דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כבר באים - הדגמים שיגיעו עד סוף 2023

Getting your Trinity Audio player ready...

התקופה שבין תחילת השנה העברית לסוף השנה האזרחית הפכה עם השנים לעונה החמה של שוק הרכב המקומי. והשנה מדובר בתקופה חמה במיוחד. כמו תמיד, לקוחות רבים ממהרים להזמין רכב חדש לפני עליית המחיר הצפויה בינואר. הם מעדיפים שברישיון הרכב תופיע השנה 2024 על פני השנה הקודמת, והיבואנים שמחים לסייע להם עם מבצעי מכירות והשקות של דגמים חדשים. מכיוון שבינואר הקרוב צפויה גם עליית מס על רכב חשמלי והיברידי-נטען, היבואנים מזדרזים למלא את המחסנים שלהם במכוניות שעליהן ישולם שיעור המס הנוכחי, אך המכירה כבר תיעשה במחיר החדש והגבוה יותר.

אקספנג

אז מה בעצם יחכה לנו בחודשים הקרובים באולמות התצוגה, ואילו דגמים צפויים לעשות עלייה בחודשים הספורים שעוד נותרו ל-2023? קבלו הערכה מושכלת עם כמה כוכביות: אלה התוכניות של היבואנים, שלא פעם מהוות רק משאלת לב שבסופו של יום אינה מתגשמת.

אבארט: גם עם גג נפתח 

הגרסה הספורטיבית לפיאט 500e מבית החטיבה עם סמל העקרב, גם היא על חשמל בלבד. העיצוב כאן קרבי בהרבה, עם גג בד נפתח שיוצע כאופציה, וסוף סוף גם עם מערכות בטיחות במפרט של הספורטיבית הקטנה. אבל הביצועים לא יפילו אף אחד מהכסא, עם 155 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-7 שניות - נתונים דומים למה שמציגה סינית חשמלית קומפקטית. סוללת 42 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 265 ק"מ, וזה כבר בפירוש מעט מדי.

אבארט 500e

אקספנג: כוח G

אחת היצרניות הסיניות המדוברות ביותר צפויה לנחות אצלנו עוד לפני סוף השנה הנוכחית, באמצעות היבואנית פריסבי (לשעבר "קרסו"). מדובר בחברה צעירה למדי, שהחלה לייצר מכוניות לפני פחות מחמש שנים וכבר נסחרת בבורסה של ניו יורק.  שני הדגמים הראשונים שיגיעו ארצה כבר משווקים במספר מדינות אירופיות: ה-P7 היא משפחתית סדאן שמתחרה בטסלה מודל 3 וביונדאי איוניק 6, ועושה זאת עם שתי גרסאות הנעה.

עם מנוע בודד מאחור, 276 כ"ס ו-6.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש או עם צמד מנועים, 473 כ"ס ו-4.1 שניות במיאוץ הקלאסי. לשתיהן סוללת 86 קוט"ש עם טווח נסיעה שבין 500 ל-570 ק"מ.

ה-G9 הוא רכב פנאי המיועד לחמישה נוסעים עם ממדים דומים לאודי Q8 e-tron. הוא יוצע בגרסת הנעה אחורית עם 313 כ"ס או כפולה עם 552 כ"ס המאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות.

סוללה בקיבולת 98 קוט"ש ובמתח גבוה (800 וולט) תאפשר טעינה אולטרה מהירה (300 קילוואט) ומילוי ל80% ב-20 דקות. טווח הנסיעה עומד על בין 520 ל-570 ק"מ.

אקספנג P7 G9

BYD: סיל מסין

יצרנית הענק מסין, ששואפת לכבוש את אירופה עם מגוון רחב של דגמים חשמליים, כבר משווקת אצלנו ארבעה כאלה ובקרוב תוסיף לצידם עוד שניים. למשל הסיל, משפחתית סדאן שתתחרה בטסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6 ותציע איכויות דינמיות גבוהות הודות לפלטפורמה ייעודית. היא תוצע עם מנוע בודד מאחור שלו 313 כ"ס או עם צמד מנועים שלהם 523 כ"ס. בשני המקרים עם סוללת 82 קוט"ש וטווח נסיעה של 570-520 ק"מ, בהתאם לגרסה.

הדגם השני שצפוי לנחות פה הוא הסיל U, רכב פנאי גדול שלמרות השם המטעה, לא מבוסס על הסיל סדאן. בסין הוא בכלל נמכר תחת השם "סונג פלוס" גם עם מנועי בנזין. אלינו הוא יגיע כחשמלי בלבד, ויתחרה בדגמים כמו MG מארוול R וסרס 5, עם הנעה קדמית בלבד ו-218 כ"ס. שני נפחי סוללה יוצעו לבחירה, 72 או 87 קוט"ש, עם טווח של 420 או 500 ק"מ, בהתאמה.

ג'יפ: מנוע מפיג'ו

האוונג'ר, שעורר מיני סערה תקשורתית כשזכה בתואר רכב השנה של אירופה, יגיע בקרוב גם אלינו. הוא מבוסס על פיג'ו 2008e עם מנוע חשמלי קדמי (156 כ"ס) הניזון מסוללת 54 קוט"ש עם טווח נסיעה של 400 ק"מ. גרסה עם מנוע הבנזין המוכר של פיג'ו עשויה להצטרף בהמשך, כמו גם גרסה חשמלית בעלת הנעה כפולה. עם זאת, אל תצפו ליכולות שטח בסגנון רנגלר.

ג

וולוו: מחיר עממי 

ה-EX30 עורר לא מעט הדים כאשר נחשף לפני חודשים ספורים. לא רק מכיוון שהוא רכב הפנאי הקטן ביותר בהיסטוריה של וולוו (והוא כזה), גם לא מפני שהוא המהיר ביותר בתולדות החברה (והוא גם כזה), אלא בעיקר בגלל תג המחיר שעומד על 36 אלף יורו בלבד - זול יותר מדגמים חשמליים עממיים כמו פיג'ו 2008 או יונדאי קונה. בתמורה למחיר הכניסה הצנוע הזה שם - שאצלנו עשוי להיות מתורגם לכ-160 אלף שקלים - תציע וולוו הספקים של 272 או 428 כ"ס, עם סוללות 51 או 69 קוט"ש וטווח נסיעה מרבי של 480 ק"מ. תאוצה של 3.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, בגרסה הבכירה, אמורה להשאיר בהלם לא מעט נהגי טסלה.

זיקר: עולה חדש

מותג היוקרה של ג'ילי ישווק כאן על ידי קבוצת יוניון, אותה אחת שמשווקת גם את הגיאומטרי C המצליחה של ג'ילי עצמה. זיקר X הצעיר יתחרה במשפחתיות חשמליות כמו פולקסווגן ID.3 וצפוי לשאת תג מחיר של כ-200 אלף שקל. הוא יוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אחורית עם 272 כ"ס, וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, ובגרסה בכירה עם הנעה כפולה, 428 כ"ס ו-3.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. סוללה בקיבולת 69 קוט"ש צפויה להעניק טווח נסיעה שבין 400 ל-440 ק"מ בהתאם לגרסה.

זיקר 001 תתחרה במשפחתיות גדולות כמו יונדאי איוניק 6 וטסלה מודל 3 ותוצע גם היא עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה. עם מנוע אחורי, 272 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות או עם מנוע נוסף מלפנים והנעה כפולה עם 544 כ"ס ו-3.8 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. סוללת 100 קוט"ש תספק טווח מרבי של 620 ק"מ. המחיר עשוי להגיע ל-300 אלף שקל.

מרצדס: סאלון וקופה

מיד אחרי החגים תנחת כאן ה-E קלאס החדשה, דור שישי ואחרון למכונית הסלון - לפני המעבר לחשמל. היא תוצע כאן עם מנועי בנזין בעלי ארבעה צילינדרים או בגרסה היברידית-נטענת, עם טווח נסיעה של כ-100 ק"מ ויכולת טעינה מהירה.

לקראת סוף השנה תגיע גם ה-CLE, שמחליפה את גרסאות הקופה של ה-C ושל ה-E קלאס ומבטיחה להעניק תנאי שירות טובים מאלו שהיו ב-C קופה היוצאת לצד יכולת דינמית גבוהה מה-E קופה המוחלפת.

מרצדס CLE

נטע: במגמת התרחבות

מדובר במותג שני של קבוצת בליליוס בשוק המקומי. הדגם הראשון שיגיע עוד השנה, בתקינה מוגבלת של 400 יחידות, הוא ה-U שיתחרה ברבי מכר כמו ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3 עם מרווח פנימי נדיב הודות לבסיס גלגלים גדול מהם (277 ס"מ). מנוע חשמלי קדמי חלש מהם עם 163 כ"ס וסוללת 70.5 קוט"ש יעניקו טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. בשנה הבאה צפוי ההיצע להתרחב עם ארבעה דגמים נוספים, לרבות ה-V (מיני), ה-GT (קופה) וה-S (משפחתית גדולה).

נטע U

NIO: מסין דרך נורווגיה

יצרנית הרכב החשמלי הנחשבת לאחת המתקדמות בסין, תשווק כאן בחודשים הקרובים על ידי דלק מוטורס (יבואני פורד, מאזדה וב.מ.וו) באמצעות יבוא עקיף, עם מכוניות שיגיעו מנורווגיה. זו הפעם הראשונה שמותג רכב מושק בישראל שלא באמצעות יבואן ישיר.

בשלב זה אין עדיין מידע רשמי לגבי היצע הדגמים והגרסאות שישווקו כאן, אך הוא עשוי לכלול את ה-ET5, משפחתית גדולה שמתחרה בטסלה מודל 3, את ה-ET7 הגדולה יותר שמתחרה בטסלה מודל S ואת רכבי הפנאי EL6 ו-EL7, שניהם לחמישה נוסעים. לכל הדגמים הספקים שמתחילים בסביבות ה-500 כ"ס ומגיעים עד ל-653 כ"ס, עם טווחי נסיעה שנעים בין 400 ל-600 ק"מ.

NIO ET5 טורינג

סובארו: בחברת החשמל

שנתיים לאחר שנחשפה, תנחת כאן הסולטרה, החשמלית הראשונה של סובארו. למעשה מדובר באחות תאומה לטויוטה bZ4X, עם הבדלים קלים בעיצוב, בעיקר מלפנים.

גרסת ההנעה הכפולה תגיע ארצה בוודאות, עם שני מנועים חשמליים ו-218 כ"ס, וגם עם מערכת X-Mode שמבטיחה יכולות גבוהות מהמקובל לדגמים מסוגה מחוץ לאספלט.

ייתכן ולצידה תוצע גם גרסת הנעה קדמית עם הספק של 204 כ"ס. סוללת 71 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 500-460 ק"מ, בהתאם לגרסה.

סובארו סולטרה

פורד: חשמל מסחרי

באירופה כמעט כל המסחריות הגדולות מוצעות גם בגרסה חשמלית, בישראל פורד טרנזיט יהיה הראשון כשינחת כאן לקראת סוף השנה.

היצע הגרסאות האירופי כולל 25 אפשרויות של אורך, גובה ומשקל, כאשר אצלנו המבחר יהיה מצומצם יותר. הספקי המנועים צפויים לנוע בין 184 ל-269 כ"ס, סוללת 68 קוט"ש תספק טווח מרבי של קצת יותר מ-300 ק"מ וכושר ההעמסה צפוי להיות בין 1.8 ל-2.1 טון.

פיאט: שובה של ה-600 

היצרנית האיטלקייה שולפת עוד שם מהארכיון, עם ה-600 שחוזרת לחיים כדגם חשמלי. מבחינת פיאט, מדובר בדגם שאמור לרשת מצד אחד את ה-500X, ומצד שני לפנות לקהל הלקוחות הוותיק של הפונטו - צעד מובן, לאור ההיצע המצומצם של היצרנית האיטלקייה. הבסיס הוא הפלטפורמה והמכלולים המוכרים של פיג'ו e2008, עם אותה מערכת הנעה הכוללת מנוע קדמי עם 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של 400 ק"מ. כמו במקרה של ג'יפ אוונג'ר, גם כאן צפויה גרסת בנזין בשלב מאוחר יותר.

קיה: בחצי מיליון

על בסיס פלטפורמת E-GMP המשובחת של היצרנית הקוריאנית יגיע אלינו בקרוב גם ה-EV9 - רכב פנאי גדול עם שבעה מושבים. הממדים גדולים בהרבה מאלו של הסורנטו, עם הספקי מנועים שנעים בין 204 ל-385 כ"ס וטווח נסיעה שיכול להגיע עד ל-540 ק"מ. כמו ביתר הדגמים המבוססים על הפלטפורמה המוצלחת, גם כאן יש אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (350 קילוואט) שמוסיפה 100 ק"מ לטווח הנסיעה ב-6 דקות בלבד.

קחו בחשבון שהמחירים לא צפויים להיות זולים: הגרסאות הבכירות עשויות לגרד את רף חצי מיליון השקלים.

ואלו שכבר לא יגיעו

פתחנו את 2023 עם רשימה ארוכה של הבטחות לדגמים חדשים שיגיעו לישראל, שלא כולן התממשו. רשימת הדגמים שהיו אמורים להגיע השנה, ובינתיים נדחו למועד מאוחר יותר, כוללת דגמים חשמליים כמו דאצ'יה ספרינג, רנו מגאן-E, ניסאן אריאה והגרסה החשמלית של צ'רי FX. גם הונדה CR-V ו-ZR-V, טויוטה פריוס, מאזדה CX-60 ומיצובישי אאוטלנדר PHEV. כל אלו היו אמורים לנחות כאן השנה, בדגש על אמורים.

בגזרת רכבי הספורט כוללת רשימת הדגמים שנשארו בסוף מחוץ לגבולות ישראל, את ניסאן Z ואת פורד מוסטנג (את מה שאנחנו חושבים עליה בטח כבר הספקתם לקרוא בגיליון הזה).

באגף השטח נציין בהקשר זה את ינאוס גרנדיר וג'יפ רנגלר בגרסה ההיברידית-נטענת ובגרסת ה-392 הביצועיסטית שעדיין לא החתימו דרכון.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה