דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 (1.5 דיזל) – מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סיטרואן עוברת שינוי. שוב. אחרי שנרכשה בשנות ה-70 על-ידי פיג'ו, הצליחה לשמור על המאפיינים שלה לתקופה לא ארוכה ב"זמנים" של יצרניות רכב, והפכה די מהר לשכפול של דגמי פיג'ו, מה שמצד אחד הרחיק את חובבי המותג ומצד שני לא הקנה לה בידול מתבקש.

אבל בערך מתחילת העשור הקודם, אז הגיע קרלוס טאוורס לראשות קונצרן פיג'ו-סיטרואן, דברים התחילו לזוז. פיג'ו עברה מהפך שהחל ב-3008 של הדור השני וסיטרואן החלה לחזור לערכים הישנים והטובים – עיצוב, פשטות ונוחות. כאשר הוצגה הקקטוס הסדרתית אף אחד לא חשב ברצינות שסיטרואן ממש יהפכו את רכב התצוגה לייצור סדרתי, או למשל יטמיעו מערך בולמים פרוגרסיביים חדשני שהחליף את זה ההידרופנאומטי המסורבל.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן C4


סיטרואן C4, דיזל 1.5 ליטרים, אוט' 8 הילוכים, 130 כ"ס, 146,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

צריכת דלק

מרווח ל-3 מבוגרים

נוחות נסיעה

דינאמיות

אבזור

  ראות לאחור

סיטרואן C4 דיזל

ועכשיו, אחרי שלקחו נשימה ארוכה (הפסקת ייצור של שנתיים), חוזרים סיטרואן עם ה-C4 החדשה. מהגרסה החשמלית כבר הספקנו להתרשם, גרסת הבנזין היא הבאה בתור, אבל עד אז אנחנו עם גרסת הדיזל, שנמסרה לנו דווקא ממחלקת הציים של היבואנית. האם רק לשם היא מיועדת או שהיא מתאימה לקהל רחב יותר? עד כמה גרסת הדיזל שקטה, איך הנוחות לעומת החשמלית, ועד כמה היא חסכונית בצריכת הדלק?

עיצוב

כמו האחות הקטנה C3 או הגדולה C5 איירקרוס, גם כאן ישנם גימורים צבעוניים שונים, ובמקרה של רכב המבחן הם בצבע אדום. לעומת הגרסה החשמלית שם תקבלו אותם תמיד בצבע כחול, כאן הם משתנים. פה יש גם סופית בולטת לאגזוז ולטעמי, חישוקי 18" של גרסאות הדיזל והבנזין נאים יותר מאלו של החשמלית (בעלי קוטר זהה). העצוב הכללי זהה בין כל הגרסאות, מעיין משפחתית קרוסאובר דמוי קופה שכזה.

מבפנים העיצוב זהה לזו החשמלית, פרט לפס גימור בד בדלתות במקום אחד כחלחל במחושמלת. ההגה עבה ונוח לאחיזה והוא גם אליפטי במקצת, אבל בצורה אנכית. חביב. בסך הכל העיצוב די נקי, אך החלוקה לקומות והזוויות השונות לא קסמו לכולם.

סיטרואן C4 דיזל

תא הנוסעים

הכניסה למושב הקדמי דורשת הרמת רגל די רצינית. אנחנו לא מדברים פה על טיפוס לסילברדו, אבל רצפת הרכב גבוהה מה שגם מקנה תנוחת ישיבה גבוהה. המושב רחב, נוח ותומך במידה, עם כוונון גם לגב התחתון. המרווח מלפנים טוב לנהג, אך אם יש נוסע לצידו התחושה קרובה יחסית.

שדה הראייה טוב לפנים, אך במבט לאחור תתקלו בשמשה אחורית מפוצלת וצרה. מצד שני יש חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס עם מבט על, שאפילו משנה את סוג התצוגה בהתקרבות.

סיטרואן C4 דיזל

הנדסת האנוש טובה, לבטח שונה ממה שהורגלנו מדגמי סיטרואן בשנים האחרונות. מסך המולטימדיה פשוט לתפעול ולא כולל תתי תפריטים מרובים, יש גם כפתורים פיזיים לעוצמת השמע, כפתור "בית" וכפתור "הגדרות". וכנראה הדבר המשמעותי ביותר - בזמן שיצרנים רבים מכניסים את תפעול בקרת האקלים לתוך המסך, בסיטרואן כבר למודי ניסיון והפעם היא מקבלת תפעול פיזי. בנוסף לכך, יש עוד כמה הברקות כמו מגירה נשלפת מעל תא הכפפות וגם מעמד אינטגרלי נשלף לחיבור טאבלט לנוסע (שנמצא מתחת לקו כרית האוויר).

סיטרואן C4 דיזל

איכות החומרים לא אחידה. דיפון הדלת הקדמית כולל חלק עליון עשוי גומי עבה, מעט למטה משם נפגוש דיפון דמוי עור, אך לצידו כבר ישנה פלסטיקה פשוטה, ואילו חלקו העליון של דיפון הדלת האחורית אינו עשוי גומי כבקדמית, אלא פלסטיקה פשוטה, בדומה למקובל בסגמנט הסופר-מיני. מצד שני, איכות ההרכבה טובה ובמרבית המקומות מרגישה מוצקה.

סיטרואן C4 דיזל

אם לא הזכרנו עד עכשיו, ה-C4 למרות היותה משפחתית, מבוססת דווקא על פלטפורמת CMP הקטנה של קונצרן סטלנטיס ולא על ה-EMP2 המשרתת למשל את פיג'ו 308. למרות זאת המרווח מאחור לשני מבוגרים טוב מאוד, שכן אותה פלטפורמה מודולרית עברה מתיחה לאורך, לכן מרווח הברכיים טוב וגם מרווח הראש לא נפגע. מהצד השני היא לא עברה מתיחה לרוחב, ולכן צפוף פה יותר לשלושה. בין שני כיסאות בטיחות תוכלו להכניס ילד קטן או למקם 3 ילדים ללא כסאות שיהנו פה ממרווח מצוין ומשני פתחי מיזוג ושני שקעי USB.

סיטרואן C4 דיזל

סיטרואן C4 אומנם משווקת בישראל עם 3 יחידות הנעה שונות, אך רק ברמת גימור אחת, Shine, שמאובזרת היטב ובגרסה החשמלית כוללת גם חימום להגה. לא נרחיב על כל הפריטים ותוכלו להתרשם מכולם במפרט הרכב שבקטלוג iCar, אך נציין כמה מעניינים. למשל תאורת הלד המלאה שנראית מצוין אפילו באיתותים, כניסה והנעה ללא מפתח, שכבר תקבל את פניכם עם הארת מראות הצד (והפנסים, במידה והגדרתם זאת) וברגע שתתקרבו עוד קצת היא גם תפתח את הנעילה - שימושי כשאתם עם הזאטוט על הידים למשל. יש גם מסך מולטימדיה בגודל 10" עם קישוריות לטלפון, 4 שקעי USB, שניים מלפנים כשאחד מהם Type C, בקרת האקלים מפוצלת ויש גם פתחי מיזוג לאחור, תצוגה עילית ברורה ויעילה עם תצוגות המהירות, זיהוי התמרורים ותצוגת בקרת השיוט האדפטיבית, מושבים משולבי עור, ובקיצור, לא תרגישו שחסכו עליכם.

סיטרואן C4 דיזל

בבטיחות ל-C4 רשימה מלאה עם בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט שומרת מרכז עם פונקציית זחילה בפקקים שאפילו לא תעקוף מימין אם לא תתנו טיפה גז כדי לאותת לה שזה בסדר, ובלחיצת כפתור היא גם תתאים את המהירות בהתאם למערכת זיהוי התמרורים. יש גם התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת רכב בשטח מת.

חשוב לדעת שה-C4 קיבלה ציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק, אך היא נבחנה עם אבזור בטיחות חלקי לעומת הקיים במפרט הישראלי, כך שבמבחן, יכולת זיהוי משתמשי דרך אחרים הייתה מוגבלת והיא הפסידה נקודות עקב אופי הפגיעה בהולכי רגל.

סיטרואן C4 דיזל

תא המטען כאן בנפח 380 ליטרים כמו ביתר הגרסאות. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל הוא שימושי למשפחה. במהלך ימי המבחן הכנסנו בקלות טיולון, צידנית ועוד כמה תיקים, וזה עוד מבלי לנצל את מימד הגובה. יש פה גם שני ווי תליה שממוקמים יחסית גבוה כך שהשקיות באמת נתלות ולא זזות בזמן הנסיעה.

סיטרואן C4 דיזל

נוחות נסיעה

הכיול של גרסת הדיזל רך יותר מזו החשמלית, שכן המתלים נושאים פחות משקל. הנוחות העירונית טובה מאוד, רכה ונעימה, עם נדנוד עדין שכזה. נסיעה ברחוב הולנדי למשל תשכיח כל זכר לחריצי האבנים המשתלבות, פס האטה יעבור בנונשלנטיות וגם אלה החדים ישוככו היטב.

הנוחות הבין-עירונית ממשיכה בקו הרך, אך ה-C4  נותרת מרוסנת יחסית. גם בידוד הרעשים טוב מאוד, עם אוושת רוח שמצטרפת במהירות כביש 6.

ובכל זאת, כוכבית קטנה. לא כולם יאהבו את הרכות המלטפת הזו, ויש כאלו שיעדיפו משהו הדוק יותר, גם אם על חשבון פס האטה כזה או אחר.

סיטרואן C4 דיזל

מנוע ותיבת הילוכים

ל-C4 דיזל יחידת ההנעה המוכרת כמעט מכל קו דגמי סיטרואן, פיג'ו וכמובן גם אופל. מנוע לוגם סולר ומוגדש בנפח 1.5 ליטרים המספק 130 כ"ס ונתון מומנט של 30.6 קג"מ, שהם 7.2 קג"מ יותר מגרסת הבנזין בעלת מספר כ"ס זהה ואפילו 4.1 קג"מ יותר מהחשמלית שמצידה מציעה 6 כ"ס יותר.

צליל המנוע נשמע בעיקר בעמידה, הדיזל נוכח יותר מהבנזין, אך ברגע שיצאנו אל הדרך וגם בשיוט, הוא ממנועי הדיזל היותר מעודנים שמוצעים כיום.

סיטרואן C4 דיזל

כמו בגרסת הבנזין, אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות, רק עשירית שניה איטית מגרסת הבנזין. את העברות ההילוכים בקושי תרגישו, ורק מערכת "עצור וסע" מניעה את הרכב באופן מורגש.

כדי להגדיר איך מתנהלת יחידת ההנעה הזו, כנראה שאם תחפשו את הערך "ליניארי", תמצאו שם תמונה שלה. המנוע צובר מהירות בקצב מספק - הוא לא זריז כמו מנועי הבנזין, אבל לבטח לא מעכב את התנועה בשום אופן, גם לא בדרך מהירה.

צריכת הדלק בשיוט נינוח וארוך בכביש 6 תציג תוצאה שתגרום לכל היברידית להחוויר, עם מספרים הנושקים ל-30 ק"מ לליטר, וזו לא טעות. בסיום המבחן, ולאחר שעברנו למעלה מ-400 ק"מ, עמדה צריכת הדלק על 18.5 ק"מ לליטר מרשימים מאוד, ועל-פי מחשב הדרך עוד נותרו לנו 600 ק"מ עד לתדלוק.

סיטרואן C4 דיזל

התנהגות כביש

התנהגות הכביש בטוחה ובמפתיע קיימת תחושה מהשלדה, אך כנראה שרובם המוחלט של רוכשי גרסת הדיזל לא יאתגרו את ה-C4 כדי לחוש זאת. נציין כי המתלים הרכים יוצרים רכינה תחת עומס. בטוחה – כן. ספורטיבית – לא.

סיטרואן C4 דיזל

סיכום

סיטרואן C4 לוגמת הסולר, כמו גרסתה החשמלית, נהנית מלא מעט אבזור ושימושיות טובה למשפחה, למרות מרווח מאחור שיתאים בעיקר ל-3 ילדים/נערים ופחות ל-3 מבוגרים. המראה הג'יפוני יכול להטעות, אבל היא לא מתיימרת להיות כזו וגם לא עונדת תגית Aircross כשאר הג'יפונים של סיטרואן, ובהתאם מרווח הגחון צנוע עם 15.6 ס"מ, כמעט 2 ס"מ פחות מזה של ה-C3 איירקרוס הקטנה. גם כנראה שלא כולם יתחברו לעיצוב, בין אם החיצוני או הפנימי.

אבל אם כמו כל רוכשי הג'יפונים, בטיול המשפחתי אתם נוסעים לכל היותר בשביל כבוש ומצד שני ביום-יום אתם מבלים הרבה שעות על הכביש, צוברים קילומטרים רבים וזקוקים לרכב נוח, חסכוני וכזה שלא תצטרכו לדאוג לטעינה שלו, ה-C4 דיזל היא בחירה מצויינת.

לדגמי סיטרואן בישראל – סיטרואן

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה