דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 פיקאסו (2010) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



סיטרואן C4 גרנד פיקאסו, 1.6 טורבו, SX PACK

יתרונות

חסרונות

שימושיות

תיבת הילוכים

  מנוע

מרווח בשורת המושבים השלישית

עיצוב מקורי

נוחות בכבישים משובשים



בתערוכת המכוניות בפריז הוצג בשנת 1955 המפורסם בדגמי סיטרואן, יצירה חדשנית ושנויה במחלוקת, של המהנדס אנדרה לה-פבר. סיטרואן DS, שכונתה "האלילה", הופיעה כשהיא מציגה עיצוב עוצר נשימה, אבזור יחודי ובעיקר במתלים הידרופנאומטיים שהעניקו לסיטרואן את מוניטין הנוחות המפורסם.

סיטרואן C4 פיקאסו , המיניוואן הקומפקטי של סיטרואן, לא מתיימר להיות DS אך בהחלט מעניק משב רוח מרענן לקטגוריה. עכשיו, עם מנוע בנזין טורבו בנפח 1.6 ליטרים, יצאנו להתרשם ממנו שנית.

פיקאסו 2

ב-1998 הוצגה בצרפת מתחרה לרנו סניק המצליחה: סיטרואן פיקאסו - מיניוואן קטן לחמישה נוסעים על פלטפורמת סיטרואן קסארה הקומפקטית. הדור השני של סיטרואן פיקאסו הוצג בשנת 2006, הפעם בשתי תצורות שונות - חמישה מושבים ושבעה מושבים, כאשר זה האחרון מכונה "גרנד פיקאסו".

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
סיטרואן C4 גרנד פיקאסו. הפרשנות הצרפתית למיניוואן / צילומים: אייזיק דוידוביץ

הגרנד פיקאסו מציע 7 מקומות, מרחב נדיב ביחס לקטגוריה ושימוש בנשק הבסיסי ביותר - מידות חיצוניות גדולות המתבססות על פלטפורמת מכונית משפחתית ולא קומפקטית כמקובל אצל המתחרות.

כבוד למעצבים

מיניוואן יכול להראות רבוע כמו פולקסווגן טוראן, ייחודי כמו פיאט מולטיפלה, מאותגר כמו סאנגיונג רודיוס וצפוי כמו מאזדה 5. הוא יכול גם להראות מעניין ואסטתי כמו סיטרואן C4 גרנד פיקאסו. הפרופורציות נכונות, שטח החלונות ענקי, תשומת הלב לפרטים מרשימה - בהחלט עיצוב מנצח.

ההערצה למעצבים לא מסתיימת בצד החיצוני והחיוך נשאר מרוח על הפנים גם כשנכנסים פנימה - הרבה אור, צבעים נעימים וריהוט מודרני. השמשה הקדמית הענקית משתפלת מעלה, וסוככי השמש הניתנים להזזה חושפים או מסתירים את חלקה העליון. מידע לנהג (והנוסעים) מועבר על גבי צג דיגיטלי במרכז לוח המחוונים - נוח, נאה וחכם. למרבה הצער, צג זה עמוס מדי בפרטים המופיעים עליו וקשה לקריאה מהירה - אם כי ניתן לתמצת את האינפורמציה למינימום (מהירות נסיעה והילוך משולב).

את מיקום לוח השעונים הקלאסי תופס תא אחסון שימושי, הזהה לתא הממוקם מול הנוסע מימין. ובכלל, C4 פיקאסו משופעת בתאים לרוב, הנמצאים כמעט בכל מקום אפשרי - בדלתות, מעל הפנל הקדמי, מתחת למושב הנוסע ואפילו מספר תאים ברצפת הרכב. עוד יש תא כפפות מרווח ותא אחסון מקורר המתוכנן להכיל בקבוק בנפח 1.5 ליטרים.

שדה הראיה לנהג - מצויין, תודות לשתי קורות A דקיקות היוצרות חלון משולש וגדול המצטרף לשטח החלון הענקי מלפנים ויוצר מבט פנוראמי כלפי חוץ. מראות צד גדולות וחלונות הרכב מסביב מחברים את הנהג לעולם החיצוני ביעילות, ורק החלק הקדמי המשתפל והנעלם מעיני הנהג דורש הסתגלות.

טבור הגה שאינו מסתובב יחד עם גלגל ההגה קיים כבר בסיטרואן C4 המשפחתית. מגביל המהירות, בקרת השיוט, כפתורי שליטה על הצג המרכזי וגם הצופר - כולם ממוקמים על טבור ההגה. בורר הילוכים, נורות חיווי תאורה ואיתות, ידית המגבים, מתג האורות ואף ידיות החלפת הילוכים ידנית מרוכזים סביב ומאחורי ההגה. כשמתרגלים, קשה להבין מדוע לפזר את השליטה על פונקציות רבות כל כך כאפשר לרכז הכל במקום אחד. בקרת האקלים, למשל, מרכזת (מצד שמאל של ההגה) את השליטה על כל פתחי המזגן - מלפנים ומאחור - תוך שליטה בלעדית של הנהג על הטמפרטורה, העוצמה ואפשרות השליטה של יתר הנוסעים בפונקציות הללו (רק ברמת הגימור SX PACK).

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו


הכניסה והיציאה לרכב נוחה, תודות למפתח הדלתות הגדול וגובה הרכב. המושבים האמצעיים ניתנים לקיפול בקלות והסטה לפנים, ומקלים על הגישה למושבים שמאחור. אלה האחרונים מתאימים לנמוכי קומה, ילדים או קטועי גפיים ואין להשוותם לאלה בשורה השנייה ובוודאי שלא לקדמיים - מושבים גדולים המעוצבים נהדר ומעניקים תמיכה טובה ונוחות לאורך זמן. שורת המושבים השנייה מתאפיינת בגודל זהה של כל המושבים, ומאפשרת התקנת 3 מושבי בטיחות לילדים באמצעות התקני IsoFix.

שני המושבים האחוריים ניתנים לקיפול (בנפרד), ובמשיכת רצועה יעלמו תחת הרצפה לקבלת משטח הטענה שטוח. הגדלה נוספת של שטח ההטענה תתאפשר ע"י הזזה או קיפול של כל אחד משלושת המושבים המרכזיים בנפרד - בקלות ובמהירות. תא המטען הבסיסי, אגב, קטנטן - עם נפח של 206 ליטר (דומה לזה של פיאט פנדה) שבעה נוסעים יתקשו למצוא מקום למטענם.

הנהג שלנו חברמן...

בורר ההילוכים העדין הממוקם מעל ההגה אינו כולל את האות P (מצב חניה). הפיקאסו הזו מצויידת בגיר רובוטי-אלקטרוני השונה לגמרי מגיר אוטומטי קלאסי. דוושה שלישית אין כאן, אבל יש מצמד המופעל חשמלית. זה האחרון גורם לטלטול מעצבן בזמן החלפת ההילוך. נכון, נהגנו בגירים רובוטיים רהוטים הרבה פחות, אך גם כאן חשים בהאטה מעצבנת בכל החלפת הילוך, ובמיוחד כאשר הלחיצה על דוושת התאוצה נחושה ונעשית תחת עומס.

בלם היד מופעל חשמלית (אין צורך לנטרלו - הוא ישתחרר מעצמו בתחילת הנסיעה וידרך עם כיבוי המנוע) ומערכת Hill Holder מונעת מהפיקאסו להדרדר לאחור בזמן זינוק בעליה, כל עוד שהמעבר מדוושת הבלם לדוושת התאוצה לא יקח יותר מדי זמן (כ-3 שניות).

הנהיגה בסיטרואן C4 פיקאסו, למרות הגיר הרובוטי, נעימה - שדה הראיה נהדר, הנדסת האנוש מתקדמת והמנוע המשודך לששת ההילוכים מותיר בידי הנהג כוח זמין וגמישות ראויה. אפשרות החלפת הילוכים ידנית באמצעות שני פרפרים להעלאת והורדת ההילוך הממוקמים מאחורי ההגה מעניקה מעורבות מבורכת של הנהג בזמינות הכוח מהמנוע - ניתן להתערב גם במהלך המצב אוטומטי.

האצה חזקה הדורשת הורדת הילוך מהירה (קיק-דאון) מזכירה שוב ושוב כי הגיר הרובוטי עדיין אינו התחליף המושלם לגיר האוטומטי הקלאסי - אלא אם זהו גיר DSG כפול מצמדים - כמו זה המשמש את קונצרן פולקסווגן.

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
סיטרואן C4 גרנד פיקאסו. תא נוסעים מודרני ושימושי במיוחד / צילום: יצרן

הפיקאסו שנבחנה הפעם נושאת בחרטומה את מנוע הטורבו 1.6 ליטרים המוצלח, שפותח בשיתוף עם חברת ב.מ.וו. לשם השוואה עם מנוע 2.0 הליטרים הקודם, נציין כי אמנם ההספק המירבי גדל רק ב-7 כוחות סוס, אבל שיא המומנט טיפס ל-24.4 קג"מ לעומת 20.4 ועבר לסל"ד נמוך משמעותית: 1,400 לעומת 4,000 במנוע היוצא. המשמעות היא שגם אם נשארנו בהילוך גבוה מדי והמהירות ירדה, המנוע יאיץ וימשוך קדימה בצורה יעילה יותר. המנוע הזה בהחלט מספק ואף נרשם שיפור בצריכת הדלק לעומת המנוע הקודם - 11.5 ק"מ לליטר (10 ק"מ לליטר במבחן לדגם הקודם).

הנסיעה ב-C4 פיקאסו שקטה תודות לבידוד טוב ומבנה אווירודינמי יעיל (0.31 Cd). נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל - בכביש רעוע ושבור, מתלי הפיקאסו אינם מצטיינים - הם מקפיצים את המרכב ומשמיעים קולות מחאה. ההגה, שהינו בעל יחס העברה מהיר (2.77 סיבובים מנעילה לנעילה) - מדויק, ובשילוב עם השלדה הטובה נותן לנהג תחושת בטחון גם במהירויות גבוהות ובסיבובים חדים. בגבולות המעטפת נוטה C4 פיקאסו לתת היגוי (לא מוגזם), כאשר מערכות הבטיחות האלקטרוניות ממתינות אי שם מחוץ לגבולות האחיזה.

לשמור על המשפחה

היום, כשכל כך הרבה אותיות שומרות עלינו, כבר די ברור ש-ABS מתוגבר ב-EBD ובסייען בלימה (BAS) הוא פשוט הכרח. גם ESP - המערכת הממירה כל סטייה מקו הפניה הרצוי לרעד קל בלבד - הופכת לתקנית: מצויין!

סיטרואן C4 פיקאסו מצויידת בכל האלקטרוניקה הזו, מתריעה על אי חגירת חגורת נהג והנוסע הקדמי, ומלשינה על התרת כל אחת מחגורות הבטיחות תוך ציון מיקומו של העבריין. במבחן הריסוק הרשמי של איגוד EuroNCAP, זכתה הפיקאסו בחמישה מתוך חמשת הכוכבים המירביים.

סיכום

פאבלו פיקאסו - אחד האמנים המודרניים הגדולים ומייסד זרם הקוביזם, תרם את שמו (תמורת מיליונים) לדגם המיניוואן של סיטרואן. הפיקאסו של סיטרואן מנסה לנסוע לפני המחנה על ידי עיצוב חיצוני ופנימי מעניין ושונה, יחד עם שימושיות וחשיבה יצירתית.

יש שיאהבו את המקוריות ויש כאלה שיעדיפו בחירות שמרניות יותר כדוגמת מאזדה 5. אנחנו היינו מציעים אופציה מוצלחת נוספת - פולקסווגן טוראן. למעט הגיר הרובוטי הדורש הסתגלות, הפיקאסו מתגמל את רוכשיו בתמורה טובה למחירו וברמת האבזור המוצעת. ועכשיו, עם המנוע היעיל והמוצלח, ביצועיו השתפרו עוד יותר.

לדגמי סיטרואן בישראל - סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. סיטרואן - רכב מיוחד לא לכל אחד 
    פרנסואה מיטראן, 03-08-2010

    נוהג ברכב מספר חודשים
    בכול פעם שאני נכנס לרכב אני מחייך מהכיף שמחכה לי
    מאוד נוח, מרווח, ראות מעולה, מזגן מעולה, יכולת העמסה מרשימה,יכולת הובלת 7 נוסעים (למי שיש ילדים כמובן בצופים זה יתרון)
    תכנון עתידני ומתקדם
    מנוע מעולה ! טורבו שמושך את האוטו כמו מטוס, מומנט מקסימלי ב - 1400 סל"ד
    הגיר הרובוטי הוא סיפור בפני עצמו - צריך להתרגל לזה, בנסיעה רגועה אין בעיה, בתאוצות צריך להכיר את ההתנהגות שלו, יתרון גדול ביכולת לשלוט בששת ההילוכים במצב אוטומטי לצורך האצה כשצריך או הורדת הילוכים לפני כניסה לסיבוב.
    בקיצור רכב מיוחד מאוד אבל לא לכל אחד

    סגור תגובה

  • 2. פיקאסו 
    איץ, 27-02-2011

    חברה חבל על הזמן לא ברור לי בשביל מה סיטרואן שגם ככה זה רכב בלי שוק ואמינות מביאה את הגיר הממש דפוק הזה?אם יש מנוע טוב לא ברור למה אי אפשר לשדך אותו לגיר אוטומטי רגיל זה פשוט בדיחה ועצובה

    סגור תגובה

  • 3. יותר תקוע מנוסע 
    איציק מסיקה 0543131433, 01-04-2011

    יש לי את הרכב כ20 חודש כבר מהחודש הראשון האוטו מניע ולא נוסע מעביר הילוכים אבל הם לא משתלבים.הגיע למוסך בגרירה בזחילה נתקע גם במוסך עצמו ועדין לא הצליחו לתקן ועדין הם רוצים להמשיך ולנסות במקביל עוד עשרות תקלות משאבת הגה מנועלים חיישנים ועוד

    סגור תגובה

  • 4. הנדסת אנוש יוצאת מהכלל 
    , 06-01-2012

    למגיב 3 יש לי את הרכב כשנה(דגם 2008) וחוץ מטיפולים הרכב לא ראה מוסך.נוחות הנסיעה מדהימה חשבו שם כמעט על כל פרט במה שנוגע לנהג ולנוסעים.הדבר היחידי שמעצבן שם אבל באמת מעצבן ובשביל זה צריך להתרגל זו התיבה הרובוטית שבתחילת נסיעה במיוחד בבוקר ההילוך הראשון גורם לאוטו "לרקוד" כאילו אין שייכות בין תיבת ההילוכים למנוע אבל בהילוכים הגבוהים יותר זה בסדר ורק צריך "ללמוד" את תיבת ההילוכים.

    סגור תגובה

חזור למעלה