלטפורמה חשמלית נוספת - MMA, שתיועד לדגמים קומפקטיים. במקביל יוצגו גם דגמים מחושמלים בסדרות דגמי מאייבך, AMG ו-G.

מרצדס - תוכנית אסטרטגית

מרצדס מציינת כי הדור הבא של המנועים החשמליים מפותח באופן עצמאי, ואילו את פיתוח טכנולוגיית הסוללות מבצעת מרצדס בשיתוף חברות אנרגיה נוספות כגון CATL, Frasis ו-Sila Nano במטרה להגדיל את טווחי הנסיעה ולקצר את זמני הטעינה.

עוד מעריכים במרצדס כי החל משנת 2025 עלות הסוללות תרד, מה שיאפשר עליה בחלקם של הרכבים החשמליים עד ל-50% מכלל מכירות המותג בשנת 2030 - זאת במקביל לצניחה של 70% במכירת רכבים בעלי מנוע בעירה פנימית.

מרצדס - תוכנית אסטרטגית

תתי מותגים: חיזוק והגדלת מכירות

לאחר שבשנים האחרונות מרצדס השקיעה במותג עצמו תוך שיפור תחומי העיצוב, מערכות התקשורת והצערת המותג, כעת אחת המטרות היא הפיכת המותג לנחשק יותר על ידי השקעה בתתי המותגים - AMG, מאייבך, EQ (חשמל), ו-G (רכבי פנאי ושטח).

כך לדוגמא מותג AMG יתחזק בהנעות מחושמלות כבר בתחילת 2021; מותג מאייבך ישקיע בהתרחבות גלובלית במטרה להכפיל את גודלו; על פי מרצדס הדרישה למותג השטח G ממשיכה לצמוח ועל כן יגבירו את הייצור ואף יציעו יותר גרסאות מחושמלות.

מרצדס - תוכנית אסטרטגית

כחלק מהעצמת המותג בשוק היוקרה, תשקיע מרצדס בחוויית הלקוח עם אפשרויות נוספות להתאמה אישית של כל דגם, חיזוק רשת המכירה ושמירה על קשר ארוך טווח עם הלקוחות במטרה להביא לכמה שיותר לקוחות חוזרים.

מרצדס - תוכנית אסטרטגית

ייעול כלכלי והגדלת רווחיות

סעיף חובה בכל תוכנית אסטרטגית הוא כמובן הסעיף הכלכלי. מרצדס מצהירה כי תפעל לייעול כלכלי וצמצום בהוצאות כאשר אחת הדוגמאות הינה צמצום מספר הפלטפורמות ומעבר לכאלו מודולריות יותר, מהלך אותו כבר ניתן לראות במשפחת A הכוללת לא פחות מ-7 דגמים (A, A sedan, CLA, CLA shooting brake, B, GLA, GLB).

כמו כן מרצדס "תחשב מחדש" את התמהיל בין נפח מכירות ומחיר המוצרים. ותבצע ניהול מדויק יותר של ההוצאות, המלאים וטיוב כוח האדם. מרצדס מתכננת לקצץ 20% בהוצאות מחקר ופיתוח, ובעלויות משתנות ב-1% עד לשנת 2025.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה