דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן פולו Young - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת יתיר דוידוביץ

פולקסווגן פולו היא מכונית צעירה. תחשבו על זה, פולקסווגן צעירה. מתי פעם אחרונה שני המונחים האלו הצטלבו לכם ביחד? פולקסווגן בונה את הפאסאט, המכונית שהכי מתאימה לגיל הזהב. פולקסווגן גולף? לפני עשרים שנה היא נראתה צעירה. בדור ה-734 שלה היא נראית אותו דבר, רק כבדה יותר. שירוקו? מכונית קופה מעולה, אבל צעירה? מתי ראיתם מישהו שעוד לא חווה את משבר גיל ה-40 נוסע בה בישראל? באופן כללי אפשר לכתוב ספרים על המעלות של רכבי פולקסווגן, אבל צעירים הם לא. אפילו על גרסת חמש הדלתות של הפולו קשה להגיד משהו שהוא לא "מכובד" או "מרשים". אז מה בעצם הופך את הפולו בגרסת השלוש דלתות לרכב צעיר?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן פולו


פולקסווגן פולו Young, בנזין 1.4 ליטר, 85 כ"ס, 89,990 שקל (79,990 שקל במבצע)

יתרונות

חסרונות

צעירים יהנו להביט עליה

צפופה

צעירים יהנו לנהוג בה

איכות חומרים בינונית

צעירים יגיעו לגיל מופלג עם גב בריא

מערכת ניווט פולניה

צפייה בתוכן פולקסווגן פולו Young - מבחן וידאו



זה לא השם. לגרסת הסטודנטים / חיילים (תלוי באשראי של ההורים) נתנו בארץ שם שמעביר את המסר – Young, אבל לא, זה לא הופך את הפולו ליותר צעירה. מה שכן הופך אותה למכונית שמעלה חיוך על הפרצוף זה העיצוב. גרסת השלוש דלתות נראית קטנה יותר, קרבית יותר. כדי לתת לה מראה צעיר הוסיפו לפולו גלגלי מגנזיום (קצת קטנים מדי), ומי שישקיע קצת יותר יקבל גם גג פנוראמי (שנותן לחצי הקדמי של הגג מראה שחור ובוהק). יחד המראה פשוט מדליק. אפילו החזית הרצינית של הפולו השגרתית הופכת בגרסה המקוצצת לאגרסיבית בדיוק במידה הנכונה.

אבל לפולו יש גם מחיר. כדי להפוך לאוטו שצעירים יכולים להרשות לעצמם, המחיר צריך להיות בהתאם. אז נכון, מדובר על הפולקסווגן הזולה בישראל (לפחות עד נחיתת ה-אפ!), אבל בשביל להביא אותה למחיר הזה צריך היה לוותר פה ושם. האבזור, בתור התחלה, פחות שופע מזה של האחות סיאט איביזה. על גלגלי המגנזיום כבר דיברנו, ובתוך התא תמצאו דוושות אלומיניום, מושבים עם ריפוד משולב בעור והגה מצופה עור. מערכת השמע היא המערכת הבסיסית בהיצע של פולקסווגן (מערכת מתקדמת עם מסך מגע מגיעה כאופציה) ,המזגן מכאני ואין שום כפתור על ההגה שיסייע בהפעלת המכשירים תוך כדי תנועה.


פולקסווגן פולו Young. מי אמר שפשוט זה רע? / צילומים: יתיר דוידוביץ

הפשטות לא נוגעת רק לכמות האבזור אלא גם לאיכות החומרים. החומרים בתא קשים ומחוספסים, בהחלט לא מה שאנחנו מכירים מהגולף. אבל לא הכל שחור (אם תתעלמו לרגע מהצבעים בתא הנוסעים): איכות ההרכבה מעולה וכנראה שהכל ישאר במקום גם אחרי התעללות קשה. אל תשכחו, עדיין מדובר בחברה יקית קפדנית - כך שצליל הטריקה העמוק של הדלת או קצב הירידה הנינוח של מכסה תא הכפפות יהיו בדיוק כמו בגולף או בפאסאט. מרשים.

סביבת הנהג מעט צפופה. רגל ימין תשפשף את הקונסולה המרכזית ובאופן כללי התחושה לא מאוד מרווחת. גם השורה האחורית לא מספיק מרווחת, בעיקר לרגליים – מרווח לראש לא חסר. הכניסה והיציאה לספסל האחורי מתבצעות בנוחות (ביחס למכונית עם 3 דלתות) בזכות הדלתות הענקיות והקיפול המלא של המושבים הקדמיים. 


פולו לבנה - עד לחתונה...

הנסיעה בפולו היא חוויה מוצלחת. דיברנו כבר הרבה על הנטייה של רכבים גרמנים להיות נוקשים, אך בזמן האחרון יותר ויותר רכבים גרמנים מגיעים עם "Setting" רך למתלים. במקרה של הפולו המתלה רך מאוד. נוחות הנסיעה גבוהה יחסית, בתוך העיר וגם מחוצה לה. לעיתים יעבור שיבוש חד פנימה, אבל בסך הכל מדובר במכונית מאוד נוחה.

המנוע מציע 85 כוחות סוס מנפח של 1400 סמ"ק. 85 כ"ס זה לא נתון יוצא דופן בקטגורייה; כמעט כל המכוניות האחרות בקטגורייה מציעות מנועים בעלי 1250 סמ"ק והספק דומה, כך שהנתון המשמעותי כאן הוא המומנט שעומד על 13.4 קג"מ. המשמעות היא שהמנוע של הפולו מרגיש חזק יותר ממנועי המתחרות. התיבה הידנית מצידה מנצלת את הקג"מ המכובד (יחסית, יחסית) לטובת הילוכים ארוכים - כך שבתוך העיר ובעקיפות תאלצו לבחוש הרבה בהילוכים כדי לא להישאר מתחת לתחום היעיל של המנוע, שנמצא מעל 3,000 סל"ד. ביחס לציפיות, מערכת ההנעה לא הייתה מספיק גמישה, אבל להילוכים הארוכים יש גם פן חיובי: הם מאפשרים שיוט נינוח במהירות גבוהה ובשקט יחסי וגם חוסכים בדלק. במבחן המאוד לא מתחשב שלנו, צרכה הפולו ליטר בנזין לכל 11.1 ק"מ מאומצים. גם בסעיף הרעש ה-1.4 מפתיע לטובה עם צליל בס חביב ומוצלח יותר מצלילי המסור המקובלים בקטגורייה.  אלו שעניין הביצועים הוא קריטי עבורם, ויש כמה צעירים כאלו, יעדיפו גרסאות עם מנוע 1.2 טורבו (מגיע רק עם 5 דלתות) אשר יכול לספק את מנת האדרנלין הנדרשת.




באשר להתנהגות הכביש, נראה שבפולקסווגן באמת שמו את הכוונת על צעירים. מערכת המתלים המרוככת הופכת את הפולו לרכב נשלט וסלחני גם כשלוחצים אותו אל הקצה. זוויות הגלגול משמעותיות אבל הפולו אוחזת את הכביש בעקשנות של נער מתבגר. הזנב מסוגל לצאת החוצה, אך לשם כך צריך פרובוקציה או העברת משקל ברורה קדימה. בסך הכל מדובר באוטו שמאפשר לייצר קצב מכובד מבלי לאבד דופק. בנהיגה דינאמית מרגישים כי ההגה אינו שותף פעיל למשימה, שותף פאסיבי במקרה הטוב. הוא לא מעביר שום פיסת מידע מהגלגלים הקדמיים והוא לא מדוייק דיו.  

ויש עוד משהו. לרכב המבחן צורפה מערכת ניווט כחלק ממערכת המולטימדיה שמגיעה כאופציה. בכל פעם שהפולו התקרבה למצלמת מהירות – או למקום החשוד במצלמת מהירות – פרצה המערכת בצווחות היסטריות וברעש מחריד. המערכת דרשה ירידה למהירות 50 קמ"ש גם בכביש 6 ולא חדלה אלא אם לחצו על סמל המצלמה במערכת. ברור לי שהרבה מאוד אמהות ישמחו לדעת שיש מישהי יותר היסטרית מהן באוטו, אבל מעט מאוד סטודנטים יאפשרו לאמא שלהן, וקל וחומר למערכת אלקטרונית, לשבת להם על הוריד.


פולקסווגן פולו יאנג. מבטיחה ומקיימת

לסיכום, פולו יאנג מבטיחה ומצליחה לקיים. יש בה חסרונות רבים אבל הם רלוונטים בעיקר כשבודקים רכב בצורה רציונאלית וקרה. בתור רכב זול שכל כולו מכוון לאנשים שמשפחה ומשכנתא עוד לא יושבים להם על הראש, הפולו מצליחה לספק נוסחה מאוד שלמה. קשה להצביע על הסיבה הספציפית, אבל כמעט כל מי שפגש ביאנג ביומיים של המבחן יצא ממנה עם חיוך גדול. כנראה זה מה שקונה צעירים – פשטות.

 לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן



לייעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב חדש:  077-9-555-999




 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה